HussarF blogbejegyzései

[ Új blogbejegyzés ]

  • Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en

    Nyáron tartotta első nyílt napját Magyarország legújabb versenypályája, a Balaton Park Circuit.

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Helyszíni riport 1 hónapja 45

  • Alfa Romeo Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en!

    Régóta tervezgettem már, hogy ellátogatok egy pályanapra a Giulia-val egy olyan pályára, ahol ki lehet autózni az 510 lóerős sportszedán képességeit. Eddig csak a Hungaroring volt belföldi opció, de régi F1-es pályánk nem keltett bennem csillapíthatatlan vágyat. Így, mikor tudomást szereztem a BPC átadásáról, felcsillant a szemem.

    Ahogy elkezdtem utánanézni és egyre többet tudtam meg a pályáról, éreztem, hogy erre az aszfaltcsíkra mindenképp fel akarok hajtani. Nem meglepő tehát, hogy amikor két héttel az esemény előtt tudomást szereztem arról, hogy 2023 augusztus 19-én megtartják a pálya első nyílt napját, rövid teketóriázás után befizettem rá.

    Amit a pályáról tudni érdemes, hogy majdnem olyan hosszú, mint a Hungaroring (4115 méter kontra 4381 méter), a pálya átlagos szélessége viszont nagyobb és a vonalvezetése is izgalmasabb versenyre ad lehetőséget, több egyenessel és gyorsabb ívekkel. A pálya gyakorlatilag alkalmassá tehető lenne Formula 1 versenyek befogadására is, az aszfaltcsík ennek megfelel. Egy ilyen licenszhez azonban még sok egyéb szabálynak is meg kéne felelni és nem mellesleg rengeteget kéne érte fizetniük.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 2 hónapja 10

  • Első közös 3 hónapunk - Giulia Quadrifoglio krónikák #6

    Már bő 3 hónapja nálam van az autó, ideje, hogy most már írjak róla kicsit. A legutóbbi bejegyzés még július elején született a témában, mikor megérkezett az autó az országba és először láttam élőben. Az azóta eltelt idő alatt összeszoktunk kicsit, a kilométer számláló pedig már átlépte a 7000-et.

    Július 16, péntek volt a nagy nap, mikor először kigurult az autó a szalonból. Az első megtett kilométerek elég stresszesek voltak, alig találtam nyitott benzinkutat (azóta sem értem, mi volt aznap :U ). Aztán amikor meg akartam fordulni, bekeveredtem egy KFC drive thru-jába, ami keskeny volt, magas padkával, azt hittem már ott le fogom húzni a küszöböket az első kilométereken. Majd jött az órás dugóban állás befelé az Egér úton...
    Mikor este hazafelé indultam az M6-oson, akkor tudtam végre haladni is az autóval.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 2 éve 19

  • BMW M4 (G82) tesztvezetés

    Szóval, az előző bejegyzésben, melyben leírtam a Giulia leszállításának történetét, említettem, hogy egy ponton már komolyan fontolóra vettem, hogy más autót veszek, annyira kezdett kilátástalannak tűnni a helyzet.

    Nagyjából ismertem az alternatívákat, az autós világgal eléggé képben vagyok. De meg kellett "szondázni" magam, hogy mi az, amire ugyanúgy rá tudnék kívánni, mint az Alfára és amiért ki tudnék adni ennyi pénzt, anélkül, hogy megbánnám.

    A C8 Corvette mindig izgatta a fantáziámat. Amerikában ez egyébként egy árban van a Giulia Q-val. A jelenlegi generációval most először középmotoros lett az autó és nagyon jó a sajtója is. Gyakorlatilag egy olcsósított Ferrari. Igen ám, csak hogy az EU-ba még mindig nem jutott el hivatalosan, amiket meg hirdetnek az öreg kontinensen, az szürkeimport, és az áruk 35-50%-kal az Alfa felett van. Megnézve egyébként más USA autókat is, melyeket hivatalosan is forgalmaznak az EU-ban, ez az árlépcső ott is megtalálható, szóval később sem várhatók olcsó C8-asok itt. Ezt így tehát akkor egyelőre kihúzhattam a listáról.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 3 éve 13

  • Az első találkozás - Giulia Quadrifoglio krónikák #5

    A felejthetetlen pillanat, mikor először látod meg a szerelmed... És hiába a hosszú várakozás és a magas elvárások, nem okoz csalódást.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 3 éve 41

  • Leszállítva a kereskedőhöz - Giulia Quadrifoglio krónikák #4

    Eltelt már 4 és fél hónap a legutóbbi bejegyzésem óta, melyet idén február közepén írtam. Akkor április végére, május elejére prognosztizáltam az autó érkezését. Sajnos, a dolgok - ahogy eddig sem - most sem mentek ennyire simán.

