Lalikiraly blogbejegyzései

[ Új blogbejegyzés ]

• Utazunk sorozat - Összes epizód

Kedves Olvasó!

Utazunk sorozatunk összes eddigi része itt található:

Az eddigi részekkel vagy a blogot illető hozzaszólásokat kérlek a #0 Utazunk sorozat - Bevezető epizódnál tedd meg! Köszönöm!

#0 Utazunk sorozat - Bevezető

#1 Utazunk sorozat - Szombathely (1/5 nap)
    #2 Utazunk sorozat - Szombathely (2/5 nap)
    #3 Utazunk sorozat - Szombathely (3/5 nap)
    #4 Utazunk sorozat - Szombathely (4/5 nap)

Blogbejegyzés 13 órája 0

• #5 Utazunk sorozat - Szombathely (5/5 nap)

Kedves olvasó!
    Szombathelyi kirándulásunk ötödik és egyben utolsó napja következik. A hazaút.

Ez sem telt ám unalmasan. A szokásos szállodai reggeli elfogyasztása után rögtön útnak indultunk és Veszprém felé vettük az irányt. Innen már nem nehéz kitalálni. Az állatkert volt a cél.

Megérkezésünkkor konstatáltuk, hogy nem leszünk egyedül, azaz rengetegen voltak, ugyanis a szántóföldön is egymás hegyén-hátán álltak az autók. A pénztárnál viszont szinte semmi sor sem volt, szerencsére több is nyitva volt. Megvettük a (szerintem méregdrága) jegyeket.
    WEBOLDAL

Akkor jöjjön a beszámoló. Van több helyen étkezési lehetőség, valamint tiszta rendezett mosdó. Normális kiépített aszfaltos úton, vagy kavicsos részen lehet sétálni végig. Tisztaság van és minden rendezett.
    Elég nagy területen terül el az egész állatkert, így fel lehet készülni egy kisebb túrára, főleg, hogy az egyik része egy domboldalon van, ami kis nehezítés. Bár sem a babakocsis, sem kerekesszékes közlekedéssel nincs gond. Ezek voltak a pozitívumok jórészt.

Blogbejegyzés 3 napja 0

• #4 Utazunk sorozat - Szombathely (4/5 nap)

Sziasztok.

Szombathelyi utazásunk negyedik napja következik.

Mely, ugyan igen tartalmas volt, de írni róla annál kevesebbet lehet, ugyanis a szokásos szálláson elfogyasztott reggelit követően átsétáltunk a strandra. Fontos megjegyeznem, hogy mi a nyitott strandra mentünk, de szinte mellette, ott van a fedett uszodás gyógyfürdő is. Így bárki válogathat.

Akkor nézzük is a strandot. Egy rossz szava nem lehet rá az embernek. Nagyon szép az egész, tiszta, modern, ápolt. Több medence is van. Van úszómedence, sima élménymedence, ahol a szokásos masszírozó vízsugarak és sodrófolyosó van. Külön lehet váltani csúszdázási lehetőségre jegyet.
    A belépő árak szerintem jók, és tényleg jó kis strand. Van bőven hely letenni a pokrócot, tiszták a mosdók és találni több étkezési lehetőséget is. A strand területén belül egy kis tó is lett kialakítva, sok aranyhallal. Ezért is Tófürdő a neve.

Tófürdő Szombathely

További epizódok:

Blogbejegyzés 1 hete 2

• #3 Utazunk sorozat - Szombathely (3/5 nap)

Sziasztok!
    Szombathelyi nyaralásunk 3. napja következik. Fogadjátok szeretettel.

Nos, mint ahogy eddig is a szállón elfogyasztottuk a reggelinket, majd az előre megtervezettek szerint elindultunk Sárvárra, természetesen a Nádasdy Ferenc Múzeumba avagy a Nádasdy-várba. A vár megnézése előtt a város főterén is tettünk egy rövid sétát, ahol egyébként óránként induló városnéző kisvonat is van. Én azokat imádom.
    Maga a vár fantasztikus, nagyon jó állapotban van, a kiállításon rengeteg minden látható. Sok az olvasnivaló is Nádasdy Ferencről. Milyen huszár, illetve katona volt. Csaták leírása. Maguk a termek is nagyon szépek. Csak ajánlani tudom a megtekintését.

