Mennyire százas a 100-as benzin?

írta: Jack Hunter, 6 hónapja

Halihó!

Beálltam a kúthoz, leakasztottam a pisztolyt, és miközben folyt a prémium nafta a tankba, azon gondolkodtam, mennyi haszna van vajon a nagyobb oktánszámú benzinnek.
A MOL Move app miatt mindig a zöld kúton tankolok, a kedvezmény miatt minden 10 ezer forintból leesik 200 forint, ami havi szinten azért látható összeg.
A kúthálózat azzal hirdeti a prémium üzemanyagot, hogy 3x- os tisztító hatása van, viszont a Shellnél megújult az Evo üzemanyag összetétele, és állítólag egy- másfél tank dínódzsúsz képes teljesen kipucolni a motorból a lerakódásokat.
Kevés olyan elszánt embert ismerek, aki pont ezért két tankolás után kiszedné a motort, lecsekkolván, vajon tényleg kipucolta- e a dzsuvát. Egy szó mint száz, kicsit elbizonytalanodtam, hogy érdemes nekem állandóan százas benyát tankolnom ugyanazon a kúton? Vagy a másik kúthálózaton jobb a prémium üzemanyag? Mégis, miért jobb, mint a 95-ös?
Talán a legfontosabb, hogy kevesebb lerakódás keletkezik a motorban. Ez azért jó, mert kevesebbet fogyaszt az autó, ritkábban romlik el és a jobb kompressziótűrés miatt egy kicsi teljesítménytöbbletet is tapasztalhatunk bizonyos esetben. Továbbá kevesebb etanolt tartalmaz, így kíméli az üzemanyagrendszert is.
Amióta a Rönó velem van, azóta néhány kivételtől eltekintve csak nagyobb oktánszámú üzemanyagot kap. Néha azonban előfordul, hogy más, nem túl híres benzinkúton vagyok kénytelen tankolni, ahol nincs más, csak a klasszikus formula. Iyenkor bizony érezni, hogy mintha nem úgy menne a kocsi, de ez lehet csak bebeszélem magamnak, az viszont tény, hogy az olcsóbb benyából többet kajál, és kevesebbet megy el.
A fedélzeti számítógép szépíti az adatokat, az üzemanyagmérő is csak körülbelüli értéket mutat, viszont tudom azt, hogy vegyesben 6,7 a fogyasztásom, és látom a kilométert, mikor tankoltam. Kétszáz kilométerekre szoktam üzemanyagot vételezni, és az olcsóbb benzinből 15- 20 kilométerrel hamarabb kér enni.
Ezért választom mindig a százast, mert lehet hogy drágább, de mégis olcsóbb mint a kilencvenötös, mert többet tudok adott mennyiséggel autózni. Hogy ez mennyire tesz jót vagy rosszat az autónak, nem tudom, de motorikusan nem volt még gond vele, ezalatt a 27 ezer kilométer alatt.
Most esett át a második olajcserén, kivételesen nem ELF- et, hanem Xado - t kapott, meglátjuk, tetszik majd neki, vagy sem. Bár ugyanúgy A5/B5 besorolású. Tervben van továbbá tavasszal egy gázszett beszerelése, amivel még tisztábban, olcsóbban tudok közlekedni .
Nektek mi a véleményetek az üzemanyagok közötti különbségről?