Szakszervizes kalandjaim 2.0/ Alhambra project vége

írta: csipszikutya, 6 éve

Imádom a szakszervizeket, legalábbis itt a tiszántuliakat nagyon. Eme kis irás egy ujabb szakszerviz csodálatos szoporollerem története lesz.

Egy kis elözmény: Vezettem itt egy Alhambra project nevü kis blogot, amit itt le is zárok mert lecseréltem aug. közepén, pedig szeptember 16-án ment volna karosszériáshoz, okt. 3-én pedig karosszéria foliázásra volt idöpontom. Lényeg, hogy fájó szivvel de eladtam, uj tulaj meg örül neki.

Vettem a helyére egy mk2 Volvo V70-et, pedig nem akartam autot venni de mégis vettem. Volvot pedig mindig is szerettem volna. "Elmebeteg" gazdátol, csak röviden. Tulaj 0km-vel vette 2006-ba a németeknél mert az esa-nál volt mérnök és 2 hetente hazajárt nyíregyre vele. Természetesen csak tavasztol öszig, mert mikor jött a tél akkor beállt a fütött garázsba és közlekedett tovább az xc90-el mert az összkerekes szal biztonságosabb, ö mondta, nem én. Szal még téli gumi se volt a kocsihoz.
Lényeg a lényegben, 280ezer km végig volvo szerviz(281el vettem :D), összes tankolás és pálya matrica blokk külön füzetbe vezetve, perce pontosan mikor mennyiért hol tankolt és mit....
Ugy vettem az autot, hogy az öreg elém rakott egy kb. háboru és békét, hogy mikor mi volt csinálva a kocsin. Én örültem, mondom ilyet még nem láttam. Én azért elvinném egy bevizsgálásra plusz probakörre a kocsit. Jo persze természetesen. De nekem mennem kell pestre másnap, ott van volvo szerviz amig teszem a dolgom beadom oda, jo?! Persze. Ha van valami az autoval akkor a fizeti az utamat és az állapotfelmérést és a javitást is, mert annyira megbizik az autoban, hogy nem lesz vele semmi baj,meg legalább a BP oda vissza uton ismerkedem a kocsival (540km). Igy is lett. Állapotfelmérésen kicserélték a jobb hátso helyzetjelzöt (2db/oldal) és felhivták a figyelmem, hogy R-D között mikor reteszel a válto a jobbos féltengely csuklo halkan reccsen, az majd cserés lesz. Majd..
Mondom ok, haza jöttem, mondom a csávonak mivan, persze semmit nem fizettetem ki vele, mert egy csuklo a bárdiba 27ezer a kedvezménnyel én meg nem vagyok szarrágo.
Na most jön a poén. 1,5 honap alatt bele is toltam 11ezret hirtelen a kocsiba. Multhéten csütörtökön elmentem a kocsibal Debrecenbe és péntek éjszaka jöttem vele haza mert szombat reggel indultam Székesfehérvár környékére. Hála istennek nyíregy után a tökéletes föuton ami tavaly volt csinálva telibe kaptam egy kátyut 60kával. Bud Spencer nem tudott akkorát ütni szerintem mint amekkorát kapott a kocsi. El is ment a futömüvem, lenyalta a fasza a gumimnak a belsejét. Hétfön beszambáztam a bárdiba, hogy kéne 2 gömbfej meg akkor már csuklo csere (vasárnap átlogatták a futomüvet csáposon). Neki is állunk cserélni, gombfej oké, hivjuk is a fütömüveseket, hogy kedden mennék reggel állitani. Ok 7:30-ra legyek ott. Na most jön a poén, hétfö este ota járás képtelen a kocsi :D
Ugyanis a csuklot kb le kell csak huzni a féltengelyröl, rá a másikat össze rak és boldogan távozik az ember, elvileg. Na nekem satuval és egy 10 kilos szoci kalapáccsal jött csak le. Nézzük a féltengely közepét amire rámegy a csuklo. Na hát az flexelve voltak bele a rücsik, nem is ment rá az uj. Nézem a pecsétes szervizkönyvét, hát 170ezernél volt a csuklo cserélve itthon. Cikkszám alapján vissza kerestük és az a 163 lovas és kézi válto csukloja lett bele maszekolva nekem a 186 lovas automatába. Az, hogy hogyan nem tudom, de szakszervizes pecsét van rajta még 2011böl ;]
Na én most ugy vagyok, hogy a Volvohoz nem lehet kapni külön féltengelyt, mert nekem ez a "hosszu" féltengely van a jobb oldalába. Kijön a váltobol egy rud, arra megy rá a középsö tengely majd arra a csuklo. Vedd meg kompletten az egészet, persze nem 50-60ezerért mert az tul mainstream. Cirka 170kilo mert a szakszerviz maszekolt, ugy, hogy az öreg nem sajnálta rá a pénzt, mert van nálam 940ezres szerviz számla is, szoval majd pont egy 20-30ezres csuklon fog sporolni...
Na nem lényeg a kocsinak mennie kell, holnap itt a komplett féltengely délutánra egyenesen Svédországbol és remélem, hogy jo lesz bele...

