Hearthstone - Druid arena elemzés

írta: ollie, 10 éve

Ebben a bejegyzésben a Druid kaszt előnyeit és hátrányait elemzem, kizárólag arénát figyelembe véve. Ezek egy része természetesen igaz constructed játékra is, de én főleg arénázom, így annál a témánál maradok, melyhez némileg értek.

Druid aréna elemzés

A megjegyzéseket szívesen fogadom, hiszen nem feltétlen az én véleményem a legjobb.

A Druid bátran ajánlható kezdőknek is, hiszen viszonylag kevés a kombózható, trükkös lapok száma, így egyszerűbb vele a játék. Nagyon sok, nagyon erős mid és late game minionja van, és nem egy lapja kijátszásakor 2 féle felhasználás közül is választhatunk, ami nagyon rugalmassá teszi a kasztot. Van a repertoárjában AOE, direkt sebzés, laphúzás, gyógyítás, silence, szinte minden, amire szükségünk lehet. Egyedül a hard removal hiánya fájó (tulajdonképpen létezik Naturalize néven, de majd a kártya leírásánál láthatjuk, hogy nem jó), de ezt könnyen ellensúlyozhatjuk a brutális, lategame minionjaival, a silence-szel, és a direkt sebző spelljeivel. Kulcskártyája a Swipe, amiből szinte bármennyit beválaszthatunk a pakliba. 4 esetén már nagyon nagy esélyünk van a 12 győzelemre is. Ennek a kasztnak nem létfontosságú a sok 2 manás minion, mert nagyszerűen tudja használni a hero képességét, mellyel egyet sebez, és egyet gyógyít (armor képében) magán. Mivel a képesség armort is ad, ezért ne habozzunk ezt használni minionok ellen, hiszen lassabban fogunk HP-t veszteni, mint a többi "fegyveres" kasztnál. Persze nyilván ezt is át kell gondolnunk, mert nem biztos, hogy egészséges dolog beleszállni egy - már csak - 1 életű Giantba, mikor már csak 10 életünk van. Fegyvere nincs, viszont van pár spellje, ami plusz sebzést (és armort) ad a hősünknek, vagyis kvázi fegyverként funkcionálnak.

Hero képesség: valamennyit már írtam róla, szerintem az egyik legjobb a játékban. Mindenképpen használjuk ki, hogy kevesebb miniont veszítsünk.

A kaszt előnyei:
- szuper hero képesség
- nagyon jó változatos, erős és rugalmas spellek (2 féle felhasználási lehetőség)
- nagyon jó változatos, erős és rugalmas minionok (2 féle battlecry)
- a kártyánkénti többfajta lehetőség miatt sokkal könnyebb megtalálni a megfelelő választ az ellenfél lépéseire, nagyon rugalmas kaszt

Hátrányai:
- könnyű elmenni a lategame heavy pakli felé draft közben, erre nagyon oda kell figyelni
- Swipe nélkül félkarú óriás
- hard removal hiánya (lásd Naturalize spell)

Figyelem! A kártyák ismertetése előtt felhívnám a figyelmet arra, hogy a Druid tele van top lategame kártyákkal. Éppen ezért figyeljünk arra, hogy ne válogassunk be túl sokat ezekből a draftba, mert a gyenge early/midgame miatt fogunk veszíteni. Vagyis, hiába írom oda mindegyik mellé, hogy 2-3 belefér a draftba, az összképet is kell figyelnünk, mert 10 lategame kártya esetén már nem leszünk sikeresek. Kivétel lehet, ha van több Innervate varázslatunk, ami pont azt segíti elő, hogy idejekorán tudjunk sok manába kerülő lapokat használni. De a sok Innervate sem jó természetesen, általánosságban jobban járunk, ha inkább megfelelő mana curve-t alakítunk ki.

Top kártyák:

Cenarius: a Druid legendary lapja, a battlecry miatt top minion, ami ráadásul kétféle lehet.

Ancient of Lore: arénában a lapelőny sokszor egyet jelent a nyeréssel. Ezért ez egy top minion, hiszen 7 manáért kapunk egy jó midgame miniont, és 2 lapot. Szükség esetén gyógyíthatunk is vele. Ebből 2-3 at is beválaszthatunk a pakliba, bár mivel epic, egyel is ritkán fogunk találkozni. Lapelőnyhöz juttat minket.