    Február közepe után még március elején is megeresztettem egy hívást a kereskedő felé, aki "megnyugtatott", hogy márc. 24. helyett már április 16-ra van besorolva az autó gyártásra. "Remek", gondoltam, mi mást is vártam. Sebaj, egyre kevesebbet tolnak rajta. Ha így haladunk, akkor április végére tényleg le lesz gyártva és akkor május végéig már nálam lesz az autó.

    Egy hónap malmozás után április elején újabb érdeklődő telefon. Kiderült, hogy még mindig a 16-ai időpont az aktuális. Nocsak, nem tán tényleg legyártják akkor? Kezdtem örülni. Úgy voltam vele, hogy nem is hívom már a kereskedőt ez után, majd keres ő, amikor már látja, hogy le van gyártva a kocsi. Ez úgy működik, hogy van egy programjuk, ami heti szinten frissül és abban látják, hogy éppen milyen státuszban vannak a rendelések.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 3 éve 36

  • Az utam a lóheréig, 3/3. - Giulia Quadrifoglio krónikák #3

    Már május volt, mikor először érkezett hír a Quadrifoglio-k (Giulia és Stelvio) 2020-as változatairól. Akkor már közel 6 hónapja nem lehetett rendelést leadni ezekre a modellekre, ugyanis az előző modellév rendelését leállították 2019 októberében, ahogy azt az előző bejegyzés második felében már említettem.
    A járványhelyzet hozta új norma szerint egy online bemutatót tartottak az újdonságokról, amely itt tekinthető meg vagy összefoglalva el is lehet olvasni ezen a linken.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 3 éve 194

  • A nagy nyersolaj spekuláció - 2020 áprilisa, az olajpiac fekete hónapja

    Nos, ezt a bejegyzést már egy páran várják egy ideje. Mostanában inkább az új kocsimmal kapcsolatban írtam a blogot, de odaértem a történetben, ahol összeérnek a szálak, így elszántam magam, hogy leírom ezt is.
    2020 márciusáig kell visszatekintenünk, ha a látni akarjuk, hogy hol kezdődött a dolog. Valójában, egy bejegyzés is kapcsolódik hozzá, hisz megörökítettem itt is, amikor belevágtam ebbe a kockázatos vállalkozásba.

    Frissítsük fel egy kicsit az emlékeket, hogy is nézett ki a világ gazdasági szempontból tavaly tavasz elején. Két kulcsmomentumot emelnék ki:

    1. Beütött a koronavírus járvány és addigra nyilvánvalóvá vált, hogy ez globális lesz, mindent érinteni fog. Ennek hatására példa nélküli módon kezdtek el beszakadni a tőzsdék.
    2. Az oroszok az aktuális OPEC gyűlésen nagyon összerúgták a port a szaúdiakkal, nem tudtak megegyezni az olajkitermelés visszafogásáról. Így a világjárvány okozta keresleti sokkot megfejelték egy kínálati sokkal, ugyanis mindkét ország az "ami a csövön kifér" kitermelésre kapcsolt.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 3 éve 25

  • Az utam a lóheréig, 2/3. - Giulia Quadrifoglio krónikák #2

    Nagy lendülettel kezdtem neki az előző írásnak, melynek írása közben realizáltam, hogy érdemesebb egy kicsit nagyobb kontextust adni a történetnek, így az egy elő-előtörténet lett, külön bejegyzésben (így sem eresztettem azért bő lére).

