Megérkezett - Itt az Alfa Giulia Q MY20 árlistája!

írta: HussarF, 4 éve

Több, mint 38 hétbe telt, de végre megérkezett az új magyar árlista az Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio MY20 modelljére. Tavaly decemberre vártam, de aztán sokkal hosszabb lett ez az időszak. Szűk 9 hónap október közepe óta, amikor leállították az előző modellév rendelését. Ennyi idő alatt egy gyerek is megszületik.

Akkor nézzük is, mire vártunk ennyit. Izgultam, mert voltak rossz előjelek. Azt suttogták, hogy hatalmas drágulás jön. Akár 15%-os is. Ez azt jelentette volna, hogy az autó eddigi bő 24,5M-s alapára akár 28M-ról is indulhatott volna. Volt egy olyan sejtésem, hogy ez vállalhatatlan lenne és ezt ők is tudják.

Az árlista tegnap megérkezett és nagyon pozitív csalódás volt. Az autó alapára 24,58M-ról 25,19M-ra változott, ami egy 2,5%-os emelés. Ha figyelembe vesszük az inflációt és/vagy forint gyengülését akkor reálértéken nem is igazán változott az ára. Ez azért is meglepő, mert az európai piacokon 4-5%-ot drágult €-ban az autó.

A németeknél a kocsi ára jelenleg 82'500€, az olaszoknál 90'500€. Nálunk átszámítva kevesebb, mint 72'000€. Úgy, hogy itt a legmagasabb az ÁFA. Kicsit erős kifejezést használva, gombokért kapjuk ezt a kocsit itt Mo.-on. Mint ha úgy lennének a dologgal, hogy "Kicsi piac, nem is € alapú, adjuk nekik beszerzési áron. Amennyit itt megvesznek, úgyis csak kerekítési hiba a profitban". Ezért sem éri meg külföldről venni alig használtat.

De nézzük a többi tételt. Az eddigi két legdrágább extra a karbon-kerámia fékek és a Sparco karbon ülések voltak. Az előbbi 2,4M forintról 2,52M-ra drágult (+5%), az utóbbi 1,19M-ról 1,4M-ra (+17,6%)
Ezt leszámítva a többi extra árában nem igazán volt változás, a felnik még olcsóbbak is lettek. Bár jöttek új dolgok, amik eddig nem voltak és azok nem kimondottan olcsók.
Ettől az évtől már rendelhető a kocsihoz Akrapovic kipufogó rendszer, mely a 2. legdrágább extrává lépett elő, megelőzve a Sparco üléseket. 1,9M forintért juthatunk hozzá.
Valamint, megjelentek az ADAS2 vezetéstámogató rendszerek is, melyek csomagban kérhetők, a kisebb 350e, a nagyobb 500e Ft-ért.

Meg kell még jegyezni egy nem túl örömteli (bár a gyakorlatban kevésbé lényeges) változtatást is. Az autó presztízsét és teljesítményét a csúcstechnológiás anyaghasználat is emelte. A kisebb össztömeg érdekében fém helyett karbonból készült többek között a kardántengely, az első-, hátsó- és küszöbspoilerek, a motorháztető és a tető. Ez utóbbi idéntől már alumíniumból fog készülni. A karbontető extraként rendelhető marad, de nem lesz lefényezve, hanem csak egy átlátszó lakkréteg lesz rajta. Ára 800e forint lesz.

Másik hiányosság jelenleg, hogy a beharangozott különleges színek a Verde Montreal (a képeken is látható zöld) valamint a GT Junior Ochra (arany szín) még nem rendelhetők. Állítólag az utolsó negyedév vége felé lesznek elérhetők.

Mindent egybevetve elmondható, hogy ez az autó még mindig az egyik legegyedibb sportautó a piacon és nagyon jó áron adják. Aki hasonlóra vágyik, nem hiszem, hogy érdemes máson gondolkodnia. Ha csak nem akar hódfogú M3/M4-et, vagy hibrid, 4 hengeres C 63 AMG-t. Inkább hadd ne is soroljam...

Akinek felkeltette az érdeklődését, itt tudja böngészni az árlistát: Giulia Q MY20 árlista

Hogy rohanok-e egyből a kereskedésbe? Sajnos nem. Ez az év már elúszott, télre nem rendelem be az autót. Telente nagyobbrészt garázsban fog állni. A kitűzött időpont a rendelésre így ősz vége, amivel jövő tavasz elejére vehetem át és onnantól élvezhetem az autót. Addigra talán a favorit színem is elérhető lesz ;)