Passat Projekt - mindig jön még valami

írta: Lenry, 6 éve

Pár dolgot megjavítottam a legutóbbi bejegyzés óta, meg néhány másikat megcsináltattam, amihez hülye vagyok, de a probléma, hogy az autó összességében nem lett jobb, mert minden javítás előhozott egy másik hibát.

Vegyük sorra:
Index
Tükörindexes az autó, egyik sem működött, no problemo, csere.
Már a beszerzés is problémás volt, mert csak egyben cserélhető az egész - egy LED-es modul - nem csak egy izzó.
Ahol találtam ott, horroráron (6k / darab és ugye kell kettő), Kínából kis pénz, de sok idő és kérdéses minőség, végül az egyik nagy alkatrészes boltban, miután izzó, index, lámpa meg még húszféle néven nem találtam, villogó címke alatt lett meg, 2600 / db.
Maga a csere nem nagy etwas, ha tudod hogy pattintsd szét a tükörházat. Csak az elektromos csatlakozó volt belerohadva az indexbe, meg mindkettő tele volt döglött, fehér pókokkal, elképzelésem nincs hol parkolhattak ezzel az autóval...


A csere után kissé rezonált a jobb tükörlap, másnap elinduláskor pedig, amint megmozdult az autó, egyszerűen leesett. Szuper, negyed 6 van, egy olyan alkatrészes jut eszembe, ahová odaérek zárás előtt, nosza.
- Helló, 2004-es Passatra kellene jobb tükörlap.
- Kicsi vagy nagytükrös?
Áhá, szakértővel van dolgom.*
- Nagy
- Nah, az itt pont nincs, csak a raktárban, reggelre be tudom hozatni.
- Oké, akkor légyszi

* Aki nincs otthon VW témában: az ezredfordulós Passat (B5) és a korabeli Golf (négyes) asszimetrikus tükrökkel volt szerelve, a jobb oldali kisebb, ezt sokan lecserélik brit autóról származó nagy tükörre.
Az ötös Golf már egy kicsit más formájú, de szimmetrikus és indexszel ellátott tükröket kapott, 2004-től ugyanezt szerelték a Passatra is, ezen a képen látszik a különbség.

Nyilván másnap reggel egy angol autóra való jobbos tükröt nyomtak a kezembe, az ötös Golf tükör meg persze már tegnap is ott lett volna a polcon...

Klíma
Az elmúlt időszak időjárását figyelembe véve ennek a hiánya fájt a legjobban. Az előző tulaj szerint fel lehet tölteni, de egy idő után elszökik belőle a gáz.
Elvittem egy klímás kollégához, aki megállapította, hogy a rendszer alapvetően nem lyukas, cserébe a klímahűtő ventilátora üzemképtelen, emiatt túlmelegszik a hűtőközeg, nő a nyomása és valahol kinyomja magát.
Szuper.

Átgurultam sógoromhoz, aki kicserélte a klímaventit, az időközben bedöglő termosztátot és az EGR szelepet, így legalább környezetvédelmi szempontból nem vagyok már rosszabb, mint a többi Euro3-as autó.

Vissza a klímaszervízbe, teszt, vákuumot tartja, feltöltés, jeges lehellet, örömbódottá.
Ez tartott vagy egy hétig, ma már inkább csak hűvöset lehel, nyilván ahol elszökött korábban a gáz, az nem foltozta be maga mögött a lyukat, bármennyire is kicsi az.
A klímahűtő illesztésére gyanakszom.

Lámpák
Bár a polírozás után nagyszerűen világítanak, csak sajnos ez az autó előtti 5m-re korlátozódik, nosza állítsuk be!
Erre egy kis fogaskerekes mechanizmus szolgálna. Ha az egyik oldalról nem hiányozna teljesen, és nem lenne a másikon is annyira elkopva, hogy a fogaskerék körbeforog a tengelyén. Még rosszabb, hogy a fogaskerék nem csak a magasság beállítására, hanem egyben a pozíció rögzítésére is szolgál, hiányában a lámpa előrebukik a házában.
Szuper.


Ideiglenesen műanyag gyorskötegelőt húztam a fogaskerekek helyére, hogy legalább a tengely beesését megakadályozzam, a semminél jobb, a magasság már kb jó. Mivel az oldalirányú állítás is rossz, és az egyik izzó rögzítésére is rá kellett segítenem némi gyorskötözővel, így úgy döntöttem, hogy rövid úton el kell engedni ezeket a lámpákat, amint a költségvetés engedi.

Antenna
Lett új antennatalp, belülről van a tetőhöz csavarozva, így a belső burkolatokat is meg kellett kicsit bontani.
Ekkor tűnt fel, hogy a D oszlop furataiból folyik a víz. Hogy került oda? Zseniális kérdés, lövésem nincs, még ki kell sakkoznom.


A kábelrögzítő mögül jön a lé. Szuper.

De az antennacsere legalább teljes siker volt, újra tudok rádiót hallgatni.


Látszik a különbség a régi és az új talp közt.