Ancient of War: bármelyik kaszt megirigyelhetné ezt a tauntot. Lehetőségünk van nem csak tauntként használni, bár úgy könnyebb elintézni. Ebből is beleférhet 2-3 a druid pakliba. Lapelőnyhöz juttathat minket, mivel ha nincs az ellenfélnek hard removalja, általában több miniont kell feláldoznia, hogy kivégezze.

Force of Nature: 6 mana, 6 sebzés, ami nem hangzik túl acélosnak, de ami a lényeg, hogy ezt 3db 2/2-es, chargeoló minion képében kapjuk, vagyis 2 sebzésenként megválaszthatjuk, hogy mibe küldjük bele. Ezen felül ami még jobb, hogy kombózható Power of the Wilddal, Soul of the Foresttel, Savage Roarral vagy Mark of Nature-rel, ill. Innervate-tet használva, akár többel is egyszerre. Nyugodtan tegyünk 1-2 ilyet a pakliba. Lapelőnyhöz juttathat minket.

Bite: 4 sebzés és 4 pajzs, mindez 4 manáért. Az egyik spell, ami helyettesíti a fegyvert, de ne válasszunk sokat belőle, 2 elég.

Keeper of the Grove: szuper minion, hiszen vagy silence-elhetünk, vagy sebezhetünk vele, amikor kitesszük a boardra. Akár 3-4 is belekerülhet(ne) ebből a draftba, amennyiben nem lenne rare. Lapelőnyhöz juttathat minket.

Nourish: húzhatunk vele 3 kártyát, vagy szerezhetünk 2 manakövet. Előbbi top tulajdonság, utóbbi nem annyira, így az előbbi miatt célszerű akár kettőt is beválasztani a pakliba. Lapelőnyhöz juttat minket.

Starfall: nagyon jó removal, hiszen AOE spellként is használhatjuk, sajnos csak rare, pedig 2-3 ilyen nem ártana a deckben. Csak minionok ellen használható. Lapelőnyhöz juttathat minket.

Druid of the Claw: a játék egyik legjobb midgame minionja, hiszen választhatunk egy 4/6-os taunt, vagy egy 4/4-es charge között. Összehasonlításképpen a Fen Creeper ugyanennyi manáért csak 3/6-os. Ebből akár 4-5 is beleférhet a pakliba.

Power of the Wild: spell, amivel vagy idézhetünk egy 3/2-es miniont, vagy buffolhatjuk, az összes boardon levő minionunkat, így lategameben is hasznos. A mage Mirror Entity spelljét sem triggereli. Ebből szinte bármennyit választhatunk, mert pótolja az early game minionokat is.

Wrath: szuper removal spell, választhatunk a 3 sebzés, vagy az 1 sebzés + kártyahúzás között. De figyelem! Csak akkor érdemes az 1 sebzést választani, ha a hero powerrel nem tudunk sebezni arra a minionra, amire kell, különben egy jó direkt sebző varázslatot fogunk elpocsékolni.

Ironbark Protector: 8/8-as taunt, 8 manáért, ráadásul basic, így szinte biztos, hogy párat felajánl majd a játék. Nyugodtan tegyünk 2-3-at a deckbe, de persze figyeljünk a mana curve-re. Lapelőnyhöz juttathat minket, mivel ha nincs az ellenfélnek hard removalja, általában több miniont kell feláldoznia, hogy kivégezze.

Starfire: nagyon jó removal, bár kicsit drága, de megéri a plusz kártyahúzás miatt, hiszen így kvázi ingyen használtuk a mana költségen felül. Ebből 2-3 is elférhet a pakliban. Amennyiben a mana curve megengedi. A hőst is célozhatjuk vele, így kivégzésre is jó.

Swipe: a legjobb Druid spell, és a játék legjobbjai között is van. A plusz spell power szárnyakat ad neki, így ha lehet, válasszunk be az azt adó minionokat (pl: Kobold Geomancer, Azure Drake). Ebből akár 4-5 is beválaszthatunk a draft során, ha alkalmunk adódik rá. A hőst is célozhatjuk vele és lapelőnyhöz juttathat minket.

Claw: Nagyon jó removal spell, ami tökéletes 2 életű (hero powerrel együtt 3 életű) minionok ellen. Akár 2-3 is elférhet belőle a pakliban.

