Alhambra projekt vol.1

írta: csipszikutya, 6 éve

Egy kis elözmény. Mindig is nagy dög családi autok voltak a családban, kb 8 éves korom ota nem volt olyan kocsi a családba ami kb. 2 tonnánál könnyebb és ne lett volna 7 személyes.
Most van sajátként egy 2003-as Seat Alhambra kocsikám amibe nagyon sok km-t toltam ebben az évben, esztétikailag messziröl jo, közelröl ám nagyon leharcolt. Ugy volt, hogy 2 hete majdnem eladtam, de lelke van neki, nem tudtam eladni, megtartom, eldöntöttem.
13 évesen elsö osztrák gazdátol került hozzám, pályás auto volt, tiptop. Pénteken fordult át a számlálom 400ezerre.
Ugy döntöttem, hogy belevágok egy olyan projektbe amibe szerintem a velem egykoru "fiatal" emberek bele gondolni sem mernek, akarnak. Gyárinál patikább állapotu családi egyterü Alhambrát csinálok :D

Miért? 13 évig osztrák Seat szervizbe volt szervizelve 320ezerig. Miota nálam van egy VW szervizbe (lesz még áprilisig) szerelve, amivel nem vagyok megelégedve. De tudom, hogy az auto rendbe van müszakilag, bármikor bele merek ülni és elindulok vele, persze ha nagyon messzire mennék akkor olajat cserélnék benne oszt viszon' látásra. Söt azt merem mondani, hogy sokkal de sokkal jobban rendbe van mint egy hasonlo ora szerint fele ennyit futott auto.

Magába ebbe a projektbe április végén kezdek bele. Mit akarok, hogy akarok?

- az apro müszaki hibák javitása
- ABS/ASR vissza jelez de müködik
- bal hátso ablak lehuzza magát idönként
- folyamatosan kiég valamelyik rendszámtábla lámpa
- elkezdett halkan bugni valamelyik hátso csapágy

- kasztni teljes lakatolása, festére, izléses optikai "tuning"
- kerékjáratok szélesitése + hozzá a nyomtáv (2-3 cm-re gondoltam)
- ablakok foliázása
- gyári krom lécek az ablakok köré
- szinre valami inox vagy szálcsiszolt alu szinre gondoltam, akár még a hatást is belevinni.
- szélesités matt fekete lenne és végig menne az auton alul mint most

- utastér igényes átalakitás
- A6 vagy A8 ülések elöre és hátra
- ajtó kárpit börözés, formáinak megbolonditása
- zajcsillapitás (alvázig vissza bontani, ajtokba, kerékjáratokba, müszerfal mögé)
- szép belsö világitás
- 2din-es autohifi és hozzá élvezhetö zene (nem tucituci, reppet hallgatok és komoly zenét)

Motorikusan "nem kell foglalkozzak" a kocsival. 1.9 PDTDI, jonapot kivánok. 190 lovacskát tud most (188 padon de van a hátso szélvédön egy Apple matrica szoval nyugodt szivvel adok hozzé 2 loeröt). Olajat nem eszi, pöccröff. Válto az egy válto, teszi a dolgát. PD elemek, turbo, kettöstömegübe 60ezer van. Futomü oké, fékek huhu most volt tárcsa+betét cserélve.

Hozzá kell tegyem, hogy az autot nem eladásra épitem, saját magamnak és vagy 10 évig biztos nálam marad, ha nem tovább. Tudom, hogy ezek amiket meg fogok rajta valositani nem 150ezer huf lesz hanem kb 1,5 millio és soha nem fogom vissza látni ezt a pénzt, tudom (bár 1x minden kocsinak elindul felfele az ára ;] ). De az az én véleményem, hogy 1,5 milliobol soha a büdös életbe nem vennék olyan autot mint amilyen ez lesz kb, 2018 karácsonyára. Vehetnék igen 2 misiért uj Daciát de nem fogok :D
Továbbá mindenzt hivatalosan, papirokkal. Jövök megyek az országba, havonta járok Németországba, nem hiányzik nekem, hogy majd ennyi pénz után csak ugy megbszanak valahol. Minden hivatalosan, szigoruan.
Asszony van, ház van, jo munka van, gyereket nem akarunk. Egyszer élünk, nem a párnám alatt akarom tartani a pénzt.

Mindez ugy lesz megvalositva, hogy én a kocsit használni tudom. Beleülök, inditom és megyek. Kereket tudok cserélni és már pikkpakk leveszem-visszarakom a lökháritot a kocsira. Na meg 1994-1998ig gyártott C-426-os Chrysler féle aut. váltot simán darabokra szedem és össze rakom ;]
Velem egyidös rokonom only VW szerelö, szeret autot épitgetni és vele fogjuk csinálni.

A teljes megujulást dokumentálni fogom itt logoutom, szerintem érdemes lesz követni :))

Ez a projekt 99,99%-ban meg fog valosulni, amint leállithatom a kocsit és lesz idöm. Csak az a baj, hogy látok esélyt a .01%-ra mert abban az esetben nem lesz belöle semmi de akkor eszméletlen ideges leszek és 2 hétig csak inni fogok :DDD