Az utam a lóheréig, 3/3. - Giulia Quadrifoglio krónikák #3

írta: HussarF, 3 éve

Már május volt, mikor először érkezett hír a Quadrifoglio-k (Giulia és Stelvio) 2020-as változatairól. Akkor már közel 6 hónapja nem lehetett rendelést leadni ezekre a modellekre, ugyanis az előző modellév rendelését leállították 2019 októberében, ahogy azt az előző bejegyzés második felében már említettem.
A járványhelyzet hozta új norma szerint egy online bemutatót tartottak az újdonságokról, amely itt tekinthető meg vagy összefoglalva el is lehet olvasni ezen a linken.

Kisebb kozmetikai változtatások történtek (megújult hátsó lámpák, lefeketített króm részek stb.), valamint kapott egy beltér és egy infotainment rendszer update-et, amilyet már az alap modellek MY20 változatai is megkaptak korábban. Részben én is írtam már róla, mikor végre megjelent a magyar árlista júliusban. A lényeg azonban változatlan maradt.

Örültem, hogy végre van valami hír az autóról, de sajnos ismét a várakozás időszaka következett. Nem akartam, hogy őszre/télre érkezzen meg. Nem egy napi járkálósnak szánom, télen a garázsban fog állni nagyobb részt úgy is, tehát nem álltam neki elindítani a rendelést. Így innentől kb. októberig nem is történt semmi különösebb ebben az ügyben.
Természetesen rengeteget konfiguráltam és vacilláltam a részleteken. Amikor megjelent az árlista, nagyon vártam a Montreal zöld (Verde Montreal) színt. Egészen a májusi bemutatóig egyik színnel kapcsolatban sem éreztem abszolút vágyat. Viszont, mikor megláttam ezt a zöldet, egyből belém hasított, hogy ez kell. Sajnos azonban nem tették elérhetővé júliustól és a kereskedői pletykák szerint csak '21 nyarán érkezett volna. Hosszas tépelődés után így is elvetettem az addig tervezett Misano kék színt és a Rosso Competizione fantázianevű gyöngyházfény piros mellett döntöttem.
Nem vagyok igazán a piros híve, de több faktor miatt is úgy döntöttem, hogy ez lesz a legjobb. Egyrészt a piros legalább annyira jellegzetes színe az Alfának, mint a Ferrarinak, másrészt, a MY20-szal bevezetett kisebb változtatások (piros helyett átlátszó hátsó lámpabúra, lefeketíett krómok, kérhető fekete tükörházak stb.) már megtagolták annyira a nagy "pirosságát" az autónak, amivel már belefért az ízlésembe (sőt, kifejezetten tetszett). Alábbi képeken láthatók a különbségek:

Előtte:


Utána:


Októbertől kezdtem el szétküldeni az ajánlatkéréseimet az itthoni kereskedőknek, akik szóba jöhettek. Leginkább a budapestiek, de kértem ajánlatot Kecskemétről is. Ekkor kiderült, hogy a júliusi árlista már épp nem érvényes. Ajánlatot majd akkor tudnak adni, ha az importőr megjelenteti az aktuális árlistát, ami november elejére várható. Előzetesen azért látszott, hogy nagyjából 12-13%-os kedvezmény várható a listaárból.

Azonban nem csak az új árlista volt még hátra, hanem egy olyan dolog, ami már régóta okozott egy kis bizonytalanságot. Az autó finanszírozását nyíltvégű lízing keretében akartam megoldani. Ehhez azonban az kell, hogy a cég, aminek a nevén az autó lesz, hitelképes legyen. Gyakorlatilag egy hitelbírálaton kell átesni és megfelelni. Emiatt azért izgultam kicsit és elég nagy áttervezésnek kellett volna következnie, ha nem sikerül elintézni, de aztán hosszas egyeztetések után a finanszírozó hitelintézet jóváhagyta a dolgot. Újabb mérföldkövet pipálhattam ki.

Kissé tűkön ülve vártam már a novembert, de azért örültem, hogy a jó másfél évnyi várakozás után végre valami minőségi előrelépés történik, új szakaszba ér a folyamat. November első péntekének estéjén szúrtam ki a honlapon, hogy már felkerült az új. Kíváncsian nyitottam meg. Előzetesen 300 ezer forint körüli áremelést prognosztizáltak a Giulia Q-ra. Végül csak a felével, 150 ezer forinttal emelték az alapárat (25,19M-ról így 25,34M lett az új ár), a feláras opciók (extrák) árai pedig nem változtak. Aztán kiszúrtam még valamit... Elérhetővé vált a Montreal zöld! Azonnal módosítottam a konfigurációt és bekértem az ajánlatokat.

