Epic-es Control játék mentés konvertálás GoG-os verzióhoz

írta: st3v3np3t3r, 2 éve

Nem tudom egyesek észrevették-e, hogy az Epic Games Store-ban megvett Control játék mentése, nem kompatibilis a GoG Galaxy-n megvett Control játékkal. A bloghoz tartozik egy kis sztori is, hogy nekem erre miért volt szükségem.
Anno ha jól emlékszem, akkor a Control alap kiadása ingyenes volt az Epic Games-en, na már most én akciósan hozzá tudtam jutni a Control Ultimate Edition-höz, ami viszont GoG-on lehet aktiválni. Sajnos azzal szembesültem, hogy a 2 áruház játék mentése nem ugyan azon a módszeren alapszik és kellett egy megoldást keresnem, hogy hogyan lehetne a Epic-es állást folytatni GoG-os verzión. Elkezdtem hát kísérletezni és egy viszonylag egyszerű ám kicsit hosszadalmas módszerrel sikerült átültetnem az Epic-es mentést a GoG-os verzióba.

A lenti képen látható a két mentés közötti differencia

Bal oldalon a GoG-os, jobb oldalon az Epic-es verzió mentés mappa látható.

Ezen a képen az egyik Epic-es mentés mappa tartalma látható a bal oldalon, jobb oldalon a GoG-os:

Fel lehet fedezni némi hasonlóságot a fájlnevekben. A tartalmuk nagy valószínűséggel ugyan az lehet!

A kísérlet úgy kezdődött, hogy elkezdtem a GoG-os verzióval egy új játékot, az első nagy mentésig csináltam csak meg, majd megkerestem a mentés mappát.

Elgondoltam egy elméletet ami a következő volt:
Az Epic-es mappákba rendezi a mentést, a GoG-os mentések elején meg pont az Epic-es mappanév van elől, így mi van ha mondjuk átnevezem GoG-os rendszerűre az összeset, veszteni valóm úgy sincs. Fogtam a savegame-slot-00 mappában lévő .chunk fájlokat(csak azokat, amik a GoG-osban is benne vannak!) és átmásoltam a GoG-os mentésmappába, majd egyesével(igen, egyesével) elkezdtem átnevezgetni őket. A GoG-os mentéseknél nincs kiterjesztés, az törölhető is, a Epic-es mappanév a fájlnév elejére kerül és az Epic-es fájlnevet _ után hozzáillesztjük, mint például az Epic-es /savegame-slot-00/global.chunk fájlból csinálunk egy GoG-os savegame-slot-00_global fájlt, majd ugyan ezt mindegyik Epic-es mentés fájllal. Voá-lá, probléma nélkül betöltötte a GoG-os Control az Epic-es átnevezett mentést. Mivel működött így az összes többi mentési mappával megcsinált a lentebb leírt módon.

Gondolkoztam, hogy hogyan lehetne ezt egy batch fájllal egyszerűsíteni és arra jutottam, hogy egyszerűbb Total Commanderben a csoportos átnevezéssel(CTRL+M kombináció) megcsinálni.
Kijelöljük azt a X db .chunk fájlt, majd CTRL+M. Az "Átnevezésmaszk:fájlnév" mezőben van egy [N],ami a fájlnév, ez marad:

A [ elé beírjuk, hogy savegame-slot-00_ vagy savegame-slot-01_(értelem szerűen amelyik mappa tartalmát éppen átnevezzük) és láthatjuk az új fájlnév hogyan fog kinézni alul a hasábban. Ezután a Kiterjesztés mezőből az [E] szöveget egy az egyben kitörölhetjük, ez is azonnal látszódni fog alul.

Ha megvagyunk akkor alul indítás gomb és azonnal átnevezi az összes fájlt. Ezt mindegyik Epic-es mappa tartalmával meg kell sajnos csinálni, a --containerDisplayName.chunk fájl nem kell a GoG-os mentésbe.