E46 blog 2. rész, Sikamlós részletek...

írta: eldiablo, 2 éve

Hol is folytassam?
Valahol ott, hogy fel políroztam a fényszórót és jó lett. Annyira, hogy odajött hozzám egyik bütykölés alkalmával az egyik szomszéd, hogy látta, hogy én políroztam és fsza lett, meséljem el, hogy csináltam. Semmi extra, csak 600-as, 800-as majd 1000-es papírral felcsiszoltam, majd polírozó géppel addig nyektettem, míg ilyen nem lett:

Én látom, hogy nem 100-as, de egyenlőre megteszi.

A nagyobb bajom, hogy olykor kopogott a motor és néha kipufogó gáz szag volt az utastérben, ami nem éppen a komfort és az egészség védjegye. Autó szerelő cimborával egyeztetés után megállapítani véltük a kopogásszenzor hibáját. Igen ám, de a szenzor bent lakik a szívósor alatt, nem cserélhető annak bontása nélkül. Szívtam a fogam, hogy lebontsam az egészet, de ezt nem lehet nagyon halogatni. E5-ös üzemanyaggal sokkal kevésbé kopogott, de nem megoldás. Végül az egyik nem túl forró hétvégén szétszedtem a szívósort.

Totális káosz az egész. Rengeteg cső, kábel és szar helyen lévő csavarok, nehezen oldható patentek és persze szr helyen össze gyűlő mocsok, ami a szívósor leszedése után egyenesen a szelepekre potyogott. Ilyen ha nincs meg a szükséges rutin.
Másik csodálatos felfedezés, hogy tele van olajjal a blokk oldala, erről picit később.


Ott alszik a lepke/dongó/légy a szelep tányéron. Nem akartam felkelteni...

És az igazi probléma:

Ezek a kis szemcsék a hengerekben elég rondán tudnak viselkedni.

Mondanom sem kell talán, eléggé megborultam amikor megláttam.
Pár napra itt szüneteltettem is a projektet, mert elfogyott a türelmem.

Persze annyira kézenfekvő volt a megoldás, hogy vagy két napig főttem mire eszembe jutott, hogy kis is lehet onnan porszívózni. Elő is kerítettem a régi porszívónkat és rá applikáltam a PC vízhűtésből vissza maradt 8-as csövet, amibe egy 6-ost toldottam. Szépen sikerült ki takarítanom a szelepeket, de ehhez kellett még egy kompresszor is, így nem csak szívtam, hanem fújtam is.
Ha maradt is benne valami, akkor nagyon minimális mennyiség.

A jó hír, hogy a kopogásszenzor teljesen süket.

Multiméterrel mérhető, hogy működik-e, ugyanis kocogtatásra elektromosságot termel, mint az öngyújtó. Na, ez nem csinált ilyet. Bárdi autótól 30 000Ft-ért rendeltem a másikat.

Miután kiszedtem a szívósort megtaláltam az olaj forrását is, ami a kartergáz szűrő/olaj lecsapató.
Ez a membrános szerkezet szűri ki a kartergázból az olajat és csurgatja vissza nívópálca mellett.

Van egy olyan tippem, hogy ezt még nem cserélték ki szerencsétlen autón, ergo a gyári volt még, pedig a cseréjéhez nem kell leszedni a szívósort és nem is vészesen drága, 17 ezer forint volt a csere darab.

Szépen el van dugulva...

A csöve ami a nívópálca felé fut így nézett ki belülről:

Maga a nívó foglalata amibe csatlakozik ez a cső, az is el volt dugulva.
CVV cseréje után megszűnt a kipufogó szag az utastérben.

Ha már szét lett csapva az egész, akkor gondoltam kicsit segítenék a szűkös teljesítményén egy nagyobb szívósorral. Mindezt gyári alkatrésszel, hogy semmi ne látszódjon. Szerencsére az M52TU motorokra tökéletesen passzolnak az M54-es szívósorok. Az egyetlen különbség a pillangószelepnél van, de erre is van megoldás, de erről majd legközelebb. :)

Addig is pár kép a szerelés szépségeiről: