Motorbiztosítás kezdőknek írül tálalva

írta: futo001, 3 éve

Mint írtam vettünk párommal 1-1 motort, én már nem vagyok kezdő így egy visszafogottabb VFR800 teljesen ésszerű választás volt, párom esetén azonban sokat agyaltunk, most csinálja a jogsit. Mivel az íreknél a járműbiztosítás hirtelen tud agyérgörcs-infarktus kombót okozni, így próbáltunk ésszerűek maradni és pontosan ezzel követtük el a hibát. Írországban vagyunk ahol azt sem tudják melyik oldalon kéne vezetni, mit akarunk mi ésszerűséggel?

Szóval először valami 600cc körülit kerestünk, végül majdnem 500 lett belőle, aztán párom úgy gondolta, hogy amíg belejön inkább legyen 250, arra biztos lesz biztosítás és nem is lesz túl drága, meg biztonságosabbnak is érzi.
Itt ugye úgy megy, hogy leteszed online a kreszt, 2x3 óra alatt megszerzed a rutint és már mehetsz is közútra, majd 6-24 hónap vezetés után mehetsz forgalmi vizsgára. A gyakorlatban azt mondta az oktató, hogy a kresz után egyből vigyem forgalomba gyakorolni, a rendőrök nem fognak szólni érte, hadd érezze milyen a motort irányítani még az oktatás megkezdése előtt. Gyakoroltunk is a környéken minden nap.

Szóval akkor kéne biztosítás a vasra: Honda CBR250R, 1 henger, 26 ideges vérló, 166kg, ABS, 2013-as modell. 3 biztosító van, ebből 2 nem adott ajánlatot, a harmadik 760 Eurós ajánlattal jött vissza. Miért? Mindhárom esetben azért, mert a Hondánál az R a sportmotor kategória és azt nem vagy csak drágán biztosítják bónusz nélkül kezdőknek. Mondom itt valami tévedés lesz, ez egy 26 lóerős motor, ahogy ők is látják. Az nem baj, benne van az R.
Ok, mondom akkor nézzük meg mennyivel lenne drágább egy 2007-es 600cc-s Honda Hornet ami 4 hengeres, 102 lovas, 198kg és nincs benne ABS. A fenti biztosító azt mondja 420 Euró összesen, de a másik 2 is 500 alatt van. Tehát sokkal olcsóbb.

És akkor mindenki hangosan: MI A F...? :Y

Lényegében tanulójogsival rákényszerítik egy sokkal régebbi, erősebb, nehezebb, ABS nélküli motorra. Nem normálisak. Na mindegy, eleve Hornetet vagy ER6-ot akart ő is, úgy tűnik rá van kényszerítve a jobb vasra.

Mondjuk nekem is úgy kezdte az ügyintéző, hogy ha a kategóriában nincs ír bónuszom, nem hiszi, hogy lesz ajánlat a VFR-re, végül a gép kiköpött egy 220 Eurós ajánlatot ami az otthoni cascohoz hasonló fedezetet is tartalmaz, amit hamar el is fogadtam mielőtt rájön, hogy elrontott valamit. :D

Ja, elgurultam megnézni páromnak hogyan megy a tanulás első alkalommal, el is kérte a VFR-t, hogy kipróbálja a szlalomot és a megfordulást mert olyan jól ment az ER6F-fel, oktató mondta semmi akadálya, nézzük. Oldalsó dobozokat fent hagytam, hogy borulás esetén eltartsa a motort a talajtól. Szerencsére. Szegény fordulás közben betakarózott vele, azért kicsit magasabb és nehezebb meg ez a V4 azért nem olyan kezes lassú haladásnál. Sőt kimondottan köcsög. Ott álltunk és vártunk kb 150m-re. Pár másodperc múlva mondom a csávónak, hogy nem mozdult még meg. Jaja, ő is úgy látja. Eltelt további pár másodperc, még mindig mozdulatlan, ekkor mint az őrült rohant oda egy letámasztott motorhoz, felpattant, indított és húzott. Szerencsére csak kisebb sokkot kapott, meg beakadt a csizmája a lábtartó szélébe. Mire odaértem már fel is húzták a mocit ketten. Párom elindult vissza gyalog, szóltam neki ő hozta ide a motort, ő is viszi vissza. ;] Vissza vitte. Szóval most Hornetet, fényezőt és lábtartót is keresek...De picit örülök: megtanulta mi a fokozatosság lényege és hogy miért kell beöltözni, mindezt lényegében állóhelyzetben minimális kárral sérülés nélkül. Valahol ez is szerencse.

Amúgy egyik nap mentünk egy nagy kört, ő jött a 250-essel és nagyon ügyesen irányítja. A borulás előtt és után is nagyon szépen ment az ER6F-fel meg a Bandittal is, 1 órán át kísértem őket (itt a rutin oktatása is forgalomban zajlik, tényleg defektes ez a rendszer), lényegében nem hibázott egyszer sem és a motorkezelése is sima, ösztönös, nem lesz itt baj.