Doze blogbejegyzései

[ Új blogbejegyzés ]

  • A nagy leszokás! 1. 2. nap

    Elhatároztam nem cigizek 15 év és napi 2 doboz bagó után. 1 nap mintha nem is lett volna semmi, lassan a 3. napba lépek de már kézzel lábbal bagóznék..... : :(((

    Valaki járt hasonló cipőben?... nekem a reggeli kv mellé pl nagyon hiányzik... Ingább pszichikai függőség mint fizikai.... 15 év hosszú idő a megszokások kialakulásában :W

    Blogbejegyzés 4 éve 31

  • Rabszolgatörvény "konkrétabban"

    Itt egy cikk: [link]

    Na akkor a lényeg, hetente maximum 48-órát lehet dolgozni, ha ezt meghaladod 100%-pótlék, ugye max olyat lehet játszani hogy elrendelik neked ÍRÁSBAN előre a heti 48 órát.. legyen a havi munkanapok száma 21, az 168 óra kötelező... na elrendelik a heti 48-órát. Az havi szinten 192 óra... Na akkor szerintetek hogy lesz? Hát úgy hogy azt 24 órát 50% túlórával fizetni kell... hiába irkálják hogy nincs rá 50%, persze ha éves göngyölítésben vagy akkor hó végén nincs... (de ez elenyésző, és eddig is volt lehetőség rá ), de ha engedi az egyik szabály, a másik már nem... az igazi érvágás az lenne ha a szombat megint munkanap lenne, akkor 21 munkanapos hónapban 192 lenne a kötelező.. (na az szopi lenne)

    De nézzünk egy gyakorlati példát: (munkaidőnaptár 2018), legyen 2018 Szeptembere az egyszerűség kedvéért.. 30 napos hónap. 5 hétvége (szombat-vasárnap), Ez 10 pihenőnap, valamint 20 munkanap 20*8=160 óra kötelező... A legegyszerűbb eset az mikor állandó nappal: hétfő-péntek közt melózól, és ugye hétvégén nem.... neked szombat vasárnap pihenőnap, mivel az a beosztásod szerinti PIHENŐ ha ott hívnak be túlmunkára (7 nappal előre írásban) akkor be kell menned, de 100% pótlékért, mert PIHENŐ volt.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 5 éve 128

  • Lakástakarékpénztár "mizéria"

    Hát ahogy elnézem eléggé elszabadultak az indulatok.... egyszer az a bajunk ha a kormány belenyúl a lakáspiacba, máskor az ha kiszáll belőle.

    Alapjában véve az lakástakarékpénztár (továbbiakban Ltp), egy elrontott konstrukció volt. Később elmondom miért is....

    Az indulat megint azokból váltódott ki akinek nem/vagy alig van köze az ltp-hez... no meg a személyi bankárok tömkelegéből.

    Az ltp mint olyan hasznos konstrukció volt, de a piac másként és másra használta mint amire kellene. Gyakori indok az eltörléssel kapcsolatban, hogy a kispénzűek most majd nem jutnak önerőhöz/hitelhez, ezzel pedig lakáshoz. Ha logikusan gondolkozunk akkor 1-2, 4 éves ltp végigfizetésével, 2-3 millió önerőhöz jutunk melyhez évi/szerződés 72e Ft forint a jussunk... most őszintén: ez a 72e jutotta az embereket a 25 millás pesti panelhoz? Ugyan, nagy humbug és mellébeszélés... és most szegények az ltp eltörlése miatt a híd alatt fognak aludni... arról nem is beszélve hogy úgy mutatják be mintha havi 20e nem lehetne ltp nélkül félretenni, pedig akinek nem megy: az ahogy felvette a lakáshitelt az bukta is a házat...

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 6 éve 32

  • Irigység....

    Az anyagi oldal... nincs az a szint amitől lentebb ne lenne irigy valaki. Mindig van.... ha valakinek több van: neked könnyű anyádék gazdagok... neked könnyű mert jól keresel... neked könnyű mert nincs annyi kiadásod... nincs az az érv ami meggyőzné... mindenre van egy "könnyű neked"

    De elvonatkoztatva: a magyar közemberek 99% a egy 150 milliós házra, egy 20 milliós autóra simán rávágják: vagy bűnöző vagy politikus... elképzelhetetlen hogy valaki megsolgozott érte, csakis csaló lehet...

    Blogbejegyzés 6 éve 124

  • Motorfelújítós Projekt vol.2

    Eltelt napok száma: 23

    Igazából még semmit nem csináltam :DDD , alkatrészvadászat, valamint szerszám vadászat zajlott. Jelenleg 100e forintnál járok.

    Amit vettem: Mindenféle tömítés, hengerfej csavarok, dugattyúgyűrű, hajtókarcsapágyak... de itt egy lista:

    Ezeket egy boltból rendeltem:

    -Vezérműszíj készlet (szíj+feszítő) (Gates)
    -Hosszbordás szíj (Gates)
    -Vízpumpa (aisin)
    -Szelepfedél tömítés (Elring)
    -Szelepszár szimering készlet (victor reinz)
    -Hengerfejtömítés (victor reinz)
    -szívókönyök tömítés (victor reinz)
    -Kipufogó leömlő tömítés (victor reinz)
    -Szerelőpaszta (victor reinz)
    -vezérműtengely szimering (victor reinz)

    Ezeket a második boltból:

    -Kupu. Tűzkarika (SGP)
    -Tömítő alátét olajleeresztő (SGP)
    -Dugattyúgyűrű készlet (NPR)
    -Hajtókarcsapágy

    A harmadik bolt:

    -Olajteknő tömítés (nevenincs, DE gyári utasítás szerint tömítőpasztával kell visszarakni az olajteknőt!!!)
    -Folytószelepház tömítés (SGP)
    -Hengerfejcsavar klt. (noname)
    -Olajgőz alias PCV szelep

    A negyedik:

    - 16db szelepvezető (AE)

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 6 éve 4

  • Mozdonyvezetés margójára 2

    No, mit írtam az előző bejegyzésben?! : [link]

    A Mozdonyvezető leszállt, és elkezdett hazasétálni! A magyar újságírás/média abszurdja, konkrét tények és támpontok nélkül lehoznak egy olyan cikket, amiről fogalmuk sincs mikor/hogyan működhet... HVG, 24.hu, 444,888... nem pont ezektől vártam, az alfahír oké :DDD

    Ami igazából fáj, hogy a VEKE (Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület) propellersapkás idiótái, akik előadják magukat hogy értünk hozzá.... ahha ja,

    No hát kerüljön ennek az esetnek a margójára: 12:45 perc Max. Szolgálati idő, valamint 10 óra vezetési idő lehet... Ez NEM máv utasítás, hanem TÖRVÉNYI!, a hatóság alias NKH áltál leírt, majd elfogadott vasúti törvény... aki ezt nem tartja be, annak nem a munkáltatójával kell számolni, hanem a hatósággal (az NKH=Rendőrség, NAV) 0-750.000Ft-ig terjed a bírság, valamint a munkáltatói oldalról pedig a csillagos ég... amit természetesen az alkalmazottan vernek le.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 6 éve 43

  • Mozdonyvezetősdi margójára.

    Lassan két éve hogy belekezdtem.... Ebben a hónapban jutottam oda hogy önállóan továbbítottam vonatot.

    Amire rájöttem: ezt sem rutinból, sem megszokásból, sem pedig csuklóból nem lehet csinálni. Mindig minden más, soha nem megyek ugyan azon körülmények között.... más a mozdony, más a szerelvény, más az időpont, teljesen változó... azonban a cél mindig ugyan az: A vonat Á-ból B-be jusson. Arról nem is beszélve hol tolatószolgálat, hol IC, hol pedig tehervonat.

    Nehéz kenyér ez, még ha bőséges is.

