Xaels blogbejegyzései

[ Új blogbejegyzés ]

  • eXtremeRate | DualSense (PS5) Pro kontroller házilag

    Sziasztok.

    Mielőtt belevágnék a bemutatómba és kedvet kapnátok ahhoz, hogy ti magatok is nekilássatok egy ilyen eszköz összerakásához, szeretnék pár fontos intelemmel, amolyan jótanácsokkal indítani:

    1. Mielőtt bármit is megrendelnél, bizonyosodj meg róla, hogy melyik kontroller verziód van (BDM-010-020-030).
    2. Gondold át pontosan milyen funkciókra lesz szükséged és informálódj, lehet kelleni fog egy kis forrasztás is.
    3. Ha olyan funkciót is szeretnél beépíteni amihez szükséges forrasztani és még soha nem volt a kezedben páka, akkor vagy gondold át újra milyen funkciókat akarsz, vagy kérj segítséget olyantól aki nem ónszűz, vagy ha elég bátornak érzed magad, hogy megcsináld akkor se ez legyen az első amihez nekifogsz, gyakorolj rossz elektronikai eszközökön előbb.
    4. Amikor meg van minden eszköz és alkatrész akkor kezdj neki, készíts elő mindent, ne akkor kelljen keresgélni a szerszámokat amikor ezer alkatrész hever össze-vissza az asztalon.
    5. Legyél kipihent állapotban, mert sok apró és sérülékeny alkatrésszel lesz dolgod, a műanyagba hajtott csavarokkal mindig finoman bánj, mert hamar megszakítod a menetet.
    6. Amennyiben több funkciót is beépítesz, gondold végig milyen sorrendben optimális, ne kelljen feleslegesen újra szétszedni, összerakni amit már megcsináltál.
    7. A kontrollerre bukod a garanciát.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 1 éve 4

  • Psychonauts 2 | Bemutató

    Üdvözlök minden kedves olvasómat. Ebben az írásban szeretném nektek bemutatni az általam idén legjobbnak tartott játékot, ami egy 2005-ös mára már klasszikussá avanzsált platformer várva várt folytatása. Sajnálatos módon az eredeti a maga idejében hiába ért el kritikai sikereket, de a kiadó töketlenkedése miatt Tim Schafer és a Double Fine Productions alkotása hatalmasat bukott a pénztáraknál. A folytatást részben közösségi finanszírozásnak és a Microsoft felvásárlással járó közbenjárásának köszönhetjük.

    A történet közvetlenül ott folytatódik ahol 16évvel ezelőtt befejeződött, akinek kimaradt annak idején annak nagy vonalakban összefoglalja rajzos kis aláfestéssel főhősünk rögtön a játék indulása után. Ezután egyből bele csapunk a lecsóba és az események közepén találjuk magunkat, már az első pályákon megvillan a zsenialitás amivel a kreatív alkotók meg vannak áldva. A történet tele van olyan metaforákkal amiket csak felnőttek érthetnek igazán, ezen felül csavaros és változatos, egyáltalán nem kiszámítható. Akárhányszor alászállunk valamelyik karakter elméjébe, egy teljesen új világ tárul elénk mind mondanivalójukban, mind kinézetükben és további képeket kapunk az egyes szereplők egymáshoz való viszonyáról is.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 2 éve 0

  • Guardians Of The Galaxy (The Video Game 2021) | Bemutató

    Sziasztok. Ezúton szeretném bemutatni nektek az idei év egyik legjobb szórakozását nyújtó játékát. Nyílt titok, hogy a Galaxis Őrzői az 1. pillanattól kezdve, hogy felkerültek a popkultúra térképére James Gunn moziadaptációjával, nagy kedvenceimmé váltak és gyakorlatilag már az egész nagy Marvel moziverzumban sem maradt rajtuk kívül senki aki igazán érdekelni tudna, így nem is volt kérdés amikor bemutatták a játékos reinkarnációját a csapatnak, hogy elő lesz rendelve. Bár némi félelem volt bennem, hiszen az a Square Enix a kiadó akinek a kétes fogadtatású The Avengers is a portfólióját ékesíti, de minden aggodalom alaptalan volt, mert a Guardians Of The Galaxy megérdemelten indul az idei év legjobbjait felsorakoztató megmérettetésen több kategóriában is.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 2 éve 0

  • Kena: Bridge Of Spirits | Bemutató

    Sziasztok. Bemutatóm alanya a 2021-es év egyik leginkább várt játéka, hatalmas elvárásokat támasztottak a fejlesztők feléjük már az első bemutató alkalmával, mivel a játék annyira lenyűgözően szépnek hatott mint egy valós időben futó Pixar animációs film és ez nem is véletlen, hiszen az Ember Lab ezelőtt animációs filmekkel foglalkozott és ez az első játékos próbálkozásuk. A kiadói feladatokat is maguknak intézték, így egy minden téren Indie játékról beszélünk és bár első ránézésre, sőt másodikra sem tűnik annak, de ahogy egyre jobban és jobban belemerülünk úgy ütnek ki az ebből adódó megoldások, de nem rohanok ennyire előre.

