Mercis kalandok - Tizenkilencedik rész

írta: Lalikiraly, 2 éve

Sziasztok!

Kis kihagyást követően újra a tettek mezejére léptem, ugyanis van s volt egy két idegesítő dolga az autónak.

Az első, hogy már beindításkor alapjáraton és menet közben is igen hangos volt az utastérben a motor. Erre a legutóbbi szereléskor jött rá a szerelő, hogy a kormányoszlopon van egy gumiharang, ami el van szakadva, így szinte nyílt útja volt a hangoknak és a különböző gázoknak és ezzel a szagoknak az utastérbe jutáshoz.

Meg is vettem a kellő alkatrészt. Ami kedvezménnyel került 4800 Forintba. Ez gyári, nincs belőle utángyártott.

Tehát látszódik, hogy a régi darabokban jött ki. Ez nem csak a kiszedése miatt volt így, hanem már alapból is borzalmas állapotban volt. Na de a lényeg, hogy kicseréltük és amikor elindultam haza hát (ezt szavakkal nehéz elmondani) azt hittem betojok; plusz fülig ért a szám. Az utastérben olyan csend lett, hogy ezt sosem hittem, hogy létezhet.

Na de térjünk a következő idegesítő hibára. A műszerfal közepén van a fűtéskonzol. Már egyszer cseréltük, mert a gyárija kontaktos volt és egyebek. Amit kaptam barátomtól az sem húzta sokáig. (Az összes elromlik ezek közül amúgy) Így vettem egy patika állapotút bontottan. (15000 HUF) és beleraktuk. Hát ez végre jól szabályozza a ventilátort, világít az összes égő benne és nincs szétrepedve és hasonlók.

Oké ezeket megcsináltuk. Egy dolog viszont alkatrész hiányában kimaradt, mégpedig a tetőn található belső világítás konzol. Ebben van egy pici ventilátor szerűség, vagy mi ami zúg. (Ez adja a jelet a hőmérsékletnek) Így ennek a beszerzése még folyamatban van és akkor utána az utastérben némaság lesz.

Most jöjjön a feketébb leves.

Bő fél éve volt olaj és hűtővíz cserélve, úgyhogy jobban ránéztem (Amúgy legalább havonta egyszer ellenőrzöm, pedig az autó kijelzi a műszerfalon, ha gebasz lenne) Kellett még bele fél liter olaj. Már a cserekor sem lett maxig töltve amúgy. És még kellett majd egy liter fagyálló hűtőfolyadék is. Dehát ezek apróságok.

A kormányművön megkellett húzni két csavart, mer lazák voltak és a tömítésnél picit folyt az olaj belőle. Ez egy perces művelet volt a szerelőnek. Amúgy a rendszerből nem folyt el max egy jó fél deci. Szóval nem számottevő.

Találtunk egy hibát viszont ami miatt a váltóban újra olajcsere kell, ami amúgy is kéne, mert az előző után is hagy még kívánni valót maga után a színe. Van a váltón ugyanis egy csatlakozó, ami egy elcseszett tervezésnek köszönhetően szereti elvezeti a vezetékekbe a váltóolajat. Ezt biztos sokan ismeritek. Na hát azt most már nekem is esedékes lesz cserélni.

És van még egy dolog, ami már régóta zavar, méghozzá a hátsó kerékcsapágy. De ezt csak komplett csonkállvánnyal együtt cserélik, mert hiába kapható külön a csapágy, szétszedéskor szétesik az egész. Hát ez van, be kell nyelnem. Nem egy két perces és nem egyszerű művelet. Legkésőbb nyáron ez is meg fog történni.

Nemsokára újra fogok jelentkezni a fejleményekkel.

További fejezetek:

Mercis kalandok - Első rész
Mercis kalandok - Második rész
Mercis kalandok - Harmadik rész
Mercis kalandok - Negyedik rész
Mercis kalandok - Ötödik rész
Mercis kalandok - Hatodik rész
Mercis kalandok - Hetedik rész
Mercis kalandok - Nyolcadik rész
Mercis kalandok - Kilencedik rész
Mercis kalandok - Tizedik rész
Mercis kalandok - Tizenegyedik rész
Mercis kalandok - Tizenkettedik rész
Mercis kalandok - Tizenharmadik rész
Mercis kalandok - Tizennegyedik rész
Mercis kalandok - Tizenötödik rész
Mercis kalandok - Tizenhatodik rész
Mercis kalandok - Tizenhetedik rész
Mercis kalandok - Tizennyolcadik rész
Mercis kalandok - Tizenkilencedik rész
Mercis kalandok - Huszadik rész
Mercis kalandok - Huszonegyedik rész

Óda a Mercedeshez
Mercis kalandok - A könyv

Lalikirály