A Ray Tracing hülyeség

írta: Yézi, 6 hónapja

Elég sokat bújom az internet csodálatos világát, és egyszerűen elképesztőnek tartom, hogy bármilyen Ray Tracing-el kapcsolatos dolog/hír alatt (leginkább külföldiek) 1000 + 1 olyan hozzászólást látok, mely szerint "hülyeség", "nem is látszik a különbség", "marketing bullshit" és hasonlók.

Fr, ilyenkor csak forgatom a szemem. :U De rendben, akkor nézzünk rá pár Ray Tracing-et támogató játékra.
Katt a képekre, a teljes méretű megtekintéshez.

Forspoken

Kezdjük valami kevésbé látványossal. Ray Traced Shadows és Ray Traced Ambient Occlusion található meg a beállítások közt. Az AO tényleg nem hoz kifejezetten látványos különbséget, ellenben az árnyékok esetében azért látható a javulás.




Marvel's Spider-Man Remastered

A Spider-Man Remastered mindössze Ray Traced Reflections-el operál. Talán a legjobb döntést hozták ezzel a fejlesztők, ugyanis iszonyat sok a tükröződő felület a játékban, fényévekkel jobban mutat RT mellett.








Shadow of the Tomb Raider

Ray Traced Shadows, se több, se kevesebb. Azonban már ez is sokat javít a látványon, RT nélkül egyszerűen olyan érzésem van, hogy valami nem az igazi. Növényzetnél, kőfalaknál igazán látványos a különbség.








Nem is beszélve arról, hogy RT nélkül mennyire instabilak/artifact-osak az árnyékok.
(Katt a képekre, a GIF megtekintéséhez.)

Dying Light 2 Stay Human

Itt aztán nem fukarkodtak a fejlesztők; Ray Traced Sun Shadows, Ambient Occlusion, Global Illumination, Reflections, Flashlight.
Azt hiszem a látvány magáért beszél, elképesztő, mennyivel jobban néz ki a játék RT mellett.






Cyberpunk 2077

Végül pedig a nagyágyú, az első játék, mely Path Tracing implementációt kapott.
Sok esetben ég és föld a különbség, pedig PT nélkül is kifejezetten pofásan néz ki a játék.












Ez csak néhány példa volt, bőven lenne még mit megemlíteni, pl. Metro Exodus Enhanced Edition, Alan Wake 2, Control, Ghostwire Tokyo stb.

Szóval, ömm... ezek után továbbra is értetlenül állok ezen hozzászólások előtt. :U

Aláírom, a performance cost sokszor elég jelentős lehet, s nem biztos, hogy sokaknak feltétlen megéri. Ez egy valid érv, nincs is vele gond. Viszont amikor azt olvasom, hogy "...úgysem látszik a különbség", hát... Szerintem nem ugyan azt nézzük, de hát egye fene. ;]