    A másik oldal viszont az emberi, a vasút egy csapatsport, ahol mindenki szükséges az üzemhez. Azonban te mint MV járod az ország adott részét sok emberrel kapcsolatba kerülsz, de igazán munkakapcsolatba nem, vagy csak sok-sok év múltán... egy állomáson szolgálatot teljesítő dolgozó már a kolléga nézéséből tudja mit akar.... én nem, és hosszú ideig nem is fogom még tudni. Aztán itt köszön be az emberi tényező, ha valaki életunt, vagy egy hajnali órában zargatom sokszor megvető pillantásokat/mondatokat kapok... 'há ezt nem tudod, vagy 'há ezt nem tanították?... persze tanították, de sokszor még állomása is válogatja hogyan szoktak 1-1 mozgást végrehajtani, akkor honnan tudnám? Sehonnan.... vagy ha hergelnek akkor megmondom hogy anyám p*csájából 431 sorozatú mozdonnyal robogtam ki.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 6 éve 58

  • Motorfelújítós projekt, vol.1

    Eltelt napok száma 1,

    Régóta szerelgetek otthon, kb 14 évesen kezdem simsonnal, mz, majd egy aprilia sportmotorral, mindegyik 2t volt... ez utóbbinak lélektana van, megtanultam a henger és dugattyú kapcsolatát, nagyon sok tanulópénz árán. Eltört dugattyú, átlyukadt dugattyú, megszorult dugattyú :DDD .... hézagolás. Ami a legfontosabb: míg nincs valamiben precíz gyakorlat addig csakis a szervizkönyv és abban foglaltak messzemenőkig betartása, ha nincs szerszám/célszerszám addig felejtős bármit is otthon tákolni, a végeredmény időleges lesz, valamint az új alkatrész beszerelése kidobott pénz, veheted a következőt. Az elméleti tudás.... nos nem árt ha van, tudod mi a mikrométer, tolómérő, vagy tudod mi a zsugorkötés. Persze aki 20 éve autót szerel a normálisabbika, annak "benne van a kezében", persze autószerelőket nem akarom megsérteni, de aki féltengelyt cserélt, vagy 1000 db féktárcsát, annak még gőze sem lesz a motorszerelésről... a bajok ott kezdődnek mikor a fent ecsetelt szerelő "meg akarja mondani", mert mát 20 éve csinálja.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 6 éve 11

  • A HR az mindenható?

    A HR, Human Resource angol szó rövidítése. Jelentése: humán erőforrás. Munkaerő toborzással, kiválasztással, képzési rendszer kidolgozásával, juttatási rendszerekkel, munkakörök megtervezésével, nyilvántartások vezetésével foglalkozik. Eme definícióval élve lehet talán a legjobban leírni, hogy mit is csinál a HR. Ezzel szemben én azt tapasztalom hogy köszönő viszonyban sem vannak a fent említett teendőikkel. Az hogy interjún beülnek és feltesznek olyan kérdéseket amik szerinte kiválasztás szempontjából "alkalmas", "nem alkalmas" még nem humán erőforrás. Pszichológusok tömkelege vitatja az olyan 5 kérdéses gyors teszteket, amivel a HR dönt, és kész tényként állít be. Amivel aztán emberi sorsok pecsételődnek meg, szakmaiatlan kiválasztási folyamat miatt ráadásul ha még csak az egyén járna rosszul megérteném valahogy, de sok esetben maga a cég is elesik egy két koponyától, ezért akár milliós nagyságrendű kárral fizetnek. Mert klárika tegnap a hr szaklapban valami új kiválasztási folyamatot próbált ki.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 6 éve 10

  • corporate bullshit

    Igaz egy fórumon találtam de ettől jobban leírni egy multit, egy semmitmondó gyárat nem lehet:

    Vannak olyan munkahelyek, ahol a munkatársak egymásra vannak utalva a munkában. Ott különösen fontos a korrekt munkahelyi közösség amelynek egyik legfőbb ismertetőjele, hogy a kollégák egymást valamint a vezetők a beosztottakat nem zaklatják, piszkálják lépten-nyomon, hanem engedik békében, nyugodtan dolgozni azzal a tudattal, hogy nincsenek egyedül. Bármikor van kihez a problémáikkal fordulni és viszonzásképpen nem leb@szást, hanem jóindulatú segítséget fognak kapni. Büntetést csak az kap aki valóságos bűnt követett el de ő is csak arányosan. Sok-sok évig dolgoztam fiatalon ilyen helyen és nem hiszek abban, hogy manapság nem lehet megvalósítani.