    Kena, a főhősünk egy nagyon semleges, cukorfalatnak megalkotott kislány karakter. Nem hirdeti a női felsőbbrendűséget és a férfiak vágyálmainak sem lesz alanya egészséges esetben, amivel tulajdonképpen semmi gond nem lenne, de a személyisége sincs kidolgozva, ahogy a háttértörténete sem kap fél percnél többet. Nem tudsz vele együtt érezni, együtt sírni vagy nevetni, bár sírásban lesz részed nem is kevés de ez nem az ő érdeme.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 3 éve 6

  • Battlefield 2042 BETA (PS5) élményeim

    Sziasztok. Tudom tele az internet videókkal meg egyéb anyagokkal a DICE háborúzós játékának korai verziójának kivesézésére és itt sem lesz új a nap alatt. Amit rólam és a konfigurációmról érdemes tudni a véleményem árnyalását tekintve, hogy PC-n kezdtem még a Bad Company 2-vel a BF-es pályafutásomat és bár az sem volt tökéletes, csúszott is a megjelenés de annyira beleszerettem a szériára jellemző játékmenetbe és mechanikákba, hogy onnantól kezdve egészen a Battlefield 1-ig minden részt megvettem megjelenéskor Prémiummal meg minden kutyafülével együtt és belement több ezer óra ebbe játéksorozatba. A BFV-öt már konzolon húztam be és azt is megjelenéshez képest kicsit később, nem a korai hiszti tántorított el hanem mert nem voltak meg a bajtársak és még kicsit idegen volt a kontroller a kezemben, de ez utóbbin túltettem magam és már egész eredményesen tudok ott lenni a csatatéren bármilyen kaszt is kerüljön a kezeim közé. A BETA-t már PS5 konzolon játszottam, egy QHD gamer monitoron amire 1080p jel megy ki. Erről ennyit, essünk neki a játéknak.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 3 éve 19

  • Samurai Jack: Battle Through Time | Bemutató

    Sziasztok, mai bemutatóm tárgya leginkább minket, a 30 feletti korosztályt hozhatja lázba, mivel tinikorunk egyik legjobb animációs sorozatának játékbeli megtestesüléséről van szó. Genndy Tartakovsky olyan szinte megkerülhetetlen sorozatokat hozott tető alá mint a Dexter Laboratóriuma, a Pindúr Pandúrok vagy éppenséggel a Star Wars: Klónok Háborúja első 2D-s variációja. A Cartoon Network aranykora volt az az időszak és, hogy a fiatalabbaknak is megemlítsek valami ismertebbet a rendezőtől, arra ott a Hotel Transylvania moziszéria. A Samurai Jack az idősebb korosztályt célozta meg annak idején, a történet komor és meglehetősen kegyetlen sokszor, de ugyanakkor mondanivalója is van és nem vált öncélúvá az agresszió benne. Főhősünk egy magányos kardforgató aki téren és időn át vándorol, hogy legyőzze a szinte isteni hatalomra szert tévő alakváltó démon Aku-t.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 3 éve 0

  • Returnal | Bemutató

    Üdvözöllek Kedves olvasó, üdvözöllek... na de mielőtt itt is egy kegyetlen időhurok csapdájába esnél, be is fejezem ezt a gyermeteg viccelődést, ugyanis a Returnal minden csak nem vicces. Rengeteg oldal, teszt kivesézte már a játékot előttem, így nem árulok el nagy titkot azzal ha elmondom, hogy ez a játék nem a tipikus nagyközönségnek készült annak ellenére, hogy AAA kategóriás árcédulát kapott. Selene kalandja sokkal inkább egy olyan Indie játék ami megkapta a neki járó törődést és ez igazából meg is látszik rajta. Mielőtt szokásos módon végigmennék a játékmechanikai elemeken, a játék bemutatásán elmondanám mit gondolok magáról a termékről és, hogy milyennek találtam.

