Autócsere teljes tanácstalanság mellett

írta: futo001, 3 éve

Ma szembejött velem a Totalcar egyik cikke: "Kereskedő: így rontod az esélyeidet autóeladáskor". Egyből megnyitottam, mert itt áll egy szép autó, amit képtelen vagyok eladni és nem értettem (halványan sejtettem) az okát. A cikkből egyetlen egy vonatkozik az autóra: a tuning.
Szóval, ismét autócsere, megint páromnak nézünk valamit. Az ok a kényelem, valami komfortosabbra vágyik és az sem baj ha több a vezetésbiztonságot növelő rendszer az autóban.

Amit el szeretnénk adni: fehér BMW 320d 2012-ből, 148.500 km-rel. Valamelyik előző tulaj felpimpelte kívül-belül, kicsit hülyegyerek-autó kinézete lett, de szép, jó, mégis elképesztően nevetséges ajánlatokat kapok rá. 10.000 Euróért árulom, rendre 6.500 és 8.000 körüli ajánlatokat kapok miközben 9.000 alatt nincs is eladó F30. Kicsit meguntam ezért elvittem egy kereskedésbe, ahol kinéztünk egy Volvo V60-at, félve megkérdeztem a kereskedőt beszámítaná-e BMW-t, már az sem érdekel ha sokat bukok csak a sok hülyével ne kelljen beszélnem. Megnézte, kipróbálta, lekérte a szerviztörténetet, kiolvasta a hibakódokat (1 volt), pár óra múlva hívott, hogy 9.000-t ad érte és elenged 500-at a Volvo árából. A 9.000-t adja érte akkor is, ha a Volvot nem viszem el.
Még utolsó "döfésként" megjegyezte, nem érti, hogyan nem tudtam eladni ezt az autót 3 hónap alatt.
Én sem tudom. Párom szerint a képek is rosszak. Ok, valóban jobbakat szoktam készíteni, rendes géppel nem telefonnal, de szerintem azért nem rosszak, főleg nem annyira, hogy ne legyen normális érdeklődő csak álmodozó meg 1 autón meggazdagodni vágyó ügyeskedő.

Tehát ott tartunk, hogy egy kereskedő jelentősen kedvezőbb ajánlatot adott, mint a privát vevők. Teljesen értetlenül állok a dolog előtt. Lehet a covid miatt óvatosabbak vagy éppen pénztelenebbek az emberek és persze az is benne lehet, hogy ez az autó egy szűkebb réteget céloz az átalakítások miatt. Nem tudom. A csávó szerint ő 2 hét alatt tutira eladja (ami nekem teljesen mindegy, mivel előre fizeti a vételárat).

Szóval ez a sztori egyik fele. A másik, hogy mi legyen helyette?
Néztünk tegnap egy CC-t, párom imádja a VW -ket, de 100m után mondta, hogy erre nem fogja lecserélni, valahogy nem volt OK az autó, sok kis apró jel utalt arra, hogy ezt a példányt el kell kerülni.
Nagyon tetszett a fenti V60: fekete, automata, bőrös, ülésfűtéses, 2015 végi, 107.000km, 1 év teljes gari 13.000 Euróért, tehát 4000 Eurót kér mindösszesen a kereskedő a BMW-n felül.
Azonban összehasonlítva a 2015-ös Mondeómmal, a belső tér minőségét/megoldásait és a menetdinamikát leszámítva mindenben kevesebbet ad a Volvo. A Mondeo sokkal kényelmesebb (ülés és futómű egyaránt), ez szinte sokkolt, továbbá a Titanium alapból több hasznos extrát tartalmaz mint a Volvo R-Design Business. De ha 2 Mondeo lesz, akkor megszűnik az autó-cserebere, amit rendszeresen csinálunk mikor kicsit a másik autójával mennénk mert picit meguntuk a sajátunkat, ez is a Volvo mellett szól.

Volt még egy gondolatunk: lehet marad a BMW, a rugókat kicsit hosszabbakra és komfortosabbakra cseréljük, repül a 19-es felni és megy rá egy 18-as magasabb gumikkal, így talán a komfort is nő.

Szóval, V60, Mondeo, Superb és hasonló tulajok véleménye érdekelne, ki mennyire és miért elégedett a saját gépével. BMW csak azért nem, mert nem fogott meg különösebben, bár egy automata kényelmesebb rugózással lehet elgondolkodtatna.

Továbbá ha valaki tudja mi a tuti módja a BMW rugózásának kényelmesebbé tételének, ne fogja vissza magát, lehet költenénk rá, mert végülis szeretjük és semmi gondot nem okozott. :)

Szerk: szeptember óta árulom, érdemleges ajánlat alig jött, leszámítva a dílert. Mialatt megírtam ezt a bejegyzést, 2 meggondolandó is beérkezett FB marketen keresztül, este jönnek megnézni. Ha tudom, hogy csak ide kell írnom, hamarabb megteszem. :DDD


A vérmes fenevad (a macska tüsszentésétől összeesik ijedtében) és a Mondeo


Az eladhatatlan


A kiszemelt kicsit uncsi családi