Játékfejlesztés Unity 3D-vel

írta: doc, 3 éve

Réges-régen, egy messzi-messzi galax... szóval valamikor régen csináltam én már játékokat. Volt amivel a szépemlékű jatekfejlesztes.hu versenyén sikerült második helyezést is elérni, de olyan is amit a kisfiam imád, és lényegében csak mi ketten játszunk (egymással, a játékot használva).
Hogy honnan jött az ötlet hogy leporoljam, elővegyem és befejezzem egy régi játékötletemet, már nem tudom, de valamikor január-február környékén úgy döntöttem, nekiállok megtanulni egy játékmotor használatát.
Kis nézelődés, mérlegelés után a Unity 3D mellett tettem le a voksot. Nyilván az is cél volt, hogy a megfelelő szint elérése után egy működő játékot is tudjak produkálni.

Első lépésként kerestem anyagot a tanuláshoz, a választás az ingyenesen elérhető és rengeteg tartalmat nyújtó learn.unity.com-ra esett. Tematikus tutorialok tömkelege, nagyon jó ütemű Pathwayek, amik az abszolút alapoktól tényleg képesek eljuttatni odáig hogy az ember önállóan tudjon dolgozni. Nem mértem pontosan, de nagyjából olyan két hét lehetett, ameddig csak tanultam, a nagyrészt videós tutorialok mellett a szerkesztőben is csináltam a feladatokat, begyakorolva a program kezelését.

Idővel aztán eljött a pillanat amikor úgy éreztem, érdemes ténylegesen nekiállni egy játéknak. Ahogy korábban már szó volt róla, egy régi ötletemet vettem elő, vagyis az elképzelés már nagyjából megvolt. Semmi hatalmas vagánykodás, nem szándékoztam (sőt, ez azóta sem változott) nagyszabású MMORPG-t fejleszteni, egy viszonylag egyszerű casual jellegű logikai játék volt a cél. Azóta persze kiderült hogy ez is sokkal több munka mint amit az ember előre gondolna, nem kis részben a fejlesztés közben folyamatosan érkező újabbnál újabb ötletek miatt.

Ha már ott van az ember keze alatt egy kész 3D motor, akkor adta magát az ötlet hogy ezt ki is használjam a játékban, még akkor is ha annak a logikája tisztán 2D-s. Gyorsan megszületett a legelső, még prototípusnak sem nevezhető, de interaktivitást produkáló kis tesztverzió. Ez jelenleg is kipróbálható böngészőből (WebGL) itt.
Maga az interaktivitás, a fizika kimondottan szórakoztatónak tűnt, így elindultam az úton hogy valóban játék legyen ebből a kis kezdeményből. A nagyon hasznos Unitys oktatóanyagok mellett persze még rengeteg kérdés merült fel, szerencsére elképesztő mennyiségű találatot ad a Google nagyjából bármilyen problémára, a közösség is nagyon segítőkész.

Mostanra, így nagyjából két hónap munka után Androidra már van egy, a Play Store-ban "Early Access"-ként elérhető, működő verzió 28 pályával. Terveim szerint a következő 1-2 hétben kicsit finomítgatok a játékmeneten, a látványon, aztán neki kell ugrani a pályakészítésnek, az első nyilvános, már nem Beta verziót legalább száz pályával szeretném kiadni, és a remélhetőleg megérkező érdeklődés mellett készülhetnek majd az újabbak.


Ha van rá igény, szívesen írok a kettő közötti lépésekről, hogy honnan tanultam a fentieken kívül, mik a tervek a monetizációra, stb. Ha szeretnétek ilyet, jelezzétek, illetve kérdezzetek nyugodtan ha más felmerül :)