    Nem áll távol tőlem a Roguelike stílus, korábban olvashattatok tőlem ilyen stílusú játékokról mint a Children Of Morta vagy a RAD, de játszottam ezeken túl olyan produktumokkal is mint a Dead Cells vagy a West Of Dead.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 3 éve 2

  • Steelseries Arctis 7P Black | Bemutató

    Üdvözöllek titeket. Itt a konzolgeneráció váltás a nyakunkon, van akinek sikerült beszereznie a jövő hardverét már és van aki még várja a sorát. Magam részéről a Playstation játékosok táborát erősítem és a soromra várok, de amíg eljön az én időm addig gondoltam beszerzek egy új fejhallgatót ami majd kihasználja a PS5 képességeit. Eddig egy Sony Platinum fejhallgatót használtam többé-kevésbé elégedetten és ebben a kategóriában kerestem az utódját is. A legtöbb helyen a Steelseries eszközei kapták az ajánlások túlnyomó részét, az Arctis 7P ráadásul már fel van készítve a nextgen konzol Tempest 3D Audio támogatására is. Árban picivel van a Platinum felett, viszont a PS5 mellé készült Pulse 3D fejhallgatónál már jelentősen drágábbnak bizonyult, de mivel ez egy olyan eszköz amiben hosszú órákat fogok eltölteni, ezért a kényelem elsődleges szempont, és a leírások illetve egyéb eszközökkel szerzett tapasztalataim alapján maradtam a Dánok megoldásánál.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 3 éve 9

  • Ghostrunner | Bemutató

    Sziasztok. Rövidebb kihagyás után újra jelentkezem egy játékbemutatóval. Ez nem más mint a Cyberpunk2077 árnyékában kicsit méltatlanul elfeledett Ghostrunner, ami egy ízig-vérig cyberpunk műfajú játék és ez igaz a látványvilágra, a történetre és a játékmenetre is. Én a játék PS4-es verziójával játszottam PS4 Pro konzolon amire 2020 októberében jelent meg, de elérhető a produktum PC-re, Xbox One és Series, PS5 és Nintendo Switch platformokra is.

    A Ghostrunner erőssége nem a történet, igazából egy nem túl meglepő csavar van a végén és olyan elemekből építkezik amiket láttunk már itt-ott. Például az alapszitu, hogy az emberiség egy kataklizma hatására egy toronyba menekülve vagy éppen zárva tengeti a mindennapjait erősen hajaz a Dredd Bíró alapjaira. Itt is persze meg van a tipikus társadalmi rétegződés, hogy a szegények legalul a mocsokban élnek és ahogy haladunk feljebb válik minden tisztábbá és élhetőbbé. Főhősünk Jack egy Ghostrunner, a hatalom egyik mocskos rendfenntartó eszköze aki végül a gazdái ellen fordul, de az első nekifutása csúfos kudarcot vall. Mi ezután, a játék introja által bemutatott bukta után, vesszük át az irányítást a karakter felett.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 3 éve 3

  • Harley-ssá válásom története

    2009-ben indult a motoros pályafutásom, akkor már 3 éve önálló keresettel rendelkeztem és nagyjából ugyanennyi ideje voltam egyedülálló is, így megvolt a keretem mindenféle álmom, vágyam megvalósítására, bár anyám nem repesett az örömtől amikor előálltam a motoros jogosítvány megszerzésének ötletével.
    Bevallom őszintén nem ment zökkenőmentesen a jogosítvány megszerzése, már az oktatás alatt is sikerült valószínűleg szállóigévé válnom és megtapasztalni olyan régi bölcsességeket mint, hogy "oda mész ahova nézel". Igaz mondjuk, hogy akkor is sokszor kizökkentem amikor nem velem ordított az oktató a fülesen keresztül. Szerencsére semmi komoly nem történt, megúsztam pár cifra káromkodással de azért mai napig élénken él bennem az az időszak. A 3. forgalmi vizsgámon engedtek át, az elsőn a sok hülyeségem ellenére megdicsért az oktató mert igazából nem vétettem komoly hibát (állítólag nem néztem be egy jobbkezes utcába és egy lámpánál, hogy ne szakadjunk szét bementem az elől haladó után és már csak a lámpaváltás végén tudtam elfordulni), a 2.-on elborultam a motorral amikor későn szóltak egy többirányú kereszteződésben, hogy menjek a rossz irányba menő, elől haladó után és emiatt szűk fordulót kellett volna vennem, béna voltam hiába ment akkor is minden flottul.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 4 éve 29

  • Nemesis társasjáték

    Az Awaken Realms túlélő sci-fi társasjátéka elhozza az Alien-filmek hangulatát a nappaliba.

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Bemutató 4 éve 29

  • Darksiders Genesis | Bemutató

    Sziasztok. Végére értem az apokalipszis lovasainak legújabb kalandjának és szokásomhoz híven összefoglalom a játékot, lehetőleg a komoly spoilereket elkerülve.
    A játék PC-re és Google Stadia-ra már 2019 December 5.-én megjelent, de a konzolos változatokra egészen 2020 Február 14-ig várni kellett. Én a Playstation 4-es verziót játszottam végig Pro konzolon.


