DOOM a sufni tövén™ I. – NUTS speedrun (Karl Jobst challenge)

írta: Synthwave, 2 éve

Mivel az utóbbi ~2,5 évben, ha játszom, 98 százalékban klasszikus Doomot püfölök (eleinte GZDoom, majd Crispy Doom, de az utóbbi ~6-7 hónapban DSDA-Doom alól), és néha szoktam speedrunolgatni is kicsit. Persze nem vagyok pro vagy ilyesmi, de azért van egy-két nem olyan rossz, esetleg wr-közeli demóm, azonban nyilván bőséggel van hová fejlődnöm.

Augusztus 13-án az egyik kedvenc YouTuberem, a speedrun világának egy jelentős alakja, Karl Jobst <3 ismét posztolt egy Doommal kapcsolatos videót (az ilyesmi pezsgőbontós esemény), amiben Zero Master UV maxolja TAS run keretében B.P.R.D viccnek indult, de azóta mémmé/ikonikussá vált, 2001-ben napvilágot látott WAD-ját, a NUTS-ot (ami mellesleg akkoriban minden gépet lefektetett a 10 617 monsztával). Elég beteg run (mivel nincs annyi ammo szétszórva, hogy mindent saját kézzel le tudj puffogtatni, szóval trükközni kell, nem kicsit), de ezt már megszokhattuk a norvég sráctól, és ha megnézed az ebben a bekezdésben található (első) linket, akkor számodra is világossá válik, hogy miért – feltéve persze, ha tudsz angolul.

Na mindegy, a lényeg, hogy Karl egy kihívás elé állította a nagyérdeműt; megcsinálta a pályát 36 másodperc alatt, és arra bíztatta a nézőit, hogy ők is tegyék ezt, és ha sikerül nekik hozni az általa felállított időt (vagy kevesebbet), akkor egy kis nyereményjátékban vehetnek részt. Gondoltam, miért is ne, és nekikezdtem grindolni kicsit a mapot.

Az egyetlen bánatom, hogy -complevel 2 (Doom 2-kompatibilis) demo kellett, és már a pálya készítője is említi a readme.txt-ben, hogy az esetleges bugok miatt inkább nyomuljunk -complevel 9-cel (Boom), ám ez sajna most nem jöhetett szóba. Ennek eredményeképp rendszertelen időközönként mélyrepülésbe kezdett a frame rate, majd elkezdtem KERESZTÜLHALADNI objekteken, és csak a map restart hozott gyógyírt a problémára. Ismert jelenség, várható is volt, de ettől még kevésbé lett idegesítő, főleg, mikor egy addig igen jó runt kellett emiatt újrakezdeni.

Az első szoba viszonylag konzisztensen hozható, pláne, ha egy Invulnerability-t is felkapsz, mert a kapcsoló körül tobzódó chaingunnerek nagyon könnyen miszlikbe apríthatnak. Én inkább maradtam az azonnali thing runningnál az impek lapockáin (yolo), bár a csoportosulásaik közti pici hézagok kissé agytövön tudják rugdosni™ az embert.

Az igazi fekete leves a második szoba, ahol cyberdemonok, spider mastermindok és archvile-ok tobzódnak egy délutáni teapartin, és itt kb. semmi skill nem kell, csak óriási szerencse (mindössze arra célszerű törekedni, hogy minél tovább juss a csúnya lények között icikelve, mikor az első archie blast megkínál alulról). Full RNG.

Párszáz (nem sok) próbálkozás után sikerült a 36 másodperc (egész pontosan 00:36.20, de ugye alapból a Doomban mindig lefelé kerekítünk egész számra, így technikailag a 00:36.97 is 36), ráadásul pont akkor amikor uncapped fps helyett fix 35 fps-sel, meg a Logitech G305-tel nyenyeregtem. Ettől függetlenül elkapott a halleluja, mert így megvan a challenge, és ha éppen speedrunolhatnékom van, végre játszhatok olyan mapon is, amit egyébként élvezek. : D

Minden runra vonatkozó infó ott van a Descriptionben, de amúgy ha van majd új videjóhúdejó, tervezem itt posztolni, mert jóvanaz. Szerintem majd a korábbi, értelmesebb feltöltéseimnek is csinálok egy gyűjtőbejegyzést, hogy itt is meglegyen.

Letöltések, linkek:

DSDA-Doom v0.24.3
NUTS WAD
Karl Jobst Nuts Competition

Synthwave aka Fluuschoen/Freiya