Következzen néhány kedvcsináló kép:

Blogbejegyzés 2 hete 0

• #2 Utazunk sorozat - Szombathely (2/5 nap)

Sziasztok!

Következzen mininyaralásunk folytatása. Fogadjátok szeretettel. :)

A második napon úgy döntöttük, hogy a nyakunkba vesszük a várost és szétnézünk, mindezt szigorúan sétálva. Szerencsére kiváló napos időnk volt, de azért meg nem sültünk.

A bőséges svédasztalos reggelit követően elindultunk a tóhoz, ami a szállásunktól párszáz méterre volt, s közben útba ejtettük a Felszabadulási emlékművet is.

Felszabadulási emlékmű Szombathely

Elég monumentális építmény. A története itt olvasható.

Blogbejegyzés 3 hete 0

• #1 Utazunk sorozat - Szombathely (1/5 nap)

Sziasztok!

El is érkeztünk sorozatunk első részéhez, melyben egy friss élményről, méghozzá Szombathelyről szeretnék írni. Na nem a város történelme itt a lényeg, hanem, hogy az Ország ezen Nyugati felén, eddig még csak Sopronban jártunk és ezúttal itt sikerült jó szállást foglalni.

Utazásainkat mindig úgy tervezzük, hogy ami csak útba esik azt meg is nézzük, most sem volt ez másként. A régi 7-es úton kezdtük a mókát, a Balaton Északi partján mentünk végig és onnan kanyarodtunk Szigliget irányába, ahol már eső várt minket, így az oda tervezett Várlátogatás elmaradt. Nem siettünk, többször gyönyörködtünk a tájban, a Balatonban. Ja igen, nem is szoktunk száguldozni, meg aztán azon a részen, pláne a városokban úgysem lehet.

A következő megálló a Sümegi várnál volt, szerencsére – a tömeg ellenére – volt még szabad parkolóhely is. A belépti díjak nem vészesek. A vár egész klassz, több terem be van rendezve, van benne rendes tiszta mosdó és még étterem is. Egy kb 2-3 órás programnak megteszi. Egykét képet berakok ide, majd később készítek egy képgalériát valahova a netre, Esetleg kérek érdemleges megoldást.

Blogbejegyzés 3 hete 0

• #0 Utazunk sorozat - Bevezető

Sziasztok!

Jómagam Lajos és párom Kati imádunk utazni, Évek óta járjuk az országot és külföldre is kimerészkedünk egyre inkább. Erről szeretnék egy blogsorozatot indítani. Itt a logouton jó pár cikkem van már, így sokan ismerhetnek a fórumról is.

Nos eme írásaim célja, hogy hogyan is utazzunk, merre és mit érdemes megnézni. Milyen költségekkel járhat és hasonló dolgok. Mi szálltunk már meg szállodában, apartmanban, hotelben, sőt még az akkori MÁV üdülőben is voltunk Mozdonyvezetők Hajdúszoboszlón.

Az utazásaink történtek autóval, vonattal, (nemsokára repülővel is), hajóval, (űrhajóval sajnos nem) :D

A teljesség igénye nélkül a meglátogatott helyszínek: Nyíregyháza, Hajdúszoboszló, Jászapáti, Gyula, Szombathely, Pécs, Körmend, Siófok, Sopron, Zalakaros, Keszthely, Lillafüred, Parádsasvár, Zamárdi.

Ezeken kívül rengetek város, falu, vagy község is terítéken lesz, ahol csak jártunk.
    Külföldi utak pedig: Csehország - Prága, Szlovénia - BLED.

Blogbejegyzés 4 hete 2

• Lenovo Ideapad 330 81D100ADHV 15IGM notebook bemutató

Sziasztok!

Az előző cikkemben írtam a Lenovo 320-17AST notebookomról, aminek sajnos hibás volt a dedikált videókártyája, így azt visszavittem és visszakaptam az árát.

