Malév Szárnyakat adunk értékeinek 1. rész

írta: extasymajom, 8 éve

A repülőtér az egyik legbiztonságosabb létesítmény. Fokozottan felügyelt és többszörösen átvilágított minden dolgozó és a területére belépő személy. Éppen ezért sokan nem is sejtik a mai napig milyen jól szervezett bűnözés folyik az egész területen.

Kezdhetném azzal, hogy statisztikákkal traktállak titeket. Ettől most tekintsünk el. Később talán szót ejtünk róla. Most csupán történeteket kívánok megosztani veletek. Sok történet lehet, hogy ismerősen cseng majd, hiszen sokat lehetett egy időben hallani a reptéri szarkák munkáiról.
Talán úgy gondoljátok, hogy nem igazak ezek a „legendák”. Ezt nem tisztem bizonygatni, mindenki majd eldönti mit hisz el és mit nem.
Történetünk főhőse egy korábban a reptéren dolgozott rakodó lesz. Nevezzük JO-nak.
Nos Jo átlagos fickó, nincs különösebben bűnözői múltja sem. Egyszerűen csak a reptér közelében lakott, így halotta az onnan származó pletykákat és csodálatosan meggazdagodó emberek történeteit. Úgy gondolta, hogy jövedelmező lehet ott dolgozni.

A reptérre bekerülni nem könnyű. Zárt világ. Pont azért, mert aki oda bekerül, nagyon vigyáz a munkahelyére és nem szívesen dolgozik rendőrökkel. És akit oda felvesznek, de nincs egy ismerőse sem a bentiek között az tuti rendőr. Legalábbis ez volt az általános vélemény.
Jo helyi gyerek volt így őt elég sokan ismerték kintről, nem is volt gond a beilleszkedéssel.
Hamar bekerült egy brigádba harmadik embernek.

Harmadik ember vagy „figyelő”.

Ez az első lépcső, amin bizonyítani kell. Ez azt jelenti, hogy ha már megértél arra a szintre, hogy az öregek kivigyenek, a géphez akkor te maradsz lent a raktérajtónál és pakolsz/figyelsz.
Természetesen kikerülni a géphez nem egy gyors folyamat. Előtte szalagvégen pakolhatod a poggyászt vagy rakhatod a csirkés gépet a Cargonál. De erről majd később.
Alapesetben hárman mennek ki egy géphez. Brigádvezető, és két melós. A kopasz lent marad és figyel. De mint az állat. Azt is jelzi, ha egy veréb szarik egyet 500 méteren belül. Az ő posztja nagyon fontos. Ha valamit elnéz, kattan a bilincs mindenkin. Persze amíg nem tanulja ki a szakmát addig az egyik öreg is lent marad segíteni neki. Nem könnyű munka, hiszen a segédhajtómű üvölt ezerrel. Fülhallgató nélkül megzavarodsz két perc alatt. Jobbról, balról, elölről és hátulról is odajöhet bárki a géphez. Tehát 360 fokban kell figyelni, de mindezt úgy, hogy ne legyen feltűnő.
Ha valaki közelít, akkor beszól a raktérbe.

-NEM JÓ.

Ha van ideje, akkor hozzáteszi, hogy ki jön.

-Nem jó Rampa vagy Nem jó rendész.

Az előbbi esetben a benti kollégák csak behajtják, a csomag fedelét az utóbbi esetben mindent elpakolnak gyári állapotra.

Csak, hogy érzékeltessem, kikre kell figyelni.
-Szerelő
-Rampa tiszt
-Pilóta
-FBÖ (Fegyveres Biztonsági Örség)
-Rendészek
-Rendőrség
-Nyomozók
-Vámosok
-Posta

Szóval Jonak volt dolga rendesen.

A menet a következő:
A Cargoról elhozzák a rakodók az árut, az osztályozóból a poggyászt és a postás hozza a postát.
A rampás megmondja, hogy melyik raktérbe mit rakjanak. Ezután elkezdődik a bepakolás folyamata.
Egy figyelő lent a másik kettő fent. A fentiek közül egy pakol egy „túr”. Vagyis átnéz mindent, amire ideje van. Egyesével kinyit, átnéz és visszazár minden csomagot, ami a keze ügyébe kerül.
Természetesen osztályozva. A drága, jó poggyászok mehetnek elsőnek fel. Az első csomag általában egy nagyobb méretű. Ez lesz a takaró fal, ami mögött lehet tevékenykedni. Aztán jöhetnek sorban a keményfedeles Samsoniteok, Delseyk, stb.
Számzáraz pilótatáska? A legjobb.

Kis párbeszéd az elején.

Fentről: Mi a helyzet? Dolgozunk?
JO: Aha jó vagy nyomjad.
Fentről: Jól van szemed a pályán.

Aztán csak mennek a motyók szépen lassan, kimérten, de egyenletes sebességben. Nehogy feltűnjön valakinek. (mondjuk a teraszról kukkoló, látogatónak álcázott nyomozónak)

JO: Nem jó rampa!
Fentről: Az jó gyerek semmi gond.
Rampa: Na? mi van fiúk? Azért haladjon a pakolás is? Mert jön még 260 csomag.
Fentről: Nem gond megleszünk.
És a pakolás/túrás megy tovább szépen.

Néha még megzavarja a rakodást egy szerelő vagy egy pilóta, de ezt leszámítva eseménytelenül lezajlik.
A végén a srácok fentről lejönnek, felvágódnak a poggyász kocsira és berobognak az osztályozóba.
Ha volt valami, akkor megtárgyalják és lehet elrejteni a cuccot.
És ez így ment minden egyes gépen, minden egyes napon.

Folyt köv.