ATM-ek és mögöttes szervek!

írta: Mr. Y, 2 éve

Egyszerűen ki kell írnom magamból, mi történt. Na nem azért, mert egyedi eset lenne, hanem azért, ahogyan baktattam a megoldás felé vezető úton.

Személy szerint nem szeretem a számlámon tartani a vagyonomat. Egyfelől nem bízok a bankokban, másfelől ha van a számlámon egy kis zseton, képes vagyok bármilyen hülyeséget megrendelni az internet világából.

Így amikor jelezte felém főnököm, hogy utalt, vidáman ugráltam el a megszokott ATM-ig, hogy kezembe foghassam előző havi munkám gyümölcsét, mint ahogyan azt teszem minden hónap elején. Csak most nem ment minden terv szerint.

A kártyát beraktam, PIN pipa --> Add ide a pénzem!
Már a leszámolás folyamata ment, mikor egy hirtelen villanás, a gép elsötétül, majd visszatér minden pár másodpercet követően, és... Üdvözlöm! Kérem helyezzen be egy kártyát!

Lefagytam. Én is, nem csak a gép. Se pénz, se kártya.

Próbálkozás Level 1

Felhívtam a bankot. Igaz ugyan, hogy 10 perc kellett, mire elnavigáltam egy ügyintézőig, de azt meg kell hagyni, jól felépített rendszerük van és hallható is, amit a robotasszony mond.
Elmeséltem a történteket, a megnyugtató válasz pedig az alábbi volt: Az elkövetkező 2 hétben valamikor ürítik és eljuttatják a bankomba, ahol át tudom venni majd.

Remek. Hó elején, a számlák rengetegében még éhezzek is 2 hétig?

Az ügyintéző nem tudott vagy akart a továbbiakban segíteni.

Próbálkozás Level 2

Fogtam magam és elmentem személyesen a Bankba. Kivártam a sorom, majd ott is elmeséltem az esetet. Ott azzal vígasztaltak, hogy lesz az 3 hét is, mire visszakapom. Egyre jobban kezdtem kijönni a sodromból.
Ekkor az alkalmazott megpendítette, hogy van ez a Simple alkalmazás, ha beviszem a kártyám adatait, akkor telefonnal tudom azt helyettesíteni.
Ez jól hangzott, csakhát ugye a kártyám és az azon szereplő adatok az ATM gyomrában pihennek. Itt hozzáteszem, hogy vadonat új kártyáról van szó, mert most járt le az előző

Mondom is a tagnak, hogy kellenének az adatok. Ő pedig felvilágosított, hogy Ők ahhoz ugyan nem férnek hozzá, nem tudja kiadni. Ismét csak remek!!!

Próbálkozás Level 3

Elkezdtem kutakodni, mígnem megtaláltam az ATM-esek elérhetőségét. Ismételt 10 perc, de már tudtam is beszélni az ügyintézővel. A történtek elmesélése után ránézett a szóban forgó automatára, és nyugtázta, hogy valóban fellépett rendszerhiba áramkimaradás végett.
Ekkor tájékoztatott arról is, hogy van a közelemben még egy ATM, próbáljam meg ott.

Felemelt szemöldökkel kérdeztem vissza, hogy vajon mit próbáljak meg OTT?
Azt mondta, hogy a pénzfelvételt. :W
Nyugodt hangon tájékoztattam róla ismét, hogy miért is telefonálok, ekkor felébredt Ő is és végre megértette, hogy nincs meg a kártyám... Majd pedig ajánlani kezdte a Simple alkalmazás megoldását. Elmondtam neki is, hogy mi ezzel a probléma, Ő pedig nyugodt hangon csak ennyit mondott: Nem probléma!

WHAT?

Elkért tőlem olyan biztonsági adatokat, amiket a legjobb haverom is tudna rólam, és közölte, már azonosított is engem. Ezt követően pedig lediktálta a benyelt kártyámon szereplő számadatokat.

Összegzés

Már tudok telefonnal fizetni és ügyeket intézni egy érintéssel, bár meglepő, hogy milyen furcsán néznek rám a pénztárosok. Azonban...
Mi az, hogy az ATM-es ügyintéző simán lekéri bárki bankkártya adatát, amelyet még személyesen a Bankban sem adtak ki nekem? Ráadásul telefonon, olyan kérdések alapján, amire a környezetem javarészt tudna válaszolni???!!!

Ez aztán egy biztonságos megoldás. Habár azzal nyitottam az írásomat, hogy nem bízok a nevezett szervekben, ez az eset csak tovább erősített abban az elhatározásomban, miszerint ne tartsam vagyonomat ilyen helyeken!