Egy érdekes eset

írta: V.Milán, 1 éve

Mostanra közel másfeledik éve bővítem a Prohardver társaságát, eleinte azért regisztráltam föl, mert borzasztóan érdekeltek a különböző hardverek, és a Hardverapró tökéletes felületnek bizonyult, hogy minél több mindent a kezembe foghassak. Azóta hobbiként adok-veszek, valamint próbálgatok ki mindenféle HW-t, de sajnos ahogy mondani szokás "nagy az isten állatkertje..." szóval óhatatlanul ütközök érdekes szemléletű emberekbe.

A történetem ott kezdődik, hogy éppen egy Sapphire Nitro+ RX 480 típusú kártyát hirdettem (pár másik kártyával együtt vettem egy megbízható, rendes embertől itt aprón), a kártyáról nem sokat kell tudni, csupán annyit, hogy a hűtése hozta a márkától vártat, a stabilitása átlag feletti volt (3dmark Time Spy 99,5% fölött), dobozában, esztétikai hibák nélkül (egészen konkrétan ez a hirdetés: [link] ) És erre a hirdetésre jelentkezett is a vevő (nevet nem fedek fel, nehogy valaki belekössön, de ha valakit nagyon érdekel, az értékeléseim közt úgyis megtalálja). Átlagosnál lassabb kommunikáció jellemezte (max napi egy üzenet), úgy, hogy mikor már azt hittem mégsem kell neki a kártya, csak nem érdeklem annyira, hogy visszaírjon; egyszer csak megcsörrent a telefon. Megbeszéltük az időpontot, ugyan kicsit zavaros volt, hogy neki mikor jó, mikor nem, és nekem is fel volt kavarva a hetem, de az átvételt végül csütörtökön (12.15) fél egyre beszéltük meg. Ugyan megírtam neki, hogy délelőtt ne nagyon hívjon, mert elfoglalt vagyok, de természetesen ez az infó nem jutott el hozzá. Megbeszéltük, hogy csörgessen 15 perccel előtte, de kb 20-kor hívott azzal, hogy ő már bizony ott van. Találkoztunk, átnézte a kártyát, mondtam, hogy ahogy a hirdetésben is írva van, mostantól számítva 3 napig vissza is veszem ha hibája lenne, és búcsúztunk. Aznap este még kérdeztem, hogy megy-e a kártya, és ha igen, értékeljünk, de ő már ezzel nem fárasztotta magát

Azután jött 3 nap csönd...

Vasárnap 4 körül elkönyveltem az adásvételt mondván, hogy lejárt a próbagari, és a tag köddé vált, és már nézelődtem, hogy mit próbáljak ki következőnek. Aztán este hétkor jött a telefon az embertől, ahol zavarosan, de elmondta, hogy nem jó a kártya, mert crashel a windows, és fagynak a játékok. Akkor éppen családi okból eléggé elfoglalt voltam (ahogy az hétvégén estefelé nem meglepő) így csak röviden tudtam neki válaszolni, kérdeztem, hogy mi a hibajelenség, de annál többet, hogy "kicrashel a windows" nem tudtam kiszedni belőle. Mondom keressen inkább másnap délután, akkor jobban ráérek, és talán tudok érdemben is segíteni, és letettük a telefont. Amikor kicsit később fellépek az oldalra, hogy megkérdezzem az embertől a hiba körülményeit, látom, hogy már ott a piros egyes a csengő fölött... Ő már értékelne. Én ettől független megírtam, hogy sajnos miután lejárt a garancia, visszavenni nem tudom, de nagyon szívesen segítek a probléma megoldásában, illetve ezzel párhuzamosan megírtam a sztorit a moderációnak, akik azt mondták, jelentsem az értékelést, ha beigazolódik a gyanúm miszerint erre negatívat akar adni. Én meg gondoltam megvárom azért az értékelés előtt, hogy mit válaszol, hogy ne írjunk egymásról semmit túl hamar, mivel simán lehet, hogy amit tapasztal, valójában köze sincs a videókártyámhoz.

Aztán eljött a másnap reggel.

A csengőm fölötti piros szám már kettő volt, ugyanis emberünk a válsz helyett inkább az értékelést erőltette a moderáción keresztül (gondolom jobban érzi magát, ha úgy tárgyalhat, hogy közben fenyegetve vagyok a negatívval), de választ továbbra sem kaptam. Szóval a délelőttöm azzal telt, hogy a moderációval beszélgettem olyan elvi kérdésekről mint hogy "az értékelésnek nem azt kéne reprezentálnia, hogy kinek milyen a hozzáállása, és, hogy mennyire tartja magát a megbeszéltekhez?", de ők úgy voltak vele, hogy a másik felet anyagi kár érte, jogos a negatív, mivel az értékelés azt is jelzi, hogy mennyire romlanak el a valaki által eladott termékek, amiben ugyan van egy pár logikai buktató, de annyiban hagytam, hiszen ők az üzemeltetők, ők adják a szabályokat. És mindezt úgy, hogy az együttműködés hiánya miatt még az sem volt biztos, hogy valóban a kártya a hibás, mivel még mindig csak annyi infó állt rendelkezésre, hogy "kicrashel a windows" (szpoiler: ez azóta sem változott).

Aztán délután ismét jön a hívás

Tovább faggattam, hogy pontosan mi a gond, és annyival már sikerült továbbjutni, hogy megtudtam, hogy a probléma csak két bizonyos játék alatt jelentkezik, semmikor máskor. Aztán megkérdeztem, hogy pontosan hogyan történik a crashelés, hátha ki tudjuk szűrni, hogy biztos a kártya-e a hibás. Itt jól legorombított, hogy mielőtt betette a kártyát, hibátlan volt a gép, tehát csak itt lehet a probléma, illetve ő nem is tudja mi lehet a probléma, mivel a gyerek játszik vele, és ő csak azt látta, hogy megállt a játék, aztán amikor visszaért, már újra töltött a windows. Hát mondom erre nem sokmindent lehet alapozni, akkor inkább készítsen videót, erre a válsz: ő erre nem ér rá, mivel felvenni, megvágni, stb... Én meg mondom, így nem nagyon tudok segíteni, de majd utánanézek. Erre ő elkezdte kérdezni, hogy mikor, és hogyan tudnám visszavenni... És arra, hogy azt mondtam, hogy mivel garancián kívűl vagyunk, én nem engedhetem meg magamnak, hogy visszavegyem, erre kijelentette, hogy az elejétől tudtam, hogy hibásat adok el (igen, azért, mert ugyan mindennel mindenhogy teszteltem, és ahogy akárki más, ő is kérhetett volna akármilyen tesztet, amivel nem élt, mégsem teszteltem pont azzal a két játékkal, ami nem működött), és letette a telefont. Nem sokkal később az értékelés megérkezett:

"Kész átverés. A kártya már akkor hibás volt, mikor hozzám került és ezzel az eladónak is tisztában kellett lennie. A kikötött 3 napon belül jeleztem ezt V.Milán felé.
Ennek ellenére "nem tudja" visszavenni a kártyát.

És hogy miért nem volt eddig negatív értékelése? Mert egyszerűen nem fogadja el az értékelésre felkérést, ha reklamáció van, mintha létre se jött volna az adás-vétel!
A supportnak írtam és ők tették lehetővé az értékelést, nem V.Milán.

Teljes mértékben kerülendő!"

Egy ilyen értékeléssel nem tudok sajnos mit kezdeni, megírtam a jelentésbe, hogy legalább az ordas hazugságokat vegyék ki, hogy csak annyi maradjon, hogy elromlott a kártya (ami nem is biztos, hogy igaz) próbagarin kívűl, és én már nem tudtam visszavenni, és a segítségtől elzárkózott. A moderáció válaszát azóta is várom. Időközben nyomoztam a probléma szegényes infói alapján, és néhány megoldási lehetőséget küldtem az embernek, de ezzel ő úgy tűnik nem foglalkozott.

Megértem, hogy ideges, és a negatívat is elfogadom (bár nem tudom mit csináltam rosszul), de az ilyenfajta mocskolódást azért már elkerülném. Sajnos az embert nem csak vevőként szívathatják itt meg, mitöbb, eladóként a moderáció hajlamos inkább ellened dönteni, hogy "kárpótolják" a vevőt.

Update:

Korábban felhívtam a vevő figyelmét erre a bejegyzésre, valamint meghívtam az üzleti vitás topikba, hátha ott le tudjuk rendezni, és erre válaszul megírta, hogy ő már túltette magát, illetve "az embert időnként átverik, ez van". Illetve magabiztosan hosszan (már-már gúnyosan) taglalja, hogy ez a csúnya negatív bizony ott fog maradni, illetve megkaptam "a talán nem vagy olyan okos mint hiszed" c. szöveget... Nem is állítottam, hogy okos vagyok, én csak szerettem volna normálisan eladni egy használt de még működő kártyát :O ...
Illetve finoman felhívja a figyelmem, hogy keressem fel az egyik 800+-os embert, hogy mondja meg, hogy hogyan kellett volna csinálni (bár énszerintem egy 800+-os ember nem csak hobbiból van itt, és simán kifizet 20-30k-t, hogy elkerüljön egy negatívat). Illetve kijelentette, hogy ő már lezárná a témát, nem látja miről tudnánk beszélni.
Úgy, hogy még azt sem tudtuk tisztázni, hogy 100% a kártya-e a hibás, vagy SW (esetleg másik komponens hibás)
Magyarán neki mind1, én már akármit tehetek, a csúnya mínusz ott lesz, és ő ebbe nem öl több időt. Ennél többet én ehhez nem fűznék.

Update:

A dolog a végéhez érni látszik, szerencsére a moderáció volt olyan kedves, és ha nem is törölte a negatívat, legalább kivette belőle a fals részeket, így a kedves felhasználók már egy "lájtosabb" verziót láthatnak belőle. A kollégának nem szóltam, hogy moderálva lett az irománya, mivel gondolom eléggé balhét csapott volna belőle. Szóval arra jutottam, hogy ugyan nem látom igazságosnak, hogy úgy kapok negatívat, hogy az sem derült ki, hogy egyáltalán valóban hibás-e a kártya (még mindig mem láttam semmit a hibából, mivel ott megálltunk, hogy "kicrashel a windows"), de már inkább hagyom, mivel szerintem ezzel ha a fejemre állok sem fogunk tudni bárhova haladni, szóval be is linkeltem az értékelés alá HSZ-be ezt a bejegyzést, és innentől már csak a régi mondást tudom beidézni, miszerint " okos enged, ha már szenved".

Update:

Ma reggel mikor ránéztem az adatlapomra, láttam, hogy mindkettőnk értékelésének szövege törölve lett.

Köszi, hogy elolvastad, ha fejlemény lesz, kiegészítem.