    Tehát valamikor a 2019-es év elejére tehető, mikortól tudatosan kezdtem a Quadrifoglio, a Giulia ikerturbós V6-os változata felé orientálódni. Egy jó barátom ültette el a bogarat a fülemben. "Ennyi pénzből már új autó helyett vehetsz inkább egy használt QV-t, ami mégis csak a csúcsmodell"

    Tavasztól kezdve folyamatosan a mobile.de-t és az autoscout-ot pörgettem, ismerkedtem a felhozatallal. Nem szűkítettem le túlságosan a szóba jöhető konfigurációkat, de leginkább a Misano kék színűeket néztem, esetleg a sötétszürkét (Vesuvio) vagy a feketét (Vulcano), piros vagy sárga féknyereggel.


    Folytatás...

    Blogbejegyzés 3 éve 0

  • Az utam a lóheréig, 1/3. - Giulia Quadrifoglio krónikák #1

    Tervezgetem már egy ideje, hogy megörökítem azt a közel 2 éves utat, ami idáig vezetett. Tehát álljon itt a Giulia Q-hoz vezető út krónikája.

    Mégis inkább 2015-tel kezdeném a történetet, hogy meglegyen a kontextus. Akkoriban az első autómat kerestem. A terv az volt, hogy veszek egy kisebb, járkálós autót 1-2 évre, majd ha gyűlik egy kicsit a pénzem, veszek valami rendes méretű, komolyabb autót (értsd: D-szedán). Valamiért a Fiat Punto-kat nézegettem nagyon. Lehet, hogy már tudat alatt már akkor is az olasz vonzott, pedig nem igazán volt preferenciám. Meg is néztem 2-3-at, majd betérve egy közeli kereskedésbe ("nézzük meg mit árulnak ott"), egyből megfogott egy 147-es Alfa. Nem ismertem a típust, a márkát sem igazán a sztereotípiákon túl, de nem szoktam túlaggódni a dolgokat. Éreztem, hogy ez kell, nem futottam felesleges köröket. Az autó végül tökéletes példája lett a nyugatról behozott bontószökevénynek, folyton szervizbe hordtam, de amikor jó volt, akkor olyan élményt adott, amit nem tudtam elfelejteni.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 3 éve 13

  • Alea iacta est! - Alfa Giulia Quadrifoglio megrendelve

    Eljött ez a nap is. Egy örökkévalóságnak tűnt a várakozás. De végre, jó egy és háromnegyed év eltelte után itt van. Az adás-vételi szerződés aláírva. Az előleg elutalva. Lesz egy Giulia Quadrifoglio-m.

    Egyelőre ennyi. Kicsit kiélvezem még a pillanatot, aztán lehet egy következő blogban írok az ide vezető útról. Hosszú volt és kalandos, tele érzelmi hullámvasúttal és bizonytalansággal, de most már vége ennek a szakasznak és egy új kezdődik :)

    Blogbejegyzés 3 éve 48

  • Tesla vezetés - ezt is meg kellett tapasztalni

    Vajon mi a válasz arra a kérdésre, hogy melyik manapság a legfelhype-oltabb autó márka? Szerintem vitathatatlan, hogy a Tesla. Bár manapság az elektromos autókról nem lehet higgadtan, tárgyilagosan beszélni, ugyanis egyből ideológia és hitvitába csap a dolog, leszögezném, hogy nincs ilyen célom ezzel a bejegyzéssel. Én mindig is nyitottan álltam ehhez a dologhoz és izgalmasnak találtam azokat a tulajdonságokat, amiket egy villanymotor dinamikája ad egy e-autónak.

    Jó 10 éve, mikor a "belsőégésű vs. villany" ellentét még nem volt ennyire kiélezve és Tesla még éppen csak bemutatta a Model S-t, én elismerően nézegettem az autót. Tetszett a formája, jó megjelenése volt (ami a villanyautókról általában nem volt elmondható) és a sportautókat legyorsulós videók a youtube-on különösen érdekessé tették. Azóta viszont eltelt már egy jó kis idő, sok minden változott, de én igyekszem továbbra is ugyanúgy kezelni ezeket a dolgokat, függetlenül attól, hogy épp hova tolódnak a frontvonalak.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 4 éve 23

  • Megérkezett - Itt az Alfa Giulia Q MY20 árlistája!

