Hogy lesz a japánból német?

írta: eldiablo, 3 éve

Van egy első generációs Ford Focusom. Szeretem, mert megbízható, takarékos, dinamikus. Mondjuk locsoltam rá a pénzt, amikor erre volt szüksége. Nem válnék meg tőle, mert többet ér nekem mint amennyi a piaci értéke, de... első autónak nem pont ezt képzeltem el, hanem egy kabriót. Nem bántam meg ezt az autót, de a nyitott tető az az igazi számomra.

El is kezdtem a keresgélést és végül kikötöttem a Mazda MX-5-nél abból is elsőre az NB, azaz a 2. generáció tetszett meg. Évekig húzódott a projekt a válásom miatt, amikor is 2020-ban végre eljutottam oda, hogy végre van miből, csak nem tudom, pontosan mit, mert az MX5 árak teljesen megbolondultak. egy 2000-ben gyártott, minimalista autóért 1.2 milliót sajnálnék kiadni, ami ráadásul elég masszívan rohad. Igen, a rohadás a legnagyobb fájdalmam ezeknél az amúgy számomra tökéletes autókon. És nem is maga a rohadás ténye, hanem az hogy ennyiért...

Jó, lépjünk tovább nézzük a 3. generációt ami sokkal modernebb belteret kapott, az eleje nem tetszik annyira de legalább van belőle kemény tetős változat is. Na itt is itt a bökkenő, mert 2.2 millió fölött indulnak azok amikről nem üvölt már a képeken, hogy valami nem stimmel vele. Aztán ennél a modellnél még előkerül ennek a motornak az a sajátossága, hogy nem megfelelő használat és/vagy megfelelő kenőanyag hiányában letapadnak a lehúzógyűrűk és elkezdi zabálni az olajat. Nincs kedvem motor generállal kezdeni...
Azok a modellek amik már a motor generálon átestek, már 2.6-2.8 millióért mennek. Remek, eddig nem annyira akartam nyújtózni, ezért jegeltem az autó vásárlást...

COVID, home office egyéb nyalánkságok... én is itthon dekkoltam, amikor ír a kollégám, jó cimborám, hogy a tavasszal eladott 3-as BMW helyére vesz egy másikat.
Na, milyet? Naná hogy egy kabriót, de marad a neki bevált márkánál, így ismét egy BMW lesz.
Küldött képeket, hát mondom megint egy gizda német, amivel lehet menőzni. Nem is áll annyira távol tőle. :D

Bosszantott a dolog, mert tőlem évek óta hallgatja, hogy kabriót akarok erre Ő vesz akinek ez nem is volt ilyen gondolata. Igazából nem is tetszett az eleje, mert olyan furcsán rakta be a német a fényszórókat, mintha nem is gondolták volna, hogy az oda fog kelleni és utólag kanyarították volna ki az agyagból, hogy legyen neki helye, miközben az első tengelytől hátrafelé pedig egy remekmű a forma.

Mindegy, amúgy sem vagyok német autó fan, főleg azért a sok gyökér miatt akik azt hiszik, ha BMW/Audi/Mercedes van a seggük alatt, akkor bármivel többek bárkinél, nekik jár az ingyen parkolás bárhol, letolhat, leszoríthat stb...

No, cimbora megvette, küldi a közös fotóit a vassal és örül neki. Örülök az örömének, hiszen neki kell tetsszen, nem nekem.
Egyik héten úgy alakult, hogy együtt voltunk beosztva és elkértem egy próbakörre.
Hát, mit is mondjak? Hat henger, 2.2L, hátul hajt, nyitható a tető. Hangja zseniális, dinamikusan mozog, ijesztően jól kanyarodik, bőr belső és... rohadtul nem emlékeztet egy BMW-re sem. Az ajtó pl olyan mintha egy bádog árnyékszék ajtaját b*sznám be magam után.

Ekkor elkezdtem utána nézni, hogy mit is lehet tudni ezekről, mennyi is az annyi. Hát, elszörnyedve láttam, hogy 2 milliótól már hathengeres változat is van 3 millióért már közel full extra is elérhető és akármennyire is szívem csücske a japán autó, ezzel az árral, felszereltséggel nem tud versenyezni.

Vegyek német autót? Vezettem már néhányat, igazából nem volt nagy bajom velük. Mercedes az ajtó közepén sértetlen fényezés alatt kirohadt, Audi A3 (2015) napellenző tartó minimális erőltetésre letörött, fater automata X3-asa olyan lomha volt, hogy fájdalmas volt és akadtak vele motorikus gondok is, bár az nem nekem fájt.

Mélyebben beleástam magam a témába és több helyről is azt az infót kaptam, hogy az ezekbe szerelt hathengeres motorok megbízhatóak, nem olyan kényesek. Sima, szívó 6 hengeres benzinmotor. Mi baj lehet?
Végre hosszú évek gyűjtögetése és keresgélése után megvettem életem második autóját, egy 2004-es BMW Z4-et 3.0L-es motorral.
A vászon tetőt majd újra kell festenem és van pár dolog amivel kell foglalkoznom, de semmi olyan, amit bármelyik másik autónál ne kéne.

A hangja félelmetesen jó, nagyon stabil az úton. Garantált a széles vigyor benne. Amitől féltem, hogy sok ló miatt nehéz vele normálisan közlekedni, de a próba úton kiderült, hogy sokkal könnyebb normálisnak lenni benne mint egy turbós autóval. Szinte nincs is olyan tartomány, ahol ne húzna masszívan.
A másik félelmem a fogyasztás volt. Ez is viszonylag hamar megdőlt, ugyanis országúton nyitott tetővel 7.6L vegyesben 8.4L. 3500-as fordulaton adja le a teljes 300NM-tert, de forgatást is szereti.

Az ülések és a kormány újra lett bőröztetve de nincs benne egy nyamvadt AUX bemenet, cserébe ott az ódivatú 6-os CD tár. Van ülésfűtés de pl nincs egy nyamvadt LED ami jelezné hogy nyitva maradt a csomagtartó, emiatt egyszer le is merült az akku. :W

Várom már a tavaszt, hogy végre ismét kihozhassam a garázsból és mehessek vele világgá.
A Focus is marad. Annak az autónak van értelme és nekem nem presztízs kérdés, hogy milyen márkát használok. Nekem ez csak négy kerék, két ülés és egy böszme nagy motor. Tőlem lehetne Skoda, vagy Hyundai is, ha ugyan ezt tudja, megveszem. :)

Végül egy kép, hogy mi szólt még a Z4-es mellet:

Hatalmasnak tűnik az amúgy nem túl nagy Z4 az aprócska MX-5 mellett.