Itt aztán következett egy hosszasabb alkudozás. A kiajánlott ár mellett a lízingkonstrukció paraméterei is lényegesek voltak. Az ügyleti kamat, a maradványérték, stb. Az árra nagyjából hasonló ajánlatokat kaptam 2 bp-i kereskedőtől. Az egyik viszont egy sokkal jobb lízing konstrukciót tett le az asztalra. És nem az, amelyiket preferáltam volna (mert közelebb van és jobb a szerviz híre). Így ez utóbbi elé letettem a kedvezőbb lízing ajánlatot (konkrétan feleakkora ügyleti kamatot ajánlott a másik kereskedőn keresztül a lízingcég) és mondtam nekik, hogy akkor ezt intézzek már el nekem ők is. Nem is kellett sokat várnom, már aznap érkezett az email egy, még a hivatkozási alapnál is kedvezőbb ajánlattal.
Már épp készültem volna aláírni a szerződést, amikor befutott egy harmadik árajánlat is, pár százezer forinttal még kedvezőbb árral. Rendben, gondoltam, akkor nézzük mennyi van még ebben, csuklózok még egy kicsit. Megmutattam ismét az előbbi kereskedőnek az új ajánlatot. Tudjátok tartani? Jött is nem sokkal később a válasz: megadják. Küldték is egyből a módosított szerződést. Tovább már nem kekeckedtem, aláírtam a szerződést.

Az értékesítő, akivel kapcsolatban voltam, előzetesen azt mondta nekem, hogy az autó már mindenképp '21-ben lesz legyártva, mert 2020-ra már be van táblázva a gyár. Miután aláírtam a szerződést, hívott másnap, hogy lehet már decemberben legyártják, mert kiderült, hogy mégis van rá kapacitás. Akkor gondolkodtam kicsit. Márciusnál úgy sem kell, hogy hamarabb megérkezzen az autó, mert addig nem nagyon lesz jó idő. Ráadásul jobban néz ki papíron is, ha '21-es gyártás és nem '20-as. Ekkor mondtam az értékesítőnek, hogy egyelőre ne továbbítsa a rendelést az importőr felé, tartsuk kicsit vissza. Majd decemberben leadjuk, akkor már biztos nem gyártják le idén (azaz tavaly). Tehát következett újra egy kis üresjárat. A dolog addig húzódott végül - biztosra akartunk menni -, hogy két ünnep között lett leadva a rendelés. Legalábbis ezt hittem.

Az értékesítőm az utolsó beszélgetésünkkor jelezte, hogy más fogja átvenni az ügyemet. Január közepén keressem majd, addigra már lehet látni fogják, hogy mikorra van besorolva gyártásra az autó. El is telt az a 2-3 hét, majd telefonáltam az új értékesítőnek (jan. 14-15 környékén). Elbeszélgettünk arról, hogy hogy mennek ezek a folyamatok, de a lényeg az volt, hogy még nem látja gyártásba sorolva az autót. 2 hét múlva hívjam majd. Egy bő hét múlva azonban érkezett is az új infó, a kereskedés ügyvezetőjétől: gyártó nem fogadott be ajánlatot decembertől január 20-ig rendelést a Montreal zöld színre, így csak 20-án továbbították a rendelést, amikor újra megnyílt a lehetőség.
Hogy mi? Ah, olaszok... Csak legyintettem. Ez a kis csúszás már nem számít, semmi ahhoz képest, amennyit már vártam.

Azóta még felhívtam őket február elején is. Legutóbbi infóm, hogy március 24-re van besorolva az autó gyártásra. Bíztam benne, hogy belefér még februárban, de nem nagyon mennek most az eladások az Alfánál, egy műszakban megy a gyár, nem haladnak túl gyorsan a dolgok.
Még március elején is megeresztek egy telefont, 1-2 hetet ez még tolódhat előbbre vagy későbbre. Gyártás után pedig kb. egy hónap, mire le lesz minden papírozva és átvehetem. Tehát április vége, május eleje most várhatóan a nagy nap dátuma.

Persze hátra van még néhány intéznivaló addig. Ha lesz alvázszám, onnantól megy élesben a finanszírozás és a pénz folyósítása. Casco-t is el kell majd intézni a kocsira. Valamint a rendszámmal kapcsolatos dolgokat is ki kell még találnom. Nagy alapú, matrica rendszám legyen ("D" típusú)? Vagy kis, "motor" rendszám ("B" típusú)? Meg egyedit kérjek? Mondjuk ARQ-510? Annyira mondjuk nem izgat, hogy a rendszámon mi áll, csak ne valami bénán hangzó legyen pl. SUC-609 vagy ilyesmi... 1-2 hónap múlva már ezekre is fény derül majd :)