Na de én imádom a kocsit, mára már örülök neki, hogy nem öltem tovább a pénzt az Alhambrába mert ég és föld a kettö között a különbség.
Kimentem vele németbe és Nürberg után a 6oson majdnem Heilbronnig zsir uj a pálya. Alapbol itthon az M3-on lehetet az autoba értelmes hangerön beszélgetni (az alhambrába hangosan kellett) de kint te jo isten. Megnéztem ugye mit tud az auto, pláne szombat éjszaka amikor se kamion se forgalom kint. 200nál hallottam, hogy anyukámnak a jobb 1-be mit mond hugom neki a telefonba. Hát majdnem össze szartam magam. 240 fölött már nagy a szél és gumi zaj meg ott már irreálisan sokat eszik. Kiirta nekem, hogy aktuálisan eszik 28litert. Mondom ok, akkor megyünk 160 tempomattal mert ott még vállalhato volt a 8.5ös fogyasztás.
Egybéknt az öregnek nem tetszett, hogy 200 fölött "nem ugy huzott ahogy szerettem volna" szal kint Kölnben van/volt külön Polestar szerviz, ott megiratta motort/váltot. Jelenleg 230lovacska és 460nm-t uralok. Itthon irrálisan sok, elözök egy kamiont föuton, ránézek a pedálra és 130 mire megelöztem és akkor nem kapcsolt vissza 6bol... Amikor lepadlozom 80-nál forog 1600ot, vissza 4 és elforgatja a dizelt 4800ig majd elmegy 170ig egy kamion alatt, teszem azt gyönyörü hanggal. Fingom, hogy ezt, hogy oldották meg, de ha nyomom neki akkor 2000töl hallani, hogy dolgozik a motor, persze csak finomat. 3000töl szol a motor de kb. 4000töl meg üvölt és csodállatos. Megállsz a pihenöbe, rámész a gyorsitora, padlo, ordit a motor majd 130nál beváltja a 6-ot ö elvan 2300as fordulaton és bekussolt a motor, dolgozik magának némán, mert nem hallom. Irdatlan gyönyörü hangja van az 5hengeres dizelnek. Jo, nem egy 7,2-es Hemi, de imádom... :B
Na szal, eszméletlen. Nem bántam meg. Annyit "sajnálok", hogy egy olaj csere 80ba áll meg. A gyár 20ezer km-t adott meg cserére én lelkesen ragaszkottam a 10ezerhez, de mikor közölte velem a szerelöm, hogy na akkor 80 jo erös királyi valutát pengessek le akkor azt mondtam, hogy ok, jo lesz a 15ezer is, mint arany közép, pláne ugy, hogy a váltoba 60 de inkább 40ezrenként olaj, hogy ne legyen baja és az is hasonlo ár mert át kell mosni vagy mi a halált kell vele csinálni.
Igazábol most a féltengely csere után nem nagyon kéne költsek rá, csak a saját faszságomat akarom rajta megcsináltatni. Mint pl. ablakok sötétitése és vajbör a belseje de az övek feketét, szal azt akarom még cserélni és a bele gravirozni a csattba, hogy Volvo. Meg még gondolkodom a legalális xenonositáson, mert bár hiába fullos a kocsi a napfénytetö, awd és xenon nincs benne, elöbbieket nem de utobbit bánom, mert hasonlo évjáratu S80 xenonja jobb fényt ad.

Volvot mindenkinet! :))