Általam feketelistázott telefonok

írta: st3v3np3t3r, 6 éve

Samsung - központi szerviz problémák, Galaxy Note4 és Gear2 garanciális szervizeltetés
Első volt a Galaxy Note 4 garanciális javítási probléma. Stori: Meghibásodott a főkamera, leadtam egy javítási hibajegyet,1 héten belül jött is a házhoz jövős szervizes,mert akkoriban még volt ilyen. Kicserélte egy javított(átmunkált) készülékre. Pár nap használat után feltűnt egy hiba. Mikor hívtak,rezgett a rezgő motor,azzal egyidőben recsegett a beszéd hangszóró,csak akkor mikor a rezgő motor is ment. Felhívtam a samsungot,jelentett hogy a cserélt készülék is hibás, mivel 1 hónapban 1szer lehetett csak házhoz hívni a szervizest,postást küldtek. 2nap múlva jött is, hozott plombálható dobozt,speciális tárolódobozt,meg papírokat, nagyon precíz volt az átvétel. 2 hét múlva hozta vissza, a jegyzőkönyvben az állt hogy a jelentett hibát nem tapasztalták, a készülék rendeltetés szerűen működik. bekapcsoltam a telefont és ellenőriztem, a hiba továbbra is jelen volt. Fogtam magam és bevittem helyben a márkaszervizbe. Mutattam a Szervizesnek a központi szerviz által kiállított jegyzőkönyvet és a hibát, kettőnkön kívül hallotta a hibát egy másik szervizes és a szerviz vezető főnök. Felvették garanciális javításra, beleírták hogy a jelentett hibát a helyszínen tapasztalható volt. 1 hét múlva szólnak hogy visszajött a telefon, a jegyzőkönyvben megint csak azt írták hogy készülék rendeltetés szerűen működik,azt már nem írták bele hogy a hibát tapasztalták-e. A másik eset egy Gear2 okosórával esett meg. Vettem a Telekomban egy ilyen okosórát, 4hónap után elpárolgott róla az 5 érintkezőből 3, így tölteni sem lehetett. XEH régiókódos volt eredetileg. Leadtam a helyi samsung márkaszervizben, 1 hét múlva kaptam egy újat,nem javították, cserélték. A furcsa az volt hogy ősrégi szoftver verzió volt rajta és Argentínai régiósat kaptam vissza a XEH(Magyaroszági) helyett, kis utánajárás után kiderült hogy Gear2-re argentínában csak "First Release" verzió érhető el, más verziót nem adott ki a samsung abban a régióban.Ezt is jelenetettem a samsungnak hogy ezt még is hogyan gondolták? Azt mondta az ügyintéző lehet ilyet,ha az új sorozatszám fel van tűntetve a garanciális papíron, fel volt tüntetve, viszont adjam le szoftverfrissítésre,jelezni fogja a szerviznek,hogy garanicában frissítik, leadtam,garanciában frissítették. Véleményem szerint egy 200ezres telefonnál ne legyen már rendeltetés szerű működés egy hangszórórecsegés más alkatrész befolyására, meg ha lead valaki egy magyar régiós terméket, azt magyar régiósra cseréljék!

Doogee/Homtom - gyárilag fertőzött rendszer...
Doogee és a Homtom egy azon cég. Doogee a fővállalat, a Homtom csak egy almárka.Az eset egyik év karácsonyán kezdődött. Vettem a Media Marktban egy Doogee X5 Max Pro-t. Nem volt alapjába véve rossz telefon, csak menet közben sok turpisság kiderült erről a gyártóról, itt bővebben olvashatsz róla... ekkor megfogadtam hogy soha többet foskínai márka...

LG - pocsék szoftveres támogatás,még prémium kategóriában is...
Vettem egy LG V20-at, nagyon pöpec kis teló,de mint ultra-prémium kategóriában nagyon gáz ha 4-6havonta frissítik csak a készülék szoftverét,ráadásult régiótól függően össze vissza. De ugyan ilyen mentalitásban kezeli a prémium kategóriát is az LG, pl. a G6 szériánál, azt se frissítette rendszeresen-

Xiaomi - rohadt hosszú negatívumos lista lenne,sok jót meg nem tudok írni...
Az LG V20 gyalázatos szoftver frissítési módszere után tettem egy próbát az istenített Android One projekttel. Ehhez kiszemeltem egy Xiaomi Mi A1-et,bár megfogadtam hogy soha többet foskínai márka(igen, nekem a Xiaomi is foskínai márka, az hogy az eladásai alapján 4.dik helyet foglalja el a világ ranglistán, az nem tükrözi azt hogy jó is, meg sokan nem tudják, hogy a Xiaomi nem csak műszaki cuccokat forgalmaz,hanem sok egyéb mást is Xiaomi márkanév alatt,ettől olyan magas az árbevétele,meg olcsó termékeik(hulladékaik) kelendőbbek mindenhol) amit annyira, de annyira dícsértek. Eleinte ez sem volt olyan rossz, de hónapról hónapra egyre rosszabb lett. Oké hogy kapott havi szoftverfrissítést, de vele együtt kapott kellemetlen hibákat is , meg elviselhető hibákat is. Fél évig használtam, a fél év alatt nem volt hibamentes hónap. A legidegesítőbb hiba az talán az volt, mikor a zsebben magától fogadta a hívásokat. Hiába volt a sok szoftverhiba visszajelzés, a Xiaomi messziről és jó magasról le$z@rt@ a visszajelzéseket. Ár érték arányban elfogadható vétel, bár ennyi pénzért pár alap funkció még elfért volna benne, ami ebben az ársávban már alap funkciónak számít. Hardveresen nem rossz kis készülék,de szoftveresen nagyon nagyon elszúrta a gyártó, és Global verzióhoz képest, még a fordítás is nagyon hiányos. Meg hozzátenném, hogy a Xiaomi-nak már többször volt gondja a felhasználók utáni kémkedései miatt.

Huawei/Honor: A Honor Play és a Huawei P20 Pro után,soha többet Huwei/Honor. Véleményem szerint kicsit nagyon túl erős volt a marketing a valósághoz képest a kamera témában. Szép képeket csinál, de valóság nagyon messze áll a valóságtól. A másik dolog a szoftverfrissítési politikájuk. Az úgymond zászlóshajót cs az első 1 évben frissítik normálisan, a második évben már amolyan alsókategóriába sorolja át a gyártó, 3-4hónapos frissítési csúszással, nameg a 8hetes kiadási ciklussal! Igen, 8hét! Egy verzió kiadástól számítva lehet olyan, hogy valaki 8 hét(2hónap) múlva kapja meg a szoftverfrissítést. Ez annyiból szar helyzet, hogy ha van egy szoftverhiba, nem elég, hgy sok esetben 3hónapot kell rá várni, de egyeseknek akár közel fél évet... Azért ez nonszesz.... Amúgy maga a hardver nagyon jó volt, mind2 telefonnál, de hogy a gyártó ilyan szinten el tudja baszni a hardvert a szaros szoftverével,hihhetelen sokszor. Bár a Honor Play-től való megválást a hazai szolgátatói támogatás hiánya miatt léptem meg,mondjuk 1 fokkal jobb volt,mint a P20 Pro. De hogy hazudik is a gyártó, az már tényleg csak hab a tortán. Végy 2 azonos hardverű telefont. Az egyikre hazudd azt,hogy az új verzióhoz gyenge, a másikra meg add ki az új verziót. A Huawei/Honor pont ezt tette, Honor Play kontra Huawei P20 Pro. A P20 Pro megkapta a friss android verziót, a Honor Play nem, mert gyenge a hardvere a gyártó szerint.