Red Eclipse 2

írta: urandom0, 4 éve

Red Eclipse 2.0.0 („Jupiter“)

2019. december 19-n megjelent a korábbi írásomban bemutatott Red Eclipse következő nagy kiadása (2.0.0, „Jupiter“). Az új verzió több évnyi fejlesztés eredményeképpen számos komoly fejlesztést tartalmaz:
- Új 3D megjelenítő motor. A Cube2 engine-t annak továbbfejlesztett változata, a Tesseract váltotta fel. A Tesseract sok, a kor követelményeinek megfelelő funkciót biztosít, így olyan látványelemek valósíthatók meg a játékon belül, amikre korábban nem volt mód:
-- Valósidejű dinamikus fények és árnyékok
-- Környezeti hatások (ambient occlusion) és global illumination a természetesebb fényhatásokért
-- Erősen továbbfejlesztett modell megvilágítás
-- HDR (nagy dinamikájú renderelés), bloom, tonemapping
-- Dinamikus vertex animációk
-- Volumetric lighting (beeső fények)
-- Vízfelszín tükröződés
-- Fénytörések üvegen és vizen
- Új felhasználói felület, testreszabható megjelenéssel
- Új pályák (a korábbi pályákkal a 2.0 nem teljesen kompatibilis)
- Módosított fegyvermechniznus, új fegyvermodellek és textúrák
- Impulzusszámláló eltávolítása
- Ugrás módosítása
- Steam integráció

Red Eclipse 2.0 trailer

Néhány kép összehasonlításul a korábbi és az új renderelő motorról.


Castle map v1.5.8 (korábbi verzió)


Castle map v2.0.0 (új verzió)


Castle map 2 v1.5.8 (korábbi verzió)


Castle map 2 v2.0.0 (új verzió)

Ha szeretnéd kipróbálni a Red Eclipse 2-t, a redeclipse.net "Downloads" menüpontja alatt megtalálod az installert. Ha Linuxot használsz, elképzelhető, hogy a disztribúciód repójában ott van a Red Eclipse, keress rá!

--

Személyes megjegyzés: a Cube2 motor jónéhány fontos funkciója valóban elavultnak tekinthető (mint pl. a statikus lightmapek), azonban én nem gondolnám, hogy ez egy percig is a játékélmény rovására ment. A valós idejű dinamikus fények és árnyékok renderelése magával vonzza a gépigény jelentős növekedését, így a pályatervezőknek erősen korlátozniuk kell a megjelenő fényforrások számát. Ez azt jelenti, hogy a játék védjegyének számító „minden ragyog ami létezik“ típusú megjelenést hanyagolni kell, emiatt sajnos jóval sivárabbnak, üresebbnek hatnak az új pályák.
Ezzel együtt valóban történt néhány kellemes fejlesztés (pl. az új fegyvermodellek), ugyanakkor akad néhány technikai döntés, ami nekem nem igazán tetszik (pl. az új HUD). Az sem utolsó szempont, hogy az új verzióban csupán 7 map érhető el, míg a korábbiban 66, és az a 7 is eléggé kicsi és unalmas! Fentiek miatt részemről maradok továbbra is az 1.6-os verziónál.