Witcher 3 helyett Dragon Age: Origins

írta: Lenry, 4 éve

Dragon Age: Origins
Fejlesztő: BioWare
Kiadó: Electronic Arts
Megjelenés éve: 2009
Bolt: Originen kapható, és Steamen is, ott épp akciós a minden DLC-t tartalmazó Ultimate Edition.

Valahogy sokáig elkerült a BioWare egy időben nagyon fénylő, ma már jócskán megkopott csillaga, de a Dragon Age komoly kedvenccé nőtte ki magát nálam. Anno többször is végigjátszottam, több eredettel, és nagyon tetszett. Szokatlan volt (számomra legalábbis) a megállítható harcrendszer, ahol mikromenedzselni lehet a négy karaktered, brutális hatékonyságot elérve, és bizony voltak helyzetek, ahol csak az segített, hogy másodpercenként megállítottam a játékot, hogy mindenki PONTOSAN azt csinálja, amit kell neki, így legyűrve a végeláthatatlan darkspawn hordákat.

Jah igen, mert ez a játék nehéz. Biztosan én lustultam el az elmúlt tíz évben meg kényelmesített el a mai modern játékok sokszor faék egyszerűsége, mert nem emlékeztem, hogy ezt korábban is ilyen nehéznek éreztem volna, de basszus, sokszor neki kellett futni egyes harcoknak, pláne a játék elején. Meg aztán amikor már az alapjáték végeztével táposnak érzed magad, akkor bátran nekiugrasz a DLC-knek, és megint csúnyán el leszel kalapálva.

Akinek nincs meg: alapvetően izometrikus nézetű RPG, amiben a föld alól előtörő szörnyek inváziója ellen induló hős mellé az útja során egyre több társ csapódik, akikből kis négyes csapatot összeállítva kalandozhatunk egy Ferelden nevű kvázi-középkori országban, amit ráadásul polgárháború is sújt éppen.
A világ totál klasszik szerepjátékos DnD: mágus, harcos, rugó, pap, stb kasztok vannak, meg az ember / törp / elf szentháromság mellé még egy-két egyedi faj jön be.
Cserébe szinte mindenben van egy kis csavar. A törpök föld alatt bányászgatnak, mint a Gyűrűk Ura óta mindig, de képtelenek előrelépni a szigorú kasztrendszerük miatt, ráadásul mivel a darkspawn (ők a gonosz orkok) alapból a föld alatt élnek, így őket akkor is zargatják, ha amúgy másokat nem. A tündék választhatnak hogy vándorcigányokként vagy városi gettóba zárva tengetik napjaikat és álmodoznak a letűnt nagyságukról. Az emberek köszönik, megvannak, de a mágiától annyira félnek, hogy külön hadsereg őrzi a szigorúan elzárt mágusiskolákat, ahová azok kerülnek, akik túl akarják élni a napot, amikor kiderült, hogy varázsképességeik vannak.
Szóval jó hely ez a Ferelden, tiszta Redánia vagy Velen.

Ha kimaradt, mindenképp ajánlom, mert tömény RPG élményt ad, korához képest a grafikája sem csúnya, a sztori meg kifejezetten jó.

Van második meg asszem harmadik rész is. A másodikból anno szerencsére volt demo verzió (emlékszik még egyáltalán ilyenre valaki?), amiben a föld alól előugorva két ember méretű kardot kapott le hátáról a főhős és ott én végeztem is a sorozattal, érdemes benézni a korabeli fórumtopikokba reakcióügyben: [link] [link], másokat sem vágott hanyatt, hogy a konzolkompatiblitás miatt egy jRPG hack'n'slash-t csináltak belőle. Időt is kár rá pazarolni, játsszatok az első résszel, az jó. Meg a DLC-kkel.