Emag garanciáztatás? Inkább ott ....

írta: Spet, 4 éve

A történetet megpróbálom röviden összefoglalni és a pontokat a végén személyes tapasztalatom alapján kiegészíteni.

Anno dacumál 2 évvel ezelőtt vásároltunk egy Philips 32PFT4132/12 készüléket születésnapi ajándékként jó apánknak. Minden szép és jó volt (képet, hangot adott, sajnos főzni, mosni takarítani viszont nem tudott), egészen tavaly év végéig.

2019.12.18.-án úgy gondolta a készülék, hogy eltávozik a nyomtatott áramkörök mezejére. Kaptam is a hívást, otthonról, hogy kezdeni kellene valamit a dologgal, mert így nincs szórakoztató központ. Én már elfelejtettem, de mint kiderült (onlány ellenőriztem a vásárlói felületen) anno vettünk rá +1 év kiterjesztett garanciát, így a feltételeket átolvasva kiderült, élhetünk a dologgal.

Gondoltam, hogy nem lesz egyszerű szülés (főleg, hogy akkor adta be a kulcsot, amikor a fű sem nő), de csak végig visszük a dolgot, hiszen annyi "pozitív" visszajelzés van az ilyen cégekről a Tékozló Homár blogon.

Szintén onlány rendszerükön keresztül lehetett igényelni a garanciális ügyintézést, amit meg is tettem. Persze a rendszer olyan sz@r, hogy ha az ember nem írja fel a bejelentő számot, akkor azt sem tudod, hogy bejelentetted. Mert igen, e-mail nem érkezik a benyújtott kérvényről (XXI. sz)

2019.12.21.-én felkerestem a telefonos ügyfélszolgálatot, hogy megkérdezzem, hogyan is fog működni a dolog. Hát a kollégák ellenőrzik majd (!), hogy garanciális-e a készülék (ne bazz, hogy nem tudnak egy egyszerű adatbázist kezelni), illetve küldenek futárt, valamikor. Ő látja egyébként is az eredeti megrendelési számból, hogy igen garanciálisa készülék, így nem kell aggódni hamarosan felveszik velem a kapcsolatot.

2020.01.03.-án (7. munkanap bejelentéstől számítva, amikor az Úr is megpihent állítólag), kaptam a mailt, hogy pozitív volt a nemi betegségekre a vizsgálat, így az ügyeletest hamarosan küldik a betegért. A beteget minden kérésnek megfelelően becsomagoltuk: eredeti dobozba, eredeti hungarocellel kibélelve, kábelek, távkapcsoló,műanyag talp stb. (eredeti levegőt, amivel érkezett, sajnos nem tudtuk mellékelni)

2020.01.06.-án futár elvitte, nyomkövetésük szerint másnap (01.07) a bontóba beérkezett (nem, nem a futár központba, hanem a célszervizbe)

Gondoltam, na csak sínen vagyunk mint József Attila, csak megleszünk gyorsan. Hát nem. Otthonról közben kaptam az ívet, hogy hívjam őket, mikor lesz már kész stb. stb mert a kölcsön készülék, nem hozza a megszokott minőséget (kisebb, régebbi LCD TV).

2020.01.13.-án potom olyan 1,5 órát töltöttem csak a kellemes muzikot hallgatva mire ügyintézővel kapcsolatba léptem. (nem, nem egyszerre, hanem 20 perces intervallumokban adagoltam a beat-et). A TV szervízbe bekerült (Romániában a bejegyzések szerint), de még nem álltak neki. Kicsit érdeklődve kérdeztem, hogyan lehet ez, hiszen a GLS szerint már 01.07.-én kiszállították, illetve én semmilyen levelet nem kaptam, hogy a szervíz átvette a készüléket. Sajnos erre nem tud választ adni. Felesleges lett volna pulóvert kötni az ügyintézővel, nem az ő hibája. A készülék beérkezett, reménykedtem a magasságos hatalmakban, hogy végre valami történni fog.

2020.01.20.-án ismételten érdeklődtem, hogy mi merre hány méter, mert azért ennyi idő alatt a kínai gyerekmunkások is összedobnak egy új TV-t. Mindjárt ellenőrzik. Ahham látják, hogy a szervízbe bekerült (Magyarországon! Hihetetlen a tv tud teleportálni!) neki is álltak, valamit románul fel is jegyeztek, még pedig azt, hogy alkatrészt rendeltek hozzá, javítani fogják (adták volna vissza pénzt inkább). Na mondom, akkor lassacskán csak célba érünk.

2020.01.22.-én megkaptam a szervíz bejegyzést, miszerint nekiálltak az operációnak.

2020.01.28.-án megkaptam, hogy szállításra kész a tetem, hamarosan postázzák. Másnap meg is érkezett. Átnéztük (nem barmolták-e szét (nem),összeraktuk, működik. Emlékképpen meg kaptam egy minőségi "szervízlapot" email mellékletként:

De, hogy van-e öröm bódogság, volt-e tánc? Nem. Tartották a saját határidejüket? Nem. De csak kaptunk egy működő készüléket, nem? Igen.

Teszek/tettem panaszt? Felesleges. Sajnos nem írtam fel a perc, másodper, születési idő, farkam keresztmetszetének méreteiből készült számkombinációkat, így nagyon nincs mire hivatkozni, és elég volt, hogy visszakaptunk egy ki tudja mennyi ideig működő készüléket.

Ha tudtam volna, hogy ennyit fogunk sz0pni, akkor az első mondatra visszatérve: ...inkább rohadt volna meg ott és vettünk volna egy másik készüléket.

Tanulság: csak akkor végezz ilyet, ha saját termékedről van szó, rendelkezel rengeteg türelemmel, és a cég fizeti a telefonszámlát.