Hearthstone - Paladin arena elemzés

írta: ollie, 10 éve

Ebben a bejegyzésben a Paladin kaszt előnyeit és hátrányait elemzem, kizárólag arénát figyelembe véve. Ezek egy része természetesen igaz constructed játékra is, de én főleg arénázom, így annál a témánál maradok, melyhez némileg értek.

Paladin aréna elemzés

A megjegyzéseket szívesen fogadom, hiszen nem feltétlen az én véleményem a legjobb.

A paladin nagyon népszerű arénában, melynek oka valószínűleg a nagyon jó basic/common lapjaiban keresendő. Két kulcskártyája a Truesilver Champion, mely talán a játék legjobb fegyvere és a Consecration, mely egy nagyon jó AOE spell. Ezek mindegyike basic lap, vagyis nagy valószínűséggel mindkettőből többet kapunk az arena pakli draftolása közben. Ezeket minden esetben választani is kell, akár 4-4 is simán elmegy belőlük a pakliban. Nehezen bánik el a nagy ellenfelekkel, ezért mindenképpen kell Aldor Peacekeeper, vagy ha ezt nem kapunk, akkor legalább 1 Humility. E két kártya egyikét kijátszva az ötödik körben az ellenfél Venture Co. Mercenaryjére gyakorlatilag majdnem biztos azt jelenti, hogy megnyertük a játékot. Ugyanis onnantól kezdve a Venture Co szinte használhatatlan, és megakadályozza, hogy az ellenfél a manáját hatékonyan használja.

A paladinnak nem feltétlen életbevágó a sok 2 manás minion, hiszen a hero képessége épp egy miniont idéz a boardra. Az persze csak 1/1-es, de a buffokat ezekre is rátehetjük. Ettől függetlenül ha lehet, így is próbáljunk 5-6db 2 manás miniont beválasztani a draftba. Épp a buffok miatt célszerű még a tokeneket is megölni, amennyiben mi játszunk paladin ellen. A hero képességet használjuk minden körben, ha lehet, persze amennyiben megoldható, és ez nyilván nem vonatkozik az early game-re. Nincs annál jobb érzés, amikor az ellenfél 1 életű minionját, egy kvázi ingyen tokennel ütjük le, és így gyakorlatilag kártyaelőnybe kerülhetünk.

A kaszt előnyei:
- kizárólag a basic/common lapjaival is top pakli állítható össze
- sok olyan lapja van, mellyel lapelőnyt szerezhetünk
- nagyon hasznos battlecry minionok
- a buff kártyái kifejezetten hasznosak, mert kombózhatóak a hero képességgel
- viszonylag könnyű vele játszani, így kezdőknek is bátran ajánlható

Hátrányai:
- nincs hard removal spell, mint pl a polymorph vagy hex
- kevés a sebző spell
- elég nehézkes lesz a játék, ha nem kapunk draft közben Truesilvert és Consecrationt

Top kártyák:

Tirion: talán a játék legjobb legendaryja, de a silence nagyon fáj.

Avenging Wrath: nagyon jó removal spell, egyetlen baja az, hogy random. Akkor célszerű használni, ha több ellenséges minion van kint a boardon, amelyeknek már alig van életük. Ideális egy Equality után.

Lay on Hands: lategameben ezzel gyakorlatilag megnyerhetjük a játékot, nem annyira a heal miatt, hanem a kártyahúzás miatt. Ha van kint a boardon egy nagy, lesebzett minionunk, érdemes megfontolni, hogy inkább azt healeljük magunk helyett. De ez utóbbi nyilván szituációfüggő.

Sword of Justice: eszméletlenül erős arénában, pl a tokenek is mindjárt 2/2-esek lesznek, melyeket már nem ignorálhat olyan egyszerűen az ellenfél.

Aldor Peacekeeper: ez az egyik ellenszere a nagyot sebző minionoknak, ez mindenképpen egy top minion, szinte mindig válasszuk draft közben, hacsak nincs ennél is jobb választási lehetőség. A hatása silence-szel semlegesíthető.

Equality: nagyon jó spell, ezt kijátszva akár tokenekkel leölhetjük az ellenséges minionokat. Consecrationnel együtt letakarítja az ellenség boardját, Wild Pyromancerrel együtt a miénket is. 2-3 ilyen bátran választható a draftba.

Argent Protector: a shieldet egy már kint lévő minionunkra rakva, majd azzal egy ellenséges miniont leütve gyakorlatilag kártyaelőnyt szerezhetünk vele (mert így életben marad a mienk, és lesz egy plusz minionunk is), így mindig válasszuk ezt a miniont, 3-4 sem sok belőle.