Az alábbi kis gépet magamnak vettem először, de párom megkapta az ősrégi gépe helyett én meg magamnak vettem megint egy 17-es Lenovo Ideapad 330-ast amiről külön fogok írni. Ez a gép egyrészt baromi jól néz ki és még a sebessége is jó. Jelzem gyorsabb simán, mint az előző 17-es nagy gépem, amiben AMD E2-9000 APU volt. Pedig kereken 20 000 Forinttal volt olcsóbb tőle. Azaz 79990 Magyar pénzbe került.

De lássuk mit is kapunk ennyi pénzért!
    Típusa: Lenovo Ideapad 330 15IGM
    CPU: Intel Celeron Dual Core N4000 - Gemini Lake 1,1-2,6GHz
    RAM: 4GB DDR4-2666MHz
    Tárhely: 128GB SSD
    Képernyő: 15,6 TN HD LED 1366*768 - Matt felület
    Beépített WIFI, Bluetooth, webkamera, mikrofon, Dolby hangszórók.
    Akkumulátor: 35 Wh
    Méret (Hossz x Vastagság x Szélesség) 260 x 22,9 x 378 mm
    Súly: 2,2Kg

Blogbejegyzés 1 hónapja 3

• A Magyar Posta =???

Sziasztok!

A napokban belefutottam a Magyar posta szuper rendszerébe.
    Ugyanis e hét Csütörtökén feladtak nekem Tiszaújvárosban egy csomagot (24 órás Üzleti) melyet Postán maradóként az Újpesti főpostára kértem.
    Na hát jött a Péntek, dörzsölgettem a tenyerem, nemsokára jön a cucc :D Haha hát nem jött. Estig vártam. Este 8-ig van nyitva a főposta. Na 7 órakor odalátogattam. Nézem, a csomagfelvételnél az utcán áll a sor vége, illetve kígyózik, hohó ez príma lesz. Konstatáltam magamban. Na sebaj, bemegyek a levélfeladós részbe, mondom egy kérdést csak feltehetek valakinek. Nem jól gondoltam. Ha valamelyik ablak nyitva is volt, ott tömeg volt, máshol meg egy lélek sem.
    Na vissza a csomagfelvételre.
    15-en álltak előttem. Szépen végigvártam a soromat, annyira nem volt vések körülbelül fél óra...
    Egy kedves idősebb hölgy volt ott egyedül. Elmondtam neki mi a probléma, kérte a küldeményazonosítót megnézte és ő is azt látta amit én a neten, hogy az OLK pöcegödrében ragadt. Országos Logisztikai Központ, amit én Modern kori disznóólnak hívok csak. Nemcsak a postánál van ez így egyébként.
    Na hát mondta, hogy gyorsan menjek át a levélfeladási részre és keressem a hivatalvezetőt.
    Egy kedves hölgy volt ott is. Azonnal nézte, hogy mi van.

Blogbejegyzés 3 hónapja 17

• Sony Xperia L3

Sziasztok!

Szülinapomra kaptam, akarom mondani megvásárolhattam magamnak az új telefonomat, mely a Sony Xperia L3 lett. Hogy miért esett rá a választás? Hmm sokan furcsállni fogják, miért lett ő.

Először is közlöm, hogy az ára 62990 Forint volt. Tudom, hogy sok jobb ajánlat is van, de ő tetszett és páromnak is Sony ja van és ahogy megláttam élőben, tudtam hogy nekem ez kell és kész.

Kezdjük is a bemutatását.
    Ez a Sony új alsókategóriás telefonja és egyben a legfrissebb is. Viszont sajnos csak Android 8.1 van rajta, azt nem tudom miért. Ha valaki megmondja megköszönöm.

Xperia L3 – A Sony hivatalos webhelye - Sony Mobile (Magyarország)

Blogbejegyzés 5 hónapja 8

• Opel Astra G váltószoknya és kézifékkar szoknya csere

Sziasztok!

Gondoltam megosztom a kis autókozmetikámat a nagyérdeművel.
    Egy bő fél évvel ezelőtt vettem magamnak egy kis G Astrát. Nem kell racsing verdának gondolni. 1.2 De én meg párom bőven elvagyunk vele. Na most én mániákusan ragaszkodok hozzá, hogy a kocsi kívül belül, nemhogy patyolat legyen, attól is tisztább... Azt szoktam mondani, sokszor tisztább mint néhány orvosi műtő.

