Az első autóm!

írta: Sub-ZeRo, 10 éve

Az egész körülbelül három hete vagy talán négy is van, hogy édesanyám feldobta ötletnek, hogy vegyek, vegyünk autót, mert ki tudja mit hoz a jövő, a melóhely, ha meglesz minden a C+CE jogosítványhoz, akkor kellene valami autó, ami elvinne oda és olcsó a fenntartási költsége.
Persze a fogyasztást is szemelőtt tartva.
Elkezdtem bújni a különféle hirdetős online adatbázisokat mint aki nagyon ért hozzá, persze nem. Néztem Daewoo, Suzuki, Kia, Peugeot, meg még Audi típust is. Aztán jött az ötlet, hogy az egyik ismerősünk autókkal foglalkozik igen rég óta, vállalkozása is van, Angliából hoz be autókat alkatrészeknek. Nővéreméknek is ő vadászta le jó pár éve egy 2004-es évjáratú Toyota Corolla 1.4-es típust. Igen szép aállapotban volt és van is még mindíg!. Ők nem annyiért vették az autót, mint én. :DDD
Fel is vettem a kapcsolatot Tomival, elmeséltem mit szeretnék és mennyi pénzért. Mondtam neki a típusokat és végül a Suzuki maradt. Olcsó kocsi, olcsó fenntartási költség. "Ez kell neked", hangzott a telefonból.
Innentól fogva csak Suzukikat néztünk bátyámmal. Neki is van egy 3 ajtós, 97-es évjáratú.
Találtunk is egy párat, de mire oda került volna a sor, elvitték, vagy éppen már a honlapokról is eltűntek a hirdetések.
Elkeseredésemben aztán találtunk egy zőld, 97-es sedant Budapesten. Tomit felhívtam, elmondtam a paramétereit és rábólintott, hogy érdemes megnézni. Na, akkor bátyámat felhívtam, hogy ha gondolod, akkor mehetünk a hétvégén. Cég nevet nem írnék, hogy ne legyen reklám. Múlt héten szombaton jött bátyám értem, beszéltünk a hölgyel, hogy mennénk megnézni az autót. Rendben van, itt van, megvan. Hangzott a válasz.
Kocsiba bepattantunk és elindultunk a fővárosba. Odaértünk, megnéztük, majd szóltunk az ügyintézőnek, hogy mi telefonáltunk, megnéznénk az autót. Szólt, hogy mindjárt jön az úriember, de addig nézgelődjenek.
Rendesen megnéztük alul felül és kívül az autót. Igen szép állapotban volt, nem törött. Majd tesóm szól, hogy a gumikkal gáz van, jó formán nincs is rajta minta. Ejj, ez már így nem az igazi, a kocsi vételárába és az átíráson kívül nem férne bele 4 gumi. Jött a második probléma, idén a műszaki lejár. Ejha, ez sem jó így. A típus egy Suzuki Swift sedan, GL verzió volt. Semmi extra, semmi luxus.
Jött a főnök, bemutatkoztunk, jött a segédje, hogy a "bikázót" az akkumulátorhoz, ami nem igazán akart elindulni. Ez sem jó... Rátértünk az árra. 339 ezerért volt hirdetve, de tíz ezer forintot engedett az akku miatt. Hát még így sem volt szimpatikus az ár, a műszaki és a gumik állapota miatt. Elváltunk, hogy majd visszajövünk. Ha...
Akkor egy másik helyre is átmentünk volna, volt is egy másik autó, amit megnéztünk volna, de sajnos vidéken volt (akkor még pesten voltunk) nem tudja megmutatni az illető.
Akkor fogtuk magunkat majd átmentünk az autópiacra, kicsit bangáskodni, mert fél egyre, meg vidéken volt egy másik kocsi, amit meg akartunk nézni. A piacról nem mondanék sokmindent, egy Audi A4-es volt és egy Porsche a kapuban. Na ez nekem nem lesz ebben az életben. :)
Néztünk 1-2 Suzukit, de felejtős volt.
Átmentünk egy márkaképviseltbe, ott volt egy 2002-es évjáratú piros színű. Nagyon jól nézett ki. Megkérdeztük az ottani ügyintézőt és megtalálta a papírján, hogy 500.000 az autó. Ejj, ez már döfi, de nem fér bele a keretbe. Amúgy, szalon autót képzeljetek el, márt olyan állapotban volt!
Akkor már ídő volt, mentünk vissza a vidéki találka helyre, hogy a másik autót megnézzük. Jött a srác barátja az autóval. Na ez már annyira nem tetszett nekünk. Megnéztük azért az autót, de inkább elköszöntünk egymástól, mert olyan állapotban volt az autó...
Nem írnék többet róla, mert amennyiért hirdette, a felét sem érte meg...
Na, akkor lehorgasztott fejjel mentünk haza, mert nem volt autó... Vagyis én inkább...
A hét elején, találtam egy ezüst színű Suzukit, Budapest alatt. Mondtam Tominak, bátyámnak, hogy ez van, ez már "luxus" kategória abban az árban, amennyiért mi autót nézünk. Szervó, ABS, A.C. 4 elektromos ablak, centrál zár és persze sedan kivitel, mert nekem kell a csomagtartó, hogy kényelmesen tudjak pakolni bele. Meg kellene nézni.
Felhívtam a telefonszámot amit megadtak a honlapon. Egy nő vette fel és tájékoztatott, hogy az autó megvan még. Megbeszéltem vele, hogy szombaton (március elsején) reggel 8 után meg is nézhetnénk e az autót. Persze, hangzott, csak előtte hívjon fel még, hogy meg van-e még az autó. Felhívtam, megvolt, mentünk. Tomit felvettük szombat reggel és elindultunk. Oda értünk 8 után egy picivel. Egy kedves, nyugodt fiatal nő volt, körülbelül velem egy idős lehetett. Bemutatkoznuk és mutatta a kocsit hogy merre van.
Ez is kereskedés volt. Megvolt az autó, bátyám meg Tomi górcső alá vették az autót kívül belül.
14 éves autó, látszik a kasznin, hogy volt használva. Kavics felverődés 2 helyen, a bal hátsó ajtón javítás foltok, ami nem törés miatt volt, hanem valaki meghúzhatta, vagy ilyesmi. Jött a motortér, csomagtartó belső rész feltérképezése. A motornál rozsda a kasznin nem volt, de azért látszik itt is, hogy 14 év az 14 év, bárhogy is szépítjük. Motorolaj a nívó pálcán max. feliratnál van. Kerekeknél és a sárvédőn rozsda nincs. A motorháztatő belsején van néhány folt, de azt majd kijavítjuk. A csomagtartóban is, csak egy-két helyen látható, az is javítható könnyen. Megkérdeztük a kisasszonyt, hogy próba körre elmehetünk e vele. Persze, semmi akadálya, válaszolt. Akkor Tomi, aki kb két! méter magas, behajtogatta magát a kis autóba. :D
Elindultunk, és próbálta az autót. Kuplung holtjátéka, hol fog, kormány, a váltó működése stb. Lehúzta az ablakot, hogy füleljen, nem jön valami furcsa zörej előről, vagy hátulról. A jobb eleje kicsit hangos, a féltengelyt ki kell majd cserélni idővel. Azt mondja, nem nagy összeg, de azért még jó autó. Kerültünk egyet majd visszatérve a pénzügyre terelődött a szó. A kocsiból nem engednek, ez az ára ezzel a felszereléssel. 350 ezer. Tomit megkérdeztem a látott és hallott hibák alapján kár lenne e itt hagyni. Tanakodtam vele, hogy nem fér bele már egy komoly javítás, mert a pénzem véges. Azt mondta ne aggódjak, a hibái ellenére használható, jó autó. Hát úgy döntöttem, mivel ő a szakértő hogy megveszem.
A papírok kitöltése és a kötelező biztosítás megkötése után el is indultunk az autóval. Bátyám a saját autójával én már az enyémmel Tomival, hogy beszlgessünk a kocsiról. Bennem volt a félsz, hogy amiket elmondott, "rossz" autót fogok megvenni. De megnyugtatott, hogy amit rá is kell költeni nem sok és nem most kell, majd fokozatosan, mert még jó, lásd a féltengely csere idővel.
Hát az autó elsőnek a benzinkúton kötött ki, mert benzingőzzel mentünk már vele. :D
Etetés után gyí haza az M0 autópályán. A motor kicsit el volt lustulva, látszott, hogy helyben használták, mert nem akart menni még a második sebességben is. De egy kis sztráda után, éreztem a japán motor 68 lóerejét, hogy a mén visszatalál bele. :DDD
A motor csndes, a váltás jó, könnyen jár, a felfüggesztés előzéskor nem billeg. Szóval azt az egy dolgot kivételével igen jó autót fogtunk ki. Vagy is kettő, a bal hátsó ajtót is beleértve.
Na, először megmutatom mamámnak, hogy mit vettem. Először megkérdezte, mikor megérkeztünk, hogy melyik az, mert bátyám mögöttem parkolt le. :D Hát na, csak 70 felett van a "dédi". :)
Ezután mentünk haza, hogy a család többi tagjának is megmutassuk az "új" kocsit. Tetszett nekik.
Akkor az unokákat persze hogy próbakörre kellett vinni, mert hát a "keri" autót vett. :DDD
Gyorsan raktam is bele 140 kilométert még szombaton. :) (ekkor sem volt vele probléma, nem hangos stb.)
Szóval az autó megvan, a hibákat meg jövőhéten hétvégén, ha ráér bátyó, akkor elkezdjük megcsinálgatni. Azért kicsit rendbe kell rakni. Az első bal ködlámpa sem világít sajnos.
...Ja, amit elfelejtettem, az első lökhárítót 2! csavar tartja. Szóval ott a tartókat is megheggesztjük, és jó lesz. Sajnos nem 0 km-es új autó, hanem 14. Van esztétikai hibái, egy kis műszaki is, de minden szépen sorjában meg lesz csinálgatva. Lesz polírozva, egy kicsi színt is kell kevertetni a hátsó ajtóra, mert az igen csúnya. Olyan, mintha a nap ette volna meg, de még sem az. Szimplán csúnyán megcsinált munka.
Azért haverhoz is elvittem, hogy mit szól hozzá és tetszett neki. A hibákat megmutogattam, nem szégyen, hogy mik a hibái. Majd egy próba kör. Tetszett neki, csendes és már erő is volt benne. A 4 henger dolgozik ahogy kell. :D
Én meg vagyok vele elégedve, mert első autó, lesz meg van is rajta tanulni való szerelés és javítás terén. Az extráknak meg örülök nagyon. Meg az autónak is.

Nekem elsőre tökéletes "kis" autó ez és remélem sokáig meglesz még. :B

Adatok:
1999.-es 12 havi évjárat.
1.3-as motor.
Szervó, ABS, AC. centrál zár, 4 ablak elektromos, riasztó (ami működik!) téli gumik, ami kb. 90%on vannak.
Ja és vonóhorog is van rajta, ami persze így van vizsgáztatva is! Szóval a kevés hiba ellenére, egy jó kis autót vettem, amire egy kevés pénzráfordítással szebb lessz és picit jobb is. Bízom benne.
Hát annyi baj van még vele, hogy eü doboz, háromszőg meg mellény nincs benne, de azt veszek bele mihamarább! És első tulajos az autó.

Szóval ez az én kis történetem az első autómról! :R

JAVÍTÁS!: Két darab légzsák is van benne, csak az lemaradt! :W