Segítség, megloptak!

írta: Mr. Y, 1 éve

Komolyan. Ez tényleg segítség kérés.

Történt ugyanis, hogy múlthét szombaton a Jófogás nevű Online piactéren kinéztem magamnak egy gépet. Az eladóval folytattunk pár levélváltást, a köztünk lévő távolság végett a futárszolgálatra esett a választás és Ő ragaszkodott az előre utaláshoz. Én nem.
Azonban hajthatatlan volt, nekem pedig nem állt módomban elszalasztani egy ilyen lehetőséget, így miután elküldte nekem fényképeken a Személyi igazolványának és Lakcímkártyájának mindkét oldalát, belementem a dologba. Először PayPal-t akartam használni, mert azt ismerem és tudom, hogy ha baj van, Ők intézkednek.
Amit viszont nem tudtam, hogy Pay-Pal-ról nem lehet mezei bankszámlára utalni, csak sajátra.

Ekkor történt kettőnk között egy telefonbeszélgetés.

Így elkövettem azt a végzetes hibát, hogy előre utaltam (Bankon belül). Köszönöm, nem kérek kioktatást, azt már megkaptam magamtól!

Azt követően, hogy az eladó maga is megerősítette a pénz beérkezését, megkértem, hogy ha feladja a csomagot, írja meg nekem a nyomkövetési számot. És itt kezdődött a történet igazán.
Az eladó annyit válaszolt, hogy: Csak előre utalást követően adom fel, előbb nem!

Ekkor tájékoztattam róla, hogy ez már megtörtént és ezt Ő is elismerte, ezt követően viszont nem válaszolt. Ekkor tűnt fel, hogy a hirdetés még mindig fent van, így egy másik profilról is ráírtam és megérdeklődtem, hogy elérhető-e még a gép. A válasz pedig IGEN volt.

Itt már éreztem az átverés szagát, így azzal a profillal próbáltam kicsalni a lehető legtöbb információt az eladóról, hogy intézkedni tudjak. Sajnos azonban egy idő után már arra sem reagált, holott próbáltam a lehető legóvatosabb lenni, hogy a két profil között ne tudjon hasonlóságot felfedezni.

Hétfőn felhívtam az adott futárcéget, mellyel megegyezésünk alapján el kellett volna küldenie (Kiírom: Foxpost csomagautomata, így az ígért hétvégi feladás lehetséges). Megérdeklődtem többek között, hogy a rendszerük hogyan működik, így mikor utolsó kérdésemre, miszerint számomra a világ bármely pontjáról adtak-e fel ebben a hónapban csomagot - nemleges volt, így biztos voltam abban, hogy tényleg nem adta fel.

Ezután megkíséreltem felhívni, de mint kiderült, a telefonszámomat az első beszélgetésünket követően azonnal letiltotta. Megpróbáltam másik telefonszámmal is, de eredménytelen volt a kapcsolatteremtés.

Maradt a Jófogás, ahol tájékoztattam a tényekről, miszerint lebukott és még a hirdetést is pofátlan módon felthagyta. Valamint arról is, hogy ha az alábbi 2 lehetőség közül:

A) Visszautalja még aznap a pénzemet!
B) Haladéktalanul eleget tesz a megállapodásunknak és ezt bizonyítja is!

nem teljesül egyik sem, a rendőrséghez fordulok. A Jófogás rendszere pontosan kijelezte, mikor olvasta el, így mikor a legutóbbi levelemre 24 órán belül nem mutatott reakciót, tájékoztattam arról, hogy a C) lehetőség lépett érvénybe, vagyis feljelentem.

Ekkor 2 dolog történt:

1) Levette a hirdetést.
2) Letiltotta a profilomat.

Így tulajdonképpen semmilyen úton nem tudom elérni az illetőt. 120.000 Forintról van itt szó.

Erősen gondolkodom azon, hogy megteszem a feljelentést, mivel a Jófogás ügyfélszolgálata sem reagál 24 óra elteltével sem. Csakhogy, amiért leginkább hozzátok fordulok, az az, hogy a bizonyítékok közül, melyekkel rendelkezem, nem tudom, hogy mit szabad egyáltalán átadni a hatóságoknak.

Bizonyítékok:

1) Egyes profil komplett levelezés időpontokra pontosan
2) Kettes profil komplett levelezés időpontokra pontosan
3) Az eladó Személyi- és Lakcím adatai
4) A tranzakcióról szóló bizonylat
5) A telefonos beszélgetésünk felvétele (Céges kártya végett kötelezően rögzítve vannak a hívások)
6) A Foxpost ügyfélszolgálattal való telefonos beszélgetés felvétele

Gondoltam esetleg olyanra, hogy mivel Bankon belül történt a tranzakció, esetleg tudnának-e Ők tenni valamit az ügy érdekében, de ha igen, akkor sem ismerem annak menetét.

Ez történt, ebben szeretnék segítséget kérni. Előre is köszönöm!