Na de a lényeg, az én autómat sem kíméltem az elmúlt 16 év.
    A típusbetegségek meg főleg.
    Értsd: Toronycsapágyak, stabilizátor rudak, fűtés (belső levegő átváltó) és szokásos apróságok.
    Itt értendő a címben említett váltószoknya és a kézifékkar szoknyája is borzalmas állapotban voltak már. Az összes G Astrában ilyen, nem kell messzire menni.
    Nos először vettem egy váltószoknyát ami hát cirka 3800 Forint volt, a műanyag keretes változat.

Ennek a cseréjéről készítettem egy videót.

Aztán persze már a videó végén is ahogy említem, a következő delikvens az a kézifékkar izlésesebbé tétele lesz. Tehát azt is megrendeltem 4200 Forint volt ugyancsak a műanyag keretes változat, mert a sajátja az autóé, az már rommá is volt törve.

Erről a cseréről csak két képet készítettem:

Blogbejegyzés 5 hónapja 14

• Notebook SSD fejlesztés

Nemrég vettem egy Lenovo Ideapad 320-17 AST nevű 17 collos notebookot.
    Amiben 1 terrás HDD volt.

Nos én az most kicseréltem egy 120GB-os Kingston SSD-re. Ugyanis, a sebességre nagyobb szükségem volt, illetve van, mint a nagy tárhelyre. A többi itthoni gép is javarészt kong az ürességtől.

Nos az egész dolog menete onnan, hogy megvettem az SSD-t.

Este neki is láttam a szerelésnek, amit különösebben sajnos nem dokumentáltam.
    A lényege az egésznek, hogy a gép felfordít és lehet kiszedni a temérdek csavart.

Miután ezzel megvagyunk, szükségünk lesz egy régi telefonkártyára, illetve akármi hasonló is jó. Ezzel körbe lekell választani a gép alját. Egész könnyen lejött szerintem, csak azért óvatosan kell na.

Ha ez megvolt a gép hasát eltávolítva elénk tárul a bele.

Blogbejegyzés 7 hónapja 22

• Lenovo Ideapad 320-17 AST két változatban

Nagy, matt kijelző jó fényerővel, halk működéssel, nagy tárhellyel, de kevés USB-vel és gyenge webkamerával.

Bemutató 7 hónapja 26

• Alaplap VLOG - Negyedik rész

Sziasztok.

VLOG sorozatom következő, azaz negyedik részénél tartunk már.

Már többször említettem és most kitérnék néhány sor erejéig arra, hogy maga a VLOG ne csak a YouTube-on, hanem máshol is fusson. Ez alatt értem a twitch, twitter, instagramm, Snapchat és még lehetne sorolni. Nos eddig rendben is van a dolog, hogy pörgesse fel az ember az egészet. De vannak hátulütők. Például a twitch ugye inkább live stream re van kitalálva, ami azoknak jó akik sokat játszanak. Azt lehet élőben közvetíteni.

Az instagramm ugye fotóközpontú.

A twitter pedig rövidebb bejegyzéseken alapul és nálunk annyira nem elterjedt.

A Snapchat et meg jóformán nem is ismerem.

Na most a VLOG ugye fut a Youtube-on mint egy csatorna. Eddig oké. Aztán az egészet egy Facebook oldalon viszem. Ide kilehet postolni az éppen aktuálisan kirakott videókat.
    Megmondom őszintén a többi platformban még nem látom azt, hogy hú de rögtön kellene, pláne, hogy egy magam csinálom az egészet. És hiába most nincs munkahelyem így időm több is jut erre, ha az egészet komplexen akarja az ember csinálni, az tényleg sok időt és erőforrást kér. És nemcsak a gépet illetően, hanem emberileg.

Apropó gép, a következő kis részben belefutottam egy kis gép mizériában, amiről egy komplett cikket lehetne írni. Mégis fogom tenni.

Egy kis előzetes videó hozzá.