Nem nagyon jó, de nem is rossz kártyák:

Soul of the Forest: jó kártya, de mivel ritkán adódik az alkalom, hogy igazán kihasználhassuk, ezért csak a közepes kártyák közé sorolom. Jól kombózható pár lappal, pl. a Force of Nature-rel. Célszerű inkább egy jobb kártyát választani, de nem baj, ha van belőle egy a pakliban.

Savage Roar: Ezzel ugyanaz a probléma, mint a Soul of the Foresttel, és ugyanazok vonatkoznak rá.

Innervate: ez amolyan semleges kártya. Ha jól ki tudjuk használni, nagy előnyt tudunk szerezni vele tempóban, ugyanakkor kártyahátrányban is leszünk (kivéve mondjuk, ha Ancient of Lore-t teszünk ki vele az 5. körben). Szóval mivel erősen szituációs kártya, és leginkább az early game-ben hasznos, ezért nem feltétlen járunk jól vele. Late game-ben meg egyenesen halott kártya lesz a kezünkben.

Mark of the Wild: buff, alapvetően nem rossz, de ezt is a buffok hátránya jellemzi, miszerint kártyahátrányba kerülhetünk, ha az ellenfélnek egy kártyával sikerül eltávolítania a mi buffolt minionunkat. Nem baj, ha van belőle egy a pakliban, de ha lehet, inkább válasszunk jobb kártyát.

Druid Secretek: nincsenek

Rossz kártyák:

Mark of Nature: buff, lásd Mark of the Wild, viszont mivel annál rosszabb szerintem, ezért a rossz kártyákhoz került.

Savagery: ez jó lenne, ha nem kötődne ahhoz, hogy mennyi sebzése van a hősünknek. Mivel ez általában 1, ezért nem sok értelme van ennek a spellnek, hacsak nem tudjuk kombózni Claw-val, Savage Roar-ral vagy Bite-tal. De ez ritkán fordul elő, ezért inkább válasszunk más kártyát, ha lehetséges.

Naturalize: a Druid hard removal spellje, ami azért rossz, mert lapelőnyhöz juttatja az ellenfelet, így kerülendő. Nagyon kevés olyan esetet tudok elképzelni, amikor ez kell a nyeréshez, hiszen ha hátrányban vagyunk, akkor ennek a használatával még nagyobb hátrányban leszünk. Amennyiben meg előnyben vagyunk, nincs is igazán szükségünk erre.

Moonfire: 0 mana, szóval még akár jó is lehetne, de éppen ezért megtévesztő. Ugyanis a hero power is egyet sebez, és azzal nem veszítünk kártyát. Egy esetben jó, ha ki tudjuk játszani +spell powerrel (pl: kobold geomancer). Ha sikerül sok spell powert adó lényt beválasztani a pakliba, még akár jó is lehet, de inkább ne számoljunk vele.

Healing Touch: Egy dolog miatt használható, hogy a nagy minionjainkat is gyógyíthatjuk vele. De akkor már jobban járunk egy másik nagy minionnal, nem igaz?

Wild Growth: arénában nem igazán jó, mert a használatával vesztünk a tempóból. Ha mégis bekerül, mert a többi lehetőség még rosszabb lenne, akkor akár lategame-ben is kijátszhatjuk, mert ha már 10 manánk van, lehet vele húzni egy lapot.

Druiddal jól kombózható minionok:
Acolyte of Pain: sebezhetünk rajta egyet a Wrath-szel, így mindjárt kettőt is húzunk, vagy buffolhatjuk az életét, hogy többet húzhassunk. De inkább csak akkor érdemes erre a kártyára alapoznunk, ha nem kapunk se Nourisht, se Ancient of Lore-t.
Imp master: Kombózható a Savage Roarral, Soul of the Foresttel és Power of the Wilddal a tokenek miatt
Violet Teacher: lásd Imp Master
Knife Juggler: nagyon jól jön Imp Masterrek és Violet Teacherrel kombózva
Kobold Geomancer: mivel olcsó, könnyű kihasználni a Druid spellekkel, főleg a Swipe-pal
Wild Pyromancer: Swipe-pal ez is ütős lehet
Emperor Cobra: mivel a Druidnak általában sok tauntja van, nagy eséllyel tudjuk megvédeni, és kvázi removalként használni

Köszönöm Chronos85-nak a hasznos megjegyzéseit!

Ennek a bejegyzésnek a létrejötte nem az én érdemem, segítségemre voltak a Hearthstone topic lakói.