Kommunikáció egyszerűen: számhordozásom története

írta: Littoral, 12 hónapja

Ez valójában egy cselekmény nélküli történet.
2022 vége és 2023 eleje környékén az előző szolgáltatóm felől érkező kellemetlen, ún. „fejlesztési” jelenség miatt mindenképpen változtatásra szántam el magamat mobil-fronton. Mivel errefelé a Telekom is negatívba fejlesztett (ez valami új jelenség egyébként), ezért a kör hamar leszűkült a Vodafone hálózatára. Egykettőre megvolt a prepaid-kártya vásárlása tesztelésre, stb., amiből világos lett számomra, hogy jó – lenne ez a Vodafone, ha nem lenne tele a net a számlázási rendszer rendellenességeiről szóló rémtörténetekkel, szóval ez a szolgáltató maga annyira nem tetszett és nem vonzott. Ekkor jött képbe a Netfone, amire végül a választásom esett.

Ahogyan én csináltam:
- amikor már 101%-os volt az igényem a változtatásra, felkerestem a Netfone honlapját, és egy megfelelőnek tartott díjcsomag (korlátlan belföldi beszélgetés + 50 GB adat, valamivel kevesebbért mint 5e Ft) „Ezt kérem” gombjára kattintottam,
- az itt betöltődő képernyőn megjelöltem az „Új ügyfél vagyok” gombot, majd az onnan megjelen képernyő adatkérő részeit értelemszerűen kitöltöttem,
- fontos, hogy a szerződési adatok megadását követő „Mobil adatok” résznél egyértelműen meg kell jelölni, ha az eddigi számomat meg akarom tartani („meg hát”),
- van még a fizetési adatokra és az egyéb adatokra vonatkozó rész, hamar át lehet esni a megrendelésen, de érdemes odafigyelni azért, hogy mit, miért és hogyan.

A véglegesített megrendelés leadása után emailben visszaigazolják az ügyletet egy „Sikeres megrendelés! Köszöntjük a Netfone Ügyfelek között!” biztató kezdetű küldeményben, ebben ígérik, hogy hamarosan felhívnak. Engem két-három napon belül hívtak is, minden fontosat megbeszéltünk (közte a „szóban is megerősítem a szerződési szándékomat” című mondókát igennel a végén, utoljára az anyakönyvvezető előtt estem át ehhez hasonlón). Megerősítettem újra azt is, hogy vinném a régi számomat, ezt nyugtázta a hölgy, ezzel itt végeztünk.

Ez egy szerdai napon történt, a következő hét szerdáján már a kezemben volt a netfónos sim-kártya azzal, hogy a következő hét hétfőjén este 8-10 között áll át a számom az új hálózatra (az események sorába még az is belefért, hogy az első kézbesítéskor nem tudtam átvenni a sim-kártyákat és meg kellett várni, hogy a futár újra erre járjon). Tudomásul vettem, hogy a következő hétfőn áll át a hálózat, úgyhogy csütörtökön, de pénteken reggel is vettem a telefonomat és indultam munkába, a netfónos sim otthon a fiókban, hiszen három nappal későbbre szólt az aktiválási ígéret. Bent szembesültem vele, hogy reggel 8-kor már nincs P-T-Y hálózat, megvilágosodtam, hogy „emberek, most történik!”. Az egy másik kommunikációs történet, hogy alig tudtam a tartalék telekomos kártyára netet rendelni, mert ellentétben a honlapjukon írtakkal, net nélkül nem ment az alkalmazásuk sem. Szóval, mire délután hazaértem, már működött a Netfone hálózatán a kártyájuk a régi számommal, a beígért határidő előtt három nappal.

Ennyi. Úgy zajlott, ahogy megígérték, sőt, hamarább történt minden. Február 20. körül kezdtem nézelődni a Netfone honlapján, március 3-án már megvolt az átállás. Hozzáteszem, hogy ez még „szezon előtt”, tehát a szolgáltatók által testületileg bejelentett inflációkövető áremelése előtt volt, a tömeges megrendelés ezt követően zúdulhatott a Netfone adminisztrációjára, ha valaki esetleg mostanában időcsúszást tapasztalna.

Aztán ma reggel jött az email a régi szolgáltatómtól (P-T-Y): vegyek én tőlük korlátlan beszélgetést és 25 GB mobilnetet 10.791 Ft-ért. Nos, hát, izé...

P.S. - Elfogadom, más szolgáltatóra esküdsz. Nekem most a Netfone az, ami a P-T-Y nem tudott lenni, pedig jó lett volna.