BMW E46 blog 4. rész

írta: eldiablo, 1 éve

A tél nem kedvez az új hobbimnak, kivéve ha olyan mint az idei.
Amikor kicsit jobb idő van folytatom a munkát az autón. Egész sokat sikerült haladnom vele.

Még Black Friday akcióban vettem egy Carlyt. Remek kis eszköz, OBD2 csatin keresztül tud hibát kiolvasni és az autó komfort elektronikáit programozni. Márkafüggetlen verzióra fizettem elő haverok nagy örömére.
Persze mint a legtöbb praktikus eszköz ez sem mindent tudó, ezért kelleni fog más is, de erről később írok még.

Rendeléstől számítva kb 2 hét múlva meg is hozta a postás bácsi munkahelyemre a cuccot. Cimbora a céges parkolóban parkolt a Z4-es BMW-jével ami néha nehezen indult. Az ő autója volt a teszt malac. A cucc jól vizsgázott, pár perc alatt kiderült, hogy a szerelője elfelejtette visszadugni az egy szenzorra a csatit. Diag után 1 perccel meg is javítottuk az autót. Azóta is pöccre indul.
Ha már össze dugtuk a Carlyval akkor pár finomságot engedélyeztünk a komfort elektronikában. Pl most már kulcsról nyitható csukható a tető. Praktikus és lehet vele villantani a haveroknak. :D

Még aznap kiolvastam az E46-ot is. Nem lepett meg, egy halom hibát bedobott. Kezdésnek töröltem a tárolót és mentem egy pár kört az autóval. Két súlyos hibát írt vissza gyújtásra azonnal az autó. Az egyik a MAF a másik a tank szellőztető hibája.

A MAF hibája elég cifra volt, ugyanis ment az autó. Erre azt mondták, hogy az nem lehetséges. Hát, a gyakorlat azt mutatta, hogy mégis. :)
Kínomban járó motornál lehúztam a csatlakozóját és semmi változás nem volt. Az élőadat ugyan úgy mutatta a fals infókat. Még aznap megrendeltem a csere alkatrészt, ami pár nap alatt megérkezett. Csere után az első tapasztalat, hogy simábban jár a motorja az autónak és rengeteget javult a gázreakciója. Pontosítok, lett gázreakciója. :DDD
A finomabb járást pedig úgy kell elképzelni, hogy pl. ha pirosnál állunk az autóval nem érezni, nem hallani a motor hangját. Majdnem olyan érzés, mintha start/stoppos autóban ülnénk. Persze, csak majdnem.

Másik súlyos hibának a tank szellőztetőt hozta a szoftver. Viszonylag könnyű tesztelni, hogy működik-e, csak egy multiméter kell és az ellenállásból lehet következtetni, hogy jó-e. A mért adat mondhatni tankönyvszerű volt, így máshol kell keresni a hibát... csak hol? Teljesen tanácstalan voltam, de végül egy régebben a motortérben készített videóm vezetett megoldásra. Felcseréltem két csatlakozót amikor a szívósort raktam vissza. A vicc, hogy simát ráment. Na, ez is megoldva. Nem is jött vissza a hiba.

A csoda egy pólusú csatlakozó.

Kezdtem fellélegezni, hogy még sem olyan vészes az autó.
Egy dolog zavart, hogy amilyen flottul felprogramoztuk a cimborám autóját, az enyém egyáltalán nem akart menni. Ekkor jutott eszembe, hogy ez az autó még 1998-ban készült, amikor még nem volt kötelező az OBD2, de ettől függetlenül van benne. Autószerelő cimbora mondta is, hogy lehet csak valami korlátozott képességű csati az. Igaza is lett.
Semmi baj, vettem anno egy adaptert, hogy a BMW diag csatira rámenjen az OBD2-es adapter.
Nekem úgy tűnik, hogy a két csati külön hiba tárolóval rendelkezik, ugyanis a javított, majd törölt hibák ebben is benne voltak. Töröltem és nem is jöttek vissza. Persze maradt javítani való. Egy részéről tudtam. Elkezdtem berendelni az alkatrészeket.

Carly szerint még nem kell a bontóba vinnem.

Kb. ezekkel egy időben megragasztottam az ajtó körüli kárpit csíkot. Valaki előttem úgy gondolta, hogy két rugalmas anyagot legjobban egy rugalmatlan tud össze tartani, ezért bőségesen megkente pillanatragasztóval ami nyilván gyorsan elengedett. Én próbáltam olyan anyagot találni ami nagy terhelést elvisel de rugalmas. A Pattex cipőragasztóra esett a választásom. Mivel idő kell a tapadáshoz, ezért festőszalaggal rögzítettem a kárpit csíkot. Kb 3 napig hagytam kötni, majd óvatosan lehámoztam a festőszalagot. Egyenlőre jónak tűnik.

Még a fagyok beállta előtt eszembe jutott, hogy bőségesen feltöltöttem ablakmosó folyadékkal, azt is lefejtem és feltöltöttem télivel. Obiból kb. 700Ft volt a lopó szifon pumpa.

Az egyik legkellemetlenebb hiba az utas oldali kilincsé volt. Úgy vettem az autót, hogy az rossz volt, csak bentről lehetett nyílt. Sokáig halogattam a javítását, mert minden szerelős videóban kiszedték az ablakot. Fáztam a dologtól, mert az erősen két emberesnek mutatták be mindenhol. Egyik enyhébb decemberi napon rászántam magam, és lebontottam az ajtót. Akku saru le, mert légzsák is van az ajtóban. Lehet alaptalan a félelmem, de félek, hogy az arcomba robban.
A csere végül nem is volt olyan vészes. Sikerült az ablak kiszedése nélkül be játszanom a kilincset a helyére.
Látszott, hogy már próbálták javítani, de sajnálták azt a szállítással kb. 8000 Forintot a bontott alkatrészre.
Ez is meg van. Már csak be kell állítani az ajtót, mert kicsit lóg, ezért beakad a keret nélküli ablak. :D

A csere mellékhatásaként az óracsoport nem kelt életre. Végig néztem a biztosítékokat, de mindegyik hibátlan.

Ennyit tudott járó motornál.

Némi utánaolvasás után megtudtam, hogy ez előfordul az E46-nál. Ettől nem éreztem magam jobban. Rendeltem egy bontott óracsoportot.

Ez nem ezüst keretes, de most egyenlőre nem érdekel, csak működjön. Majd átszerelem egyszer.

Szerencsére még nem Bosch hanem Motometer, így az eltérő Km állást át tudom majd írni, egy másik fajta(!) OBD2-es adapterrel.
Hát igen. Nincs olyan, hogy valami mindenre jó szerszám.

Pár napja kellemes +1C° ban sikerült megtekernem az órát is 336354-ről 268673-ra. Így már egyezik az autó futásteljesítménye és a kijelzett.


Bocsi a kép minőség miatt, üres XP alatt nem kínlódtam képkészítéssel.

Lassan, de biztosan haladok az autó rendbetételével.
A reggel -7C°fokban is pörcre indult, szóval én úgy sejtem, hogy motorikusan rendben van. Így nem sajnálom a ráfordított időt, energiát.

Még a végdobot szeretném kicserélni, mert valahol kifúj, de ez majd csak tavasszal fog megtörténni.