    Főmenüben, majdnem 17órás a solo végigjátszásom

    A Darksiders szériára mindig is jellemző volt, hogy részről-részre sok mindenben megváltozott de az alapvető játékmenet azért megmaradt. A 3. rész igaz kicsit azon a recepten is próbált változtatni, amivel rendesen meg is osztotta a rajongóit, de ettől függetlenül nem veszítette el az identitását és utólag patch-ben visszahozták a megszokottabb formulát is.
    A Darksiders Genesis nem véletlenül nem számozott rész, a játék kameranézete merőben megváltozott de megmaradt egy akció-platformernek vagy Hack N' Slash-nek, kinek hogy tetszik. Bár spin-offnak kezelik emiatt és mert ezúttal az Airship Syndicate volt a fejlesztő, szerintem ez nem teljesen fedi a valóságot mivel a története a Darksiders "1" előtti időket meséli el és nem tér el a megismert történettől gyökeresen.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 4 éve 4

  • Astro C40 TR Controller

    Nagyon igényes eszköz, átgondolt, tele van hasznos kis finomságokkal, de piszkosul drága.

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Bemutató 4 éve 13

  • Az idei első grillezés, Csülök Smokey módra.

    Sziasztok. Úgy alakult kb. 2 éve, hogy após eltörte a kerti grilljét és akkor úgy döntöttünk párommal, hogy veszünk mi helyette valamit. Nem volt profi a régi sütő sem, az új sem kifejezetten az de mivel közös udvarban vagyunk és közösen is használjuk ezért talán nem akkora baj ez ha történnek váratlan balesetek. Az a lépés megmozgatott bennem valamit, nem vagyok egy konyhatündér alkat de azóta a hobbigrillezés egyre komolyabban megmérgez. De nem szaporítom tovább a szót, jöjjön a lényeg.

    Az eredeti recept szerint 4db kb. 300g-os malac hátsó csülök kellett volna, de mivel az aktuális beszerzési helyemen nem nagyon volt ilyesmi és csontos csülök sem akadt, így 1,5kg csontozott csülök lett helyette, amiből az egészet elfeleztem és így 3 nagyjából egyforma szeletet kaptam, hogy egyszerre süljenek át a húsok.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 4 éve 14

  • Ruiner | Bemutató

    Sziasztok. A játékosvilág fele legalább Cyberpunk lázban ég, nem csoda hisz a CD Projekt Red is egy ilyen témájú játékon dolgozik és ők talán a legjobb megítéléssel rendelkező cég ezen a piacon. A Ruiner-t a Devolver Digital adta ki és a lengyel Reikon Games fejlesztette, első játéknak kifejezetten erős indítás volt ez a srácoktól még akkor is ha nem egy olyan AAA monstrumról van szó mint amivel a másik lengyel cég készül jövőre.

    Miért kezdtem a bemutatóm a Cyberpunk-kal? Mert ez a játék ízig-vérig egy keményvonalas Cyberpunk stílusú mű. Grafikailag, karakterileg és történetileg is megidézi azokat a klasszikusokat amiken a műfaj kedvelői felnőttek hozzám hasonlóan. Akira, Ghost In The Shell, Blade Runner, csakhogy a legismertebbeket említsem, és emiatt szinte az első pillanattól kezdve be tudott rántani a játék amit a történet végéig (és még utána is NG+al) meg tudott tartani.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 4 éve 4

  • RAD | Bemutató

    Sziasztok. Ezúttal a Bandai Namco kiadásában megjelent és a Double Fine studió által fejlesztett RAD-ot szeretném nektek bemutatni. A fejlesztő stúdió elég hosszú múltra tekint vissza, van pár kultikus cím is a számlájukon mint a Day Of The Tentacle, a Grim Fandango, a Psychonauts vagy éppen a Brütal Legend. Bár nem kifejezetten az AAA kategóriában jeleskednek, de a játékaikra általában a kreativitás jellemző és többnyire érdeklődve követem a munkáikat.

    Történet szerint az emberiség nemhogy az első, hanem egyenes a második apokalipszisét élte át. A világot elárasztotta a sugárzás és annak hatására mindenféle ocsmány mutáns tekereg a vadonban, míg fajunk megmaradt egyedei egy kis csoportba verődve próbálják túlélni a mindennapokat. Életben maradásukat az első kihalási hullám után épített gépek biztosítják és mivel ezek a gépek kezdik megadni magukat, ezért valakinek ki kell mennie a biztonságot jelentő falakon túlra és új erőforrást kell találnia. Ezt a feladatot vállaljuk magunkra és miután kezeltek minket, hogy túléljük a sugárzást, neki is ugorhatunk a vadászatnