Thronebreaker: The Witcher Tales | Bemutató

írta: Xaels, 5 éve

Üdvözöllek titeket. Őszintén szólva nem vagyok nagy rajongója a Witcher játékszériának és a könyveket sem olvastam még. Ezek után jogosan merülhet fel a kérdés bennetek, hogy akkor mégis miért írom ezeket a sorokat. Játékok terén elég széles skálán mozog az ízlésem és mivel szóba kerültek a kártyajátékok a PS4 topikban ezért engem is elkapott a vágy valami jobbfajta után. Nincs nagy választék a platformon, így a Yu-Gi-Oh mellett nem volt más mint a Witcher 3-ból ismerős Gwent, ami ingyenesen játszható külön játékként is megjelent. Az animéből ismerős játékkal nem volt nehéz dolgom, hisz PC-n a régi 3 részes játékkal orrvérzésig játszottam és ez sem más csak kinézetben. Viszont a Gwent próba után nagyon megtetszett, nagyon szépen kidolgozott és animált lapok. Könnyen elsajátítható rendszer de mégis rengeteg változó. Mivel az egész grindelős és csak online PVP így annyira nem volt kedvem belemélyülni. Nem nagyon erőltetem évek óta a játékos-játékos elleni játékokat. Akkor jött szembe a Thronebreaker ami nem más mint egy komplett sztori köré vont Gwent alapú játék.


Főcím

Nem volt kérdés hát, hogy beruházok erre a játékra. Akkor még magam sem gondoltam, hogy mennyire be fog szippantani. A történet szerint Meve királynő bőrébe bújunk, aki nem más mint Lyria és Rivia uralkodója. Azzal talán nem lövök le nagy spoilert, hogy az alap konfliktus nem más mint, hogy egy árulás következtében menekülnünk kell a lojális katonáinkkal egyetemben. Ezek után szövetségeseket kell találjunk és sereget kell építsünk, hogy visszavághassunk. Nem tűnik nagyon bonyolultnak, de a végére annyi csavar és választási lehetőségünk van, hogy totálisan magáénak érzi az ember az eseményeket. A sztorit leginkább szöveges formában adagolja nekünk a játék, néha vannak animált párbeszédek és képekkel elmesélt átvezetők is. Mind gyönyörűen kidolgozott, képregényes stílusú festmény.


Meve királynő a trónon egy átvezetőben

Játékmenet tekintetében egy izometrikus nézetű térképet kapunk, mint például a Diablo játékokban, ahol Meve-vel kalandozhatunk. Itt szerezhetünk nyersanyagokat, számszerint 3 féle alapanyagunk van: arany, fa illetve "újoncok". Ezeket az alapanyagokat táborunk fejlesztésére és kártyák előállítására tudjuk fordítani illetve egyes egyszerű eldöntendő eseményeknél használhatjuk őket. Táborunk hasonlóan fejleszthető mint a Heroes játékokban a kastélyaink. Táborunkban fejleszthetjük a paklinkat, beszélgethetünk a különböző szereplőkkel és akár gyakorolhatunk is AI ellen. Egyes fejlesztéseink erősítik a kártyáinkat és újabbak létrehozására is adnak lehetőséget.


Maxra fejlesztett tábor

Miközben a térképeket járjuk, amiből 6 db-ot kell bebarangoljunk és mindnek egyedi hangulata van, többféle eseménnyel kerülhetünk szembe. Vannak a klasszikus harcok (Standard Battle) amik Gwentesen 3 menetből állnak és nincsenek extra feladatok vagy szabályok, a rövidített harcok (Shortened Battle) amik 1 menetből állnak és általában van valamilyen kiegészítő szabály hozzájuk mint például, hogy öld meg az "x" egységet és vannak kirakósok (Puzzle) amik 1 menetből állnak, egyedi paklival és szabályokkal rendelkeznek. Ezek a kirakósok a játék végéig változatosak voltak és nehézségeiket tekintve sem egyformán könnyűek vagy nehezek. Vannak ezen kívül egyszerű eldöntendő események, bemész-e egy barlangba vagy kifosztasz-e egy elhagyott házat és hasonlóak, de esetenként elég komoly élet-halál kérdésben is dönteni kell. Itt a döntéseinknek lehetnek azonnal vagy később jelentkező következményei és kihathatnak a játék végére is akár. Ugyanez igaz az animált párbeszédekre is, ahol minden válaszunknak súlya és következménye van.


Mahakami látkép

Egy véres háborúba csöppenünk bele, ahol rengetegszer kerülünk olyan helyzetbe, hogy nincs jó döntés, maximum kevésbé rossz vagy a céljaink elérése szempontjából logikusabb. Rengeteg karakterrel találkozunk, lesznek köztük szimpatikusak és lesznek olyanok is akik nem. Minden karakter ki van dolgozva, saját személyiségük és háttértörténetük van. A velük való kapcsolatunkra kihatással lehetnek a döntéseink és a játék folyamán karakterek jönnek és mennek, vannak akik átalakulnak és ezzel a taktikánkat is teljesen fel tudják borítani. Az egyes területeken lévő ellenséges frakciók játékstílusa változó, egy taktika nem feltétlenül jó mindenki ellen, ezért a paklinkat időnként érdemes átvariálni ennek függvényében.


Párbeszéd Aedirn-ben

A játékkal PS4 Pro konzolon játszottam és a látvánnyal teljesen meg voltam végig elégedve, sőt igazán szépnek találtam a maga stílusában. Technikailag azért nem volt felhőtlen a több mint 45 órányi játék. Komolyabb harcok alatt van, hogy darabossá válik az animáció amikor a gépi ellenfél gondolkozik. Többször volt olyan, hogy nem akart betölteni az utolsó állás és újra kellett indítani a konzolt, hogy működjön. Képernyőkép készítésnél a narrátor és a kép elcsúszott egymástól.


Játék végi statisztika

A történet és a körítés végig le tudott kötni, rengetegszer okozott meglepetést és sokszor taszított kétségbe egy-egy döntéssel. Igaz a legvégén már annyira kíváncsi voltam a befejezésre, hogy mivel nyersanyaggal jól el voltam látva így már kihagytam pár feladatot és rámentem a történetre. Nem tartom nehéz játéknak, igaz csak közepes nehézségen játszottam végig. A nehézség nem egyenes arányban emelkedett, elég csapongó és a játék végén kifejezetten kicsúcsosodott. Tartalom tekintetében bőséggel el vagyunk látva és ahhoz képest, hogy az alap egy kártyajáték nagyon változatosan sikerült tálalni.


A 6 fejezet

Mindenkinek szívből tudom ajánlani akik nem ijednek meg az olvasnivalótól és szeretik a komplex történeteket. Azoknak akik egy jó kártyajátékra vágynak és szeretik a Witcher világát. Sajnos lokalizációt nem kapott, így idegen nyelv tudása kötelező.

Ha pontozni kellene: 88