    Több, mint 38 hétbe telt, de végre megérkezett az új magyar árlista az Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio MY20 modelljére. Tavaly decemberre vártam, de aztán sokkal hosszabb lett ez az időszak. Szűk 9 hónap október közepe óta, amikor leállították az előző modellév rendelését. Ennyi idő alatt egy gyerek is megszületik.

    Akkor nézzük is, mire vártunk ennyit. Izgultam, mert voltak rossz előjelek. Azt suttogták, hogy hatalmas drágulás jön. Akár 15%-os is. Ez azt jelentette volna, hogy az autó eddigi bő 24,5M-s alapára akár 28M-ról is indulhatott volna. Volt egy olyan sejtésem, hogy ez vállalhatatlan lenne és ezt ők is tudják.

    Az árlista tegnap megérkezett és nagyon pozitív csalódás volt. Az autó alapára 24,58M-ról 25,19M-ra változott, ami egy 2,5%-os emelés. Ha figyelembe vesszük az inflációt és/vagy forint gyengülését akkor reálértéken nem is igazán változott az ára. Ez azért is meglepő, mert az európai piacokon 4-5%-ot drágult €-ban az autó.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 4 éve 30

  • A király visszatér - Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

    Régóta tervezgetem ennek a posztnak a megírását, melyet az utóbbi évek egyik legizgalmasabb autója ihletett. Ez a poszt eredetileg Az álmok valóra válnak c. bejegyzésem folytatása lett volna. Azonban a múlt heti Update 1 posztban jeleztem, rövid-középtávon korrekciót eszközöltem a tervekben.

    De miért olyan különleges ez az autó? Mitől más, mint a többi? Ahogy a művelt Englishman mondaná: What's all the fuss about?
    Ezt fogom most körüljárni.

    Az Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio-t 2016 közepén mutatta be a márka (akkor még Quadrifoglio Verde, azaz QV néven, ma csak simán Giulia Q). A modellt hatalmas várakozás előzte meg. Ekkor ugyanis már 5 éve nem gyártott 4 ajtós szedánt az Alfa, meg úgy igazából semmit a D-szegmensbe vagy attól felfelé.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 4 éve 16

  • Az álmok valóra válnak... - Update 1

    Először valami olyan címkiegészítést akartam adni a posztnak, hogy "- Elhalasztva", de az talán túl pesszimista lenne. Az előző posztommal (Az álmok valóra válnak...) egy sorozatot szerettem volna indítani, az volt a beharangozó, de aztán az élet mindig másként alakul. Ember tervez...

    Már akkor is elindultak a találgatások, hogy vajon miről lehet szó, de ennek leleplezését a sorozatindító poszt után nem sokkal, decemberben vagy legkésőbb januárban akartam megjelentetni a következő résszel. Akkor kiderült, hogy még körülbelül negyedéves csúszás várható a tervekhez képest, így addig hallgatásba burkolóztam, úgy voltam vele, hogy majd megjelentetem akkor tavasszal és ott megmagyarázom a késlekedést is. Azonban most eldőlt - azaz eldöntöttem -, hogy a projekt csúszni fog.
    Öröm az ürömben, ha mondhatjuk így, hogy ez nem rajtam múlott. Én a saját részemről elértem a feltételeket már decemberre, azóta a másik térfélen pattog a labda.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 4 éve 8

  • Az álmok valóra válnak...

    Egy jó fél évvel ezelőttig el sem tudtam volna ezt képzelni. Álmodoztam róla, sokat... de egy pillanatig sem fordult meg igazán a fejemben, hogy ez valósággá válhat és, hogy a fantáziálásaimban látott kép nem csak egy tovatűnő illúzió.

    Már három éve, hogy ez az első gondolatom reggel, mikor kinyitom a szemem és ez az utolsó, mielőtt elalszom. És egyre közelebb van. Lassan már csak egy karnyújtásnyira. Magam is alig hiszem... és félek is kissé.
    Talán valamit nem vettem észre, talán van még valami, amin elbukhat az egész? Mégis, egyre kevesebb lehetőséget látok egy váratlan buktatóra.

    Nem álmodom. Ez tényleg megtörténik. Velem történik...

    Imádom az életem.

    Folytatás később...

    Blogbejegyzés 5 éve 12