Blogbejegyzés 8 hónapja 11

• IKEA Eneby 30

Már az IKEA is gyárt hangszórót! Minimalista, jó hangszóró, nagy hangerejű, de azért vannak hátrányai is.

Bemutató 8 hónapja 51

• Alaplap VLOG - Harmadik rész

Sziasztok!

Elérkezett a Youtube VLOG-om bemutatásának és indulásának harmadik része.

Nos az előzőekben ugye ott tartottam, hogy milyen hardverek és hogy állnak a rendelkezésemre.
    De ebben lesznek változások már napokon belül. De előtte kitérnék egy kis malőrre úgymondottan. Ugyanis kaptam kölcsön egy Panasonic HC-V270-es típusú videókamerát, amit itt rögtön beius mutatok.

Majd egy menü bemutató és egy kis teszt:

Nos én annyira nem vagyok vele megelégedve, persze simán lehet az én bénaságom is, Fényképezni sem nagyon tudok, ezért mindent automatán szoktam hagyni...

Na de térjünk rá egy kis malőrre az eddigi felvételeimmel kapcsolatban.
    Ugyanis írtam, hogy a telefonba beszoktam dugni egy kis pici mikrofont, hogy jobb legyen a hang, de én balga azt már nem vettem figyelembe, hogy a telefon alap kamera programja nem használja azt a kis mikrofont, így aztán várhattam a csodát.

Blogbejegyzés 9 hónapja 1

• Alaplap VLOG - Második rész

Vígh Lajos vagyok.

Ez pedig az Alaplap Youtube csatorna indulásának a bemutatásának a második része.

Nos akkor folytassuk a dolgot.
    Az előző részben ugye írtam, hogy kezdtem a dolognak, milyen eszközökkel. Ezen nagyon nem kell átmenni újra, ha valaki elolvasná, akkor azt itt megtudja tenni:

Alaplap VLOG - Első rész

Nos tehát adottak votlak a feltételek a körülmények és jó nagy elszántság én önbizalommal a pucámban nekivágtam és megnyomtam a polcon elhelyezett telefonon a rögzítés gombot.
    Illetve kicsit előreszaladtam, mert rájöttem, hogy oké hogy van, illetve lesz videóm, de még egy kezdőképem sincs. Sőt befejezőképem normális pláne nincs.

Főleg, hogy fogom megvágni a videót, Vízjel is kéne. Tehát a megoldani kívánt problémák nemhogy fogytak volna, hanem gyűltek, mint a Bermuda háromszög fölött a viharfelhők.

Blogbejegyzés 9 hónapja 2

• Alaplap VLOG - Első rész

Vígh Lajos vagyok.

Volt és van is itt a Logouton több cikkem. Most is vár cikkem megjelenésre, ugyanis jobban szeretem a címlapos írásokat, persze, mert sokkal többen olvassák nyilván, de őszintén, ha már megdolgoztam vele szépen, akkor "el is várható". Na pesze nem tetszhet mindenkinek nyilván egy egy cikkem és nem is érdekelhet mindenkit a kütyübasztatás, vagy egy notebook, vagy a hangfalak. Mást a divat érdekel, vagy az űrhalyózás mint engem is :D

Nos most, hogy munka nélkül maradtam egy ideje és végre magamra is jutott már időm, mert az elmúlt legalább 6 évben őszintén szólva örültem, ha nyugodtan elvonultam oda, ahova a király is gyalog jár.

Így kipattant a fejemből, hogy a cikkekhez és persze egyébként is Youtuberkednék kicsit. Namost ez sem annyira egyszerű mint először kipattant a fejemben az egész.
    Kezdjük ott a dolgot, hogy kitalálni könnyű, megvalósítani már macerásabb a dolog, na meg kreatívnak kell lenni. Életben való dolgokban tudok kreatív lenni, de egy rajzot elkészíteni szépen, vagy pl a videóim intróját, na azt már nem tudom. Tehát sokminden felvetült bennem.

Blogbejegyzés 8 hónapja 0

• Csodálatos öt nap Prágában

Első külföldi kirándulásunk során megnéztük az állatkertet, a híres hidat és a Vysehrad kastély romjait is.