Blessing of Kings: egy nagyon jó buff. A buffok általában kerülendőek a játékban, mert ugye ha meghal a buffolt minionunk, akkor 2 kártyát veszítünk, vagyis sokszor 2 kártyával ölünk meg egyet, ami kártyahátrányba hoz minket (persze ez nem minden esetben igaz). De a paladin kivétel, mert a kvázi ingyenes tokeneket is buffolhatjuk. Én max 2-3-at választanék ebből a draftba.

Consecration: top kártya, mindig válasszuk. A 4. körben gyakran teljesen letisztíthatjuk a boardot vele. 3-4 ilyen simán elfér egy draftban. Kártyaelőnyt szerezhetünk vele.

Guardian of Kings: bár a hőst gyógyító minionok általában nem túl jók, ez mindenképpen kivétel, mert 5/6-osak a statjai, és sokat gyógyít e mellett. Egy 6 életű miniont meg már nem olyan egyszerű letakarítani a boardról. Ebből 2-3-at is bátran beválaszthatunk a draftba.

Truesilver Champion: a játék legjobb fegyvere. 4 manáért 4x2-es fegyver és 2x2 heal. Akár 4-5 sem sok belőle egy draftban. Kártyaelőnyt szerezhetünk vele.

Hammer of Wrath: a statjai alapján nem tűnik nagyon jónak (4 mana és 3 sebzés), pedig valójában top kártya, mert még egy kártyát is húzunk vele, vagyis ha megölünk egy max 3 életes miniont, gyakorlatilag ingyen tesszük a mana költséget leszámítva. Nyugodtan választhatunk 2-3-at belőle a draftba. Kártyaelőnyt szerezhetünk vele.

Nem nagyon jó, de nem is rossz kártyák:

Blessing of Wisdom: értelemszerűen olyan minionra érdemes kirakni, ami nem hal meg rögtön. Soha ne akkor játsszuk ki, amikor még nem tudunk támadni azzal a minionnal, amelyikre rátesszük. Akár arra is használhatjuk, hogy az ellenfél egy minionjára tesszük, így gyakorlatilag kivonhatjuk azt a forgalomból, mert ugye már nem célszerű az ellenségnek azzal támadnia, hiszen azzal kártyaelőnyhöz juttat minket. Ha lehet, kerüljük ezt a kártyát, de nem feltétlen hiba 1-2-t betenni a draftba. Jobbak azok a kártyák, melyek konkrét kártyaelőnyt adnak, vagy azok a minionok, melyekkel húzunk kártyát. Persze kivétel, ha egy olyan minionra tudjuk rátenni, ami legalább 2 körön keresztül életben van, de ez soha nem garantált.

Divine Favor: nem mondanám se jónak, se rossznak. Jól jön, ha az ellenfélnek kártyaelőnye van (de csak akkor ha több mint egyel), amúgy nem érünk vele semmit. Ezért célszerű kerülni, hacsak nem ez a legjobb választás a 3 felajánlott közül.

Humility: ennél sokkal jobb az Aldor Peacekeeper, hiszen azzal egy miniont is kapunk, de nem árt, ha van egy ebből a draftban, mert az előbbi minion csak rare, így nem biztos, hogy felajánlja a játék, ezt viszont szinte mindig. Kártyahátrányba kerülhetünk ezzel, ezért egynél többet lehetőleg ne válasszunk a pakliba. Ami megmenti attól, hogy rossz kártya legyen az az, hogy nincs a paladinnak hard removal spellje. A hatása silence-szel semlegesíthető.

Blessing of Might: csak azért nem rossz kártya, mert a tokenekre is rányomhatjuk.

Hand of Protection: a divine shield mindig jól jön, de ne vigyük túlzásba (mert ugye ezzel egyel kevesebb kártyánk is lesz). Sokkal jobb az Argent Protector, hiszen azzal még egy miniont is kapunk a boardra. Csak akkor válasszuk, ha nincs Argent Protectorunk, és akkor is max 1-2-t.

Light's Justice: erre sokáig rossz kártyaként gondoltam, de valójában nem rossz, hiszen 4 sebzést tudunk kiosztani 1 manáért. Az early game-ben nagyon hasznos, később már nem igazán. Akkor a legjobb ha az első körben ki tudjuk játszani, de nem fontos ezt választani, ha van jobb választási lehetőség is.

Paladin Secretek:

Egy kivételével (Eye for an Eye) egyik sem kifejezetten rossz, de jónak sem mondanám semelyiket, ugyanis nem igazán alkalmasak arra, hogy kártyaelőnyt szerezzünk, hacsak nem jönnek össze bizonyos speciális esetek. Leginkább az early gameben hasznosak, hiszen megvédhetik a minionjainkat, így segíthetnek a board control megőrzésében. Kerüljük a secreteket, ha lehet, mert ha nem jönnek a kézbe az early gameben, később inkább hátrányban leszünk miattuk. Példa: a korábban kijátszott Noble Sacrifice megöli az ellenfél egyik minionját, ami oké, mert 1 kártyával intéztünk el egyet, de ez még nem feltétlen ad nekünk előnyt (hacsak nem tempóban). Ráadásul könnyű kicselezni az ellenfélnek azzal, ha egy 2 hp-snál nagyobb minionjával támad először, akkor gyakorlatilag kárba ment egy kártyánk. A legtöbb secrettel a játékban épp ez a baj, persze vannak kivételek.

Rossz kártyák:

Holy Wrath: a random tényező miatt nem jó, és épp a véletlent akarjuk a leginkább kiküszöbölni a játékban.

Blessed Champion: célszerű kerülni, mert ez inkább kártyahátrányba hozhat minket, mint előnybe, ugyanis egy token buffolása ezzel már nem célszerű, mert max 2 támadása lesz.

Holy Light: gyógyítás, csak szélsőséges esetben hasznos. Ha ez kell ahhoz, hogy egy adott körben ne öljön meg az ellenfél, akkor valószínűleg csak 1 körrel toljuk ki a vesztés idejét.

Eye for an Eye: a legrosszabb paladin kártya, gyakorlatilag nincs értelme, ezzel nem igazán leszünk közelebb a győzelemhez

Paladinnal jól kombózható minionok:

Wild Pyromancer: akár Equalityvel, akár Concecrationnel együtt elég ütős tud lenni
Kobold Geomancer: mivel olcsó, könnyű kihasználni a Concecrationnel együtt, és +1 spell power mindig jól jön
Stampeding Kodo: Humilityvel vagy Aldor Peacekeeperrel együtt a Giantek, legendaryk rémálma
Knife Juggler: a hero power szuperül kihasználható vele
Divine Shieldes minionok: Sunwalker, Argent Commander, Scarlet Crusader, stb. mind jó a Redemptionnel kombinálva, hiszen újjáélednek, ha él a Redemption secret. Persze nyilván csak 1 élettel, de a Divine shield miatt nem halnak azonnal. Ez persze csak azokra a minionokra vonatkozik, melyek idézésük pillanatában shielddel rendelkeznek.
Stormwind Champion: a tokeneket is buffolja, így amíg él, garantáltan 2/2-es tokenjeink lesznek.
Frostwolf Warlord: a tokenek is minionnak számítanak, így szinte soha nem kerülhetünk olyan helyzetbe, hogy csak 4/4-esként idézzük meg.
Captain Greenskin: Truesilverrel brutál lapelőnyhöz juttathat
Blood Knight: saját 1/1-ről vagy ellenfélről levenni a Shieldet, akár Hand of Protectionnel együtt is kijátszhatjuk egy körben (először értelemszerűen a shieldet)
Imp Master: főleg Sword of Justice-szal kombózva
Bloodsail Raider: mivel jó eséllyel lesz fegyver a deckben, de nélküle se rossz 2 drop
Cult Master: mivel tokenre is aktiválódik
Flesheating Ghoul: mivel tokenre is aktiválódik
Spiteful Smith: önmagában is jó minion, de az enrage miatt még jobb lehet
Dread Corsair: Ha van Truesilverünk, gyakorlatilag ingyen kitehetjük

Ennek a bejegyzésnek a létrejötte nem az én érdemem, segítségemre voltak a Hearthstone topic lakói, különösen: DjDanee87, csoki, F-ECT$, Chronos85.

Hasznos, kiegészítő hozzászólások:

Chronos85
F-ECT$ már említette a kalózokat talán dread corsair (tauntos) is beférhet ha van 2-3 trusilver ingyért nem rossz pláne nem 4.körben. Egyébként amiket felsorolt azok jók pl.: enraged spithfull+light justice már egy deadlys daggerrel felér. Azért a legend kalóznál vannak sokkal jobbak, persze rosszabb is előfordulhat.
Annyi esetleg még, hogy 3minoin mellé nem minden esetben érdemes kijátszani a token-t MCtech miatt (shámlinál dettó).
A kobold+consec azért nem olyan jó mint druidnál spell power+swipe. 6.körben már jócskán előfordulnak 3+ hps minoinok a boardon. Személy szerint én igyekszek kerülni pala packliban a spell upot, mivel csak 2 spellre hat. Nyilván Azura Drake más tészta a laphúzás miatt +4/4 se rossz pláne nem 5 manáért.
Secretek közül szvsz repentance használható nyílván ehhez ismerni kell az ellen class lapjait pl.: druida turn 5 elött kijátszani vagy magenél turn 4 elött. Azért is lehet nagy fegyvertény, mert általában noble sacrificera számítanak, mivel ez népszerűbb. Ettől függetlenül egyetértek kerüljök a pala secreteket ha van jobb választási lehetőségünk.