    Hangsúlyozom: az egymást kölcsönösen segítő, támogató munkahelyi közösségről és nem un. "csapat"-ról van szó.

    A csapat inkább a sportba való nem a munka világába. A sportban meg van a helye a csapatnak de a munkában nincs edzés és versenyekre való felkészülés, stb. A vezetők pedig nem edzők. Nagyon sok vezető tévedésben van, mikor úgy próbálja munkára ösztönözni a dolgozókat mint az edzők a sportolókat. A munkában minden napon jó színvonalon kell teljesíteni. Ahol csapattá degradálják a munkahelyi közösséget előbb-utóbb beüt a felszínes vigyorgás, a hátmögötti alávágás vagyis a mobbing.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 6 éve 8

  • Gamer pc definíció

    Az olyan pc ami az összerakása évében fullon vitt mindent. :C

    Blogbejegyzés 7 éve 16

  • Munka

    Rég írtam, írok :D

    Épp most néztem a "Késik a szüret" filmet. Lehet a könyvet is beszerzem.... viszont amolyan gondolatébresztő volt számomra, nem kiemelkedő film tény. Viszont elgondolkodtató hogy valahol valakiknek köszönhetjük a 40 órás munkahetet, alapvető munkajogi törvényeket stb. Vérrel, lövöldözéssel, sok sok ármánnyal stb.

    Ha a munkaadókon múlna nevetve dalolva 0-200 éves korig ingyen dolgoznánk nekik még ma is talán, valahogy egy mérleget képzelek el, ahol ugyan billen erre-arra a serpenyő pl munkaerő hiány miatt, vagy képzettség/kor/nem által, de valahol mégis fizetést adóknak mindig a legkisebb pénz, maximális megterhelés a cél. Aztán jönnek az országok/törvények stb. Piacgazdaság ugye.. és ez nem képzettség függő.

    Mostanában ismerősök, vagy akikkel közelibb kapcsolatban vagyok.... sokan keresnek állást. Ezen felül én is körbenéztem, nem vagyok földhözragadt ennek okán több munkahelyet is megjártam. Van egy háklim, a légkör a munkatársak, a csapat... sokat számít. (erre még visszatérek)

    Szóval a következő a meglátásom:

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 7 éve 20

  • Facebook ..... láttam csoportok

    Mostanában kerültem be egy ilyen csoportba, lehet én vagyok a túl igényes, de a facebook pöcegödre. Túl azon hogy unatkozó nyugdíjasokkal, vagy like vadászokkal van tele, de van egy elég vastag (hangos) réteg. Nos ez a réteg az emberi butaság/hülyeség/suttyóság legmélyebb bugyra. Ha a mai magyar társadalmat tükrözi én költözök és megyek.

    Tehát az oltári falkaparós égbekiáltó kemtérles, összeesküvők írogatásai 1-2 eset kapcsán.

    Csak kettő:

    Villamos kisiklott: Mostanában sok ilyen baleset van..... biztos EXTRA SZABIT/PÉNZT kapna a villamosvezetők. Utána kéne nézni..

    Persze sorolhatnám a lámpa nem működött, a villamosvezető be volt baszva, MÉÉÉÉ nem fékezett stb.

    Buszbaleset: Örökzöld: bebaszott, túlvezetett, kúva anyát a román/szlovák/ukrán vendégmunkásoknak.
    Hún vótak a sószórók??? Háá lopják a gázolajat... stb stb

    Most komolyan ennyi demagóg ítélkező fasztarisznya van? Vagy csak ezek a leghangosabbak?

    UI: nem költözök csak kilépek a csoportból :D

    Blogbejegyzés 7 éve 3

  • Na akkor vágjunk bele...

    Hív a vasút vár a máv, mozdonyvezető képzés ON...

    2 körös felvételi 300 fő, 15 felvételt nyert, ebből 5 orvosin bukott. Szép kilátások :)

    3 hatósági vizsga 16 hónap képzés,+számtalan házi vizsga.

    Blogbejegyzés 8 éve 15