Lesz ez még így se....azaz sokadik használtautó vásárlásom kínjai 2.rész

írta: hdanesz, 3 éve

Az első rész folytatása:

Öröm és boldogság, beülünk az autóba a vizsgáló bácsival, indítja...indul is...minő guminő. Viszont!!! Folyamatos, ordenáré hangerejű sípolás kíséri az egész ceremóniát. Ejjj, mi a *!+&@^%? Két perce vettem meg és máris rájött a rapli? Tegnap még semmiféle koncertről nem volt szó. Hallgatjuk ott átszellemülve hárman a muzsikát mint az újévi bécsi koncertet. Mi lehet ez? Az eredetvizsgás bácsi azt tippelte hogy az üzemanyagszivattyú lehet a ludas. Kérdezte is hogy mennyi gázolaj van benne? Mondom neki hogy 10km-t írt tegnap a kocsi. Ááá, akkor ez lehet a bibi, hogy erölködik a szivattyú miközben próbálja felszívni a maradék naftát. Nosza, átgurultunk a műhelyéhez, adott egy kannát és irány a benzinkút. Így nyílt lehetőségem még egy utolsó útra a pár perccel korábban eladott régi autómmal. Mert az újabb ugye maradt a bácsival vizsgázni. Először bosszankodtam, majd rájöttem hogy amíg én autókázok üzemanyagért, addig a jóember megcsinálja a vizsgát és téphetek haza.

Ekkor már 10 óra 20 perc körül jártunk időben....és nekem délre haza kellett érnem. Fokozódik a nyomás...ugye érzitek? Visszatértem a kannával, ekkor jött az újabb jó hír: a bácsi nem tudta elkezdeni a vizsgát, ugyanis a kocsi papírjai nálam voltak. 😃 Így egy másodperc időt sem nyertem, sőt...veszítettem. Sebaj, menni fog ez...betöltöttem a gázolajat, majd könyörögni kezdtem a jóistenhez hogy szűnjön meg a sípolás. Bácsi indítja a motort.....pontosabban csak indítaná, mert ez az akksi is lemerült. Ebben a pillanatban éltem meg első összeroppanásomat ezen a napon. Lesz még 1-2 nyugalom. 🙂 Bátyánk bebikázta a kocsit, először még hangolt egy kicsit a zenekar, de pár másodperc után megszűnt a sípolás. Hoppá, valami csak működik akkor. De még mindig ott volt a kétség, hogy ha az akksi jó volt valóban...akkor hogy merült le ilyen gyorsan? Lehetséges hogy a generátor rossz és nem tölt vissza? Vagy pedig fos (párdon) az akksi és nem is csoda hogy lemerült. Járt a gépezet, hagytuk is járva...kicsit szívja magát, mind üzemanyaggal mind pedig árammal. Közben elkezdődhetett a vizsga.

Csörög a telefonom. A kereskedő haverom, hogy hééé, álljak már meg, mert a régi autóm cuccai nálam vannak. Áhá, ez így van mondtam neki, hiszen amikor visszajöttem a benzinkúttól senki nem volt a kereskedésben, az iroda is zárva volt. Mire ő: próbaúton volt....de most már itt van, vigyem a kulcsokat izibe. Gondolom azt hitte már rég végeztem a vizsgával és megpattantam a kulcsokkal. Elsétáltam hozzá, átadtam a kulcsokat, közben pedig elmeséltem neki az akksi történetet...a merülést...meg hogy tényleg arról beszéltünk a kollégájával két nappal korábban hogy ha megveszem akkor vadiúj akksi kerül bele. Ő csak széttárta a kezét, hogy nem vele beszéltem, ő nem tud mit tenni. Kiváló. Itt már nem is tudtam kihez fohászkodjak....talán kicsi üvegcsékkel kellett volna próbálkoznom. 10:45 körül járunk időben....szorul a hurok és még sehol sem tartok.

Álltunk egymással szemben és vártuk a csodát, hogy most akkor mi lesz. Kereskedőnk kitartott mellette hogy ő most nem tud mit tenni. Pedzegettem neki hogy jó lenne ha esetleg elvinne a boltig, én veszek akksit saját pénzen (mit bánom én már....legalább tudom hogy tényleg új 😃 ) ...erre az volt a válasza: óóó, ő most nem tud elvinni mert egyedül van a telepen. Érdekes...20-30 perccel korábban is egyedül volt mégis el tudott menni próbaútra egy másik vásárlóval...sőt velem is így ment előző nap próbaútra. Bezárta az irodát és hello.

Éreztem hogy felesleges lesz szaporítani a szót (főleg mivel ő tudta hogy engem szorít az idő) visszaballagtam hát az eredetvizsgás emberünkhöz. Aki már készen is volt a vizsgával. Fizettem és mentem volna dolgomra de a bácsi eléggé beszédes kedvében volt és elmesélte a kereskedőkkel kapcsolatos tapasztalait. 😃 Udvariasan leállítottam, hiszen nekem sietni kellett haza, ráadásul még az akksit is be kell szereznem.

Útnak indultam hát a bikázásnak hála éppen üzemelő autócskámmal a bolt felé. A telepről kifelé menet azért még tettem egy félre nem érthető kézjelzést a kereskedés irodája mellett elhaladva. (A srác épp nem volt ott....így nem látta...de a lelkem kicsit megnyugodott.) Pár pillanatig még örülni is tudtam az autónak....de korai volt az öröm. Az autó kijelzőjén megjelent egy felirat: start/stop hiba. Hurrá!!! Lesz ez még így se....gondoltam magamban. Begurultam az akksibolt elé és közben azon morfondíroztam hogy le merjem-e állítani a kocsit....mert ha nincs ebbe való akksi raktáron, akkor nekem gatya. Ott maradok az út szélén. Elmeséltem ennek a bácsinak is a kis történetem, aki megnyugtatott van neki mindenféle akksi....akármilyen kell nekem. Autócskám start/stop rendszerrel van felszerelve, az ilyenekbe speciális akksi kell. Mondanom sem kell hogy a kereskedő által beletett 'új' akksi az nem ilyen volt. A bácsi mesélte el hogy ezt az akksit tőle vették használtan és direkt mondta nekik hogy csak a telepen indítások erejéig használják, ne adják el autóval együtt. De ilyenek ezek...nem hallgatnak senkire. Miközben cserélte az akksit az is kiderült, hogy épp a nem passzoló akkumulátor okozta az újabb hibaüzenetet...mert a 'normál' akksik, főleg ha már kicsit merülőben vannak, akkor elkezdik letiltani a különböző extra funkciókat és hibaüzeneteket dobál emiatt az autó. Ismét csak a remény maradt számomra hogy a csere után tényleg eltűnik a start/stop hiba.

Megúsztam, eltűnt. És az autó is érezhetően könnyebben indult be. Minden szuper, de nem mertem örülni...tanulva az eddigiekből. Ja, az akksis bácsi nagyon rendes volt, beszámolta a hitvány akksit ami a kocsiban volt az új árába. 😃 A hazafelé út eseménytelenül telt, leszámítva hogy feszített az ideg mivel éppen hazaestem 11:57-re....3 perccel a megbeszélés kezdete előtt. Miután végeztem a munkával, úgy döntöttem megmutatom az új szerzeményt a barátnőmnek + elmesélem a csodás napomat. Garázsba be, autóba be...indít...és várom a csodát, hmm...beindult. 😮 Akkor minden oké, az akksi jó, generátor jó...minden jó ha vége jó. Hát majdnem.....

Miközben beindítottam, nem figyeltem a kijelzőt mert épp a biztonsági övért kotorásztam már. Mire ismét a kijelzőre vetettem a tekintetem...már egy narancssárga felkiáltójel éktelenkedett rajta. Azannya! Most megint mi van már??? Ennek sose lesz vége.... Nem írt ki egyebet az autó....ekkor történt a következő összeroppanásom. 😃 Mit tesz ilyenkor a magyar ember? Újraindít. Az megold mindent. Lekapcsoltam a világítást, majd leállítottam a motort. Ismét indítok, ismét indul... (már ez is óriási öröm) és láss csodát!!!! Nincs háromszög. Hijjjj, de jó....nem tudom mi volt a gond, de most nincs...ez a lényeg. Megint korán örültem. 😃

Felkapcsoltam a világítást - mivel fél öt felé már sötétedik - és ismét megjelent a narancssárga cucc. Most már egy felirat kíséretében amit az előző alkalommal az övért való kotorászás miatt mulaszthattam el, így szólt: Kérem ellenőrizze a jobb hátsó lámpát! Öcsém...még kérlel itt engem az autó. Milyen udvarias. Szót fogadtam neki, nem szerettem volna felbosszantani....mert az eddig leírtak alapján is láthatjátok hogy alapban nem volt jó napja vagy kedve. Nézem, nézem a hátsó lámpát....hmm, ez világít. Akkor mi baja? Rossz jelet kap? Tévesen jelez? Ehhez hasonló dolgok szaladgáltak a fejemben. Ezért megnéztem még egyszer. Akkor vettem észre hogy a hátsó lámpa búrája alatt 3 külön izzó világít ha felkapcsolom a világítást, na a jobb oldaliban csak kettő világított. A középső ki volt égve...de alig lehetett látni mert az alatta és felette lévő izzók akkora fényt csináltak hogy nehéz volt észrevenni. Még sötétben is. De mivel törvénytisztelő és szabálykövető állampolgár vagyok úgy döntöttem hogy kicserélem izibe az izzót.

Azt hiszem nem lövöm le a poént, hogy az izzócsere sem az már mint ami mondjuk 20 éve volt...ki kell venni az egész hátsó lámpatestet az autóból! 😃 Itt ismét padlót fogtam. Sebaj, majd másnap nekikezdek...mert éreztem hogy ez nem 2 perces menet lesz.

Másnap nekiláttam, első nekifutásra kudarcot vallottam. Az első lépést (2 csavar kicsavarása) még sikerült teljesíteni. A második lépést már nem. Valahogy így szólt: helyezze a teli felni lehúzására szolgáló kampót a C jelű lyukba és húzza a nyíl irányába. Már ott elakadtam hogy van-e nekem (vagy az autónak) teli felni lehúzására alkalmas kampónk? Végül megtaláltam, a pótkerék mellett volt egy violinkulcsra hasonlító szerkezet. Dugdostam a kampót a likba, de csak nem akart megmozdulni a nyíl irányába. 😃 10 perc próbálkozás után feladtam, nem akartam beletörni a lámpatestet a karosszériába.

Kb. egy órányi önvádolás, önhibázatás és önszégyenítés után úgy gondoltam adok neki még egy esélyt. Nos, magyar ember problémamegoldás második lépés: keressünk rá az interneten. Így akadtam rá egy kedves északi nép fiának a videójára aki volt kedves bemutatni az egyszerű földi halandóknak miként lehet - egy 100%-ban eltérő...de mégis effektív - célszerszám segítségével eltávolítani a lámpatestet. Íme a videó.

Igen, jól látjátok...a megoldás egy jó minőségű, gyermekek számára készült műanyagvilla képében érkezett. Mivel én nem rendelkezem hasonlóval, kénytelen voltam improvizálni. De megoldottam....már maga az ötlet is sokat segített. A további menet sem volt egyszerű mert a harmadik lépésben egy csatlakozót kellett volna lehúzni de ő sem adta magát könnyen. Végül egy lépést kihagyva, de sikerült cirka 30 perc alatt kicserélnem az egy szem W5W izzót.... És ezzel szenvedtem én meddig....te jó ég.

Azóta nem produkált hibajelenséget az autó. De nyugodt csak akkor leszek ha már 2-3 hete működni fog mindene.

Az egész sztori végére még akad némi hab a tortán...sőt extra hab: a tegnapi nap folyamán megejtett átíratási ceremónia során nem működött a nyomtató a kormányablakban....és persze hogy mikor és kinél romlik el? :D Hát persze hogy nálam. Már mindennel végeztünk, fizettem mint a katonatiszt...már csak a forgalmit kellett volna kinyomtatni. És nyekk. Nyomtató konyec. Na, kb. 45 percnyi telefonálgatás és tanácskozás után sikerült szóra bírni a nyomtatót, így az amúgy 10 perc alatt végbemenő folyamat majd' egy óráig tartott. Szintén itt derült ki hogy az autó átmenetileg ki volt vonva a forgalomból és mielőtt bármi történhetett volna, vissza kellett volna helyeztetni forgalomba. Amit megtehettem volna interneten is. De mivel nekem fogalmam sem volt a kivonás tényéről, valamint a kereskedő is elegánsan elfelejtett róla szólni (annyit mondott hogy megírjuk a papírokat, kötök biztosítást, eredetvizsga és mehetek isten hírével ...és az autóval amerre látok, csak irassam át 15 napon belül). Ennek eleget is tettem, hiszen már a vásárlás napján (12.02.) a zsebemben volt az időpont december 8.-ra. A bibi ott van, hogy több Véda kamera alatt is elhaladtam a köztes időben, illetve egy trafis autó mellett is elzúgtam...hozzátéve hogy mindenütt szabályosan és a sebességhatárt betartva közlekedtem. De...most mégis izgulhatok kapok-e valami 'csomagot' emiatt....

És ha még nem lenne elég, ma ránéztem az új biztosításomra hogy átvezették-e már a bonus-malus fokozatom a régi autómról...és legnagyobb meglepetésemre 'törölt' állapotban találtam szegényt. Mivel ez ma este 9-kor derült ki...most ezzel sem tudok mit kezdeni mert a biztosítós barátaink is már otthon pihennek. Így holnapig ehetem a kefét hogy mi a *%!+%+ van már megint? Most épp a biztosítással...

Egyetlen vígaszom hogy az autó az izzós téma óta szépen teszi a dolgát, megy, gyorsul, lassul, indul, csilingel, zenél, dudál, villog. Elégedett vagyok vele. Csak a papírokkal szivat továbbra is. :DDD