Passat Projekt - első apróságok

írta: Lenry, 6 éve

Pénteken meglett az autó, és gyakorlatilag a szombatom rá is ment arra, hogy elkezdtem végiglépkedni a listámon.

Legelőször a távirányítóval ablaklehúzást akartam megoldani, ami ugyan nem volt a listán, de egyrészt már a korábbi autókon is meg akartam csinálni, mert atommenő, másrészt csak egy 1 dolláros kínai VAG-KKL kábel kell hozzá, meg egy ingyenesen letölthető cseh program. Igen, cseh. Átbillent pár bitet a számítógépben, és onnantól ha nyomvatartod a távirányítón a nyitógombot, akkor az összes motoros ablakot leengedi. A záró gombra meg felhúzza.
Elvileg minden, 1998-2005 közti villanyablakos VAG csoportos autó megtanítható a trükkre, a kék B5-ösöm, '97-es volt, ott valamiben más volt még a komputer, így azon nem lehetett, a világoskék kombi pedig 2001-es, de valami hibaüzenettel ott sem sikerült aktiválni, és mivel a program cseh, így a hibaüzenet sem tartalmazott magánhangzókat, szóval fogalmam sincs mi baja volt, rá is hagytam.
Itt is kellett két próba mire összejött, de szuperül megy föl-le az ablak, örömbódottá.

Bezárom, kinyitom, ajtó nyit... VÍÍÍÍJJJJJŰŰŰŰ-VÍÍÍÍJJJJJŰŰŰŰ-VÍÍÍÍJJJJJŰŰŰŰóhogyajóistenfossonnyakonVÍÍÍÍJJJJJŰŰŰŰ-VÍÍÍÍJJJJJŰŰŰŰ
Nagy nehezen elhallgat, újabb próba, újabb VÍÍÍÍJJJJJŰŰŰŰ után a Vaas-féle őrültség-definíció alapján inkább abbahagyom.
Felhívtam az előző tulajt:
- Jah igen, ha valamelyik ajtó nincs rendesen becsukva, akkor az okozhat ilyet. A csomagtartó szokott nyitva maradni, kicsit jobban oda kell csapni, akkor jó, és nem fog óbégatni.
Szuper. Körbejárom az összes ajtót, zár, nyit, VÍÍÍÍJJJJJŰŰŰŰ... Grrrr....
Nem vagyok nagy riasztó-szakértő, de a VÍÍÍÍJJJJJŰŰŰŰ biztosan jön valahonnan, tehát lekötöm az akkut, megkeresem a hangszórót, elvágom a kábelét, és onnantól csinál, amit akar.
Végül feltűnt a szélvédő bal alsó sarkában egy oda nem illő kis bigyó, amiről valamiért ordított, hogy "Riasztóalkatrész vagyok!", szóval inkább az ő kábelét kezdtem visszafejteni, végig a kormány alatt elhaladva, aztán fel az óracsoport mögé, bele egy fekete kockába, amin pirossal az ALARM SYSTEM felirat díszelgett. Megvagy! Egy standard, 20 pines ATX csatlakozós kábel ment bele, kihúztam, azóta nincs VÍÍÍÍJJJJJŰŰŰŰ, sokkal boldogabb vagyok. A szomszédaim is azok.

Következő a rádióantenna.
Csúnyán belegyógyult a foglalatába, de egy jó vízpumpafogónak nehéz ellenállni, ezért ki is csavarodik. Tövestől. Fakk. Egy fogóval ráfogok az antennára, eggyel a fogadó részre, majd én szétcsavarom. Nem. Pár próba után felengedek egy műanyagpoharat WD40-el, és beleteszem ázni. Hátha szétjön. Nem fog.

Akkor inkább csináljuk meg az ablakvezérlőt, mert az két perc. Az első ablakokat vezérlő gombok összevissza állnak, az anyósülésnél csak lefelé lehet engedni az ablakot, vissza már csak az ajtón lévő gombról lehet vezérelni.
Ajtóbehúzó kivesz, három csavar tartja az egész panelt, hátha csak vissza kell pattintani a kiesett gombokat.

Ez megmagyaráz pár dolgot...

Nem... El vannak törve. Még szerencse, hogy van egy cseredarabom, két percen belül már az van az autóban, tökéletesen működik, úgyhogy ez pipa.

Át is térhetünk a fényszórókra, amik nem szórják a fényt...
Fel kellene polírozni, de én ehhez hülye vagyok, ide szakember kell. Vele két probléma van, egyrészt szombat délelőtt biztosan nem fog eljönni, másrészt bár szépen dolgozik, de majdnem egy kisebb vagyonért polírozta fel a másik kocsi lámpáit, de ezzel meg így életveszély közlekedni.
Hmmm. Másik kocsi...


De szép lámpáid vannak!

YouTube: Passat B5.5 headlight removal
Az első találat biztatóan csak 50 másodperc hosszú: kitekered ezt a 4 csavart, kiveszed a lámpát, profit.

Szuper!
Kitekerem a 4 csavart, nyilván semmi meg nem mozdul...
Második találat úgy 5 és fél perc hosszú hogy az autószerelő lány gyorsítva tekeri a csavarokat és a végére lejön az autó fél eleje

Mhmmm, az előző videóból lehet, hogy kimaradt pár lépés...

Uszkve két és fél órás szintidő alatt tudtam reprodukálni a lány 5 és fél percét, de végül kijöttek a lámpák.


Itt már összeraktam a kék autó elejét, épp készültem szétszedni az aranyt.



Van némi különbség

A második már sokkal gyorsabban ment, alig 30-40 percen belül megvolt a csere.

A kék autó egyelőre vakon maradt, mert közben bejelentkezett egy PH!-s kolléga, aki most nyitotta az autókozmetikai bizniszét, hogy ő megcsinálja, úgyhogy a héten el is küldtem hozzá a matt lámpákat, kíváncsian várom az eredményt.
A csere egyébként már a következő este igazolta a belefektetett időt meg energiát, amikor a jobb fényerőnek köszönhetően messzebbről észrevettem és ezért nem ütöttem el egy, az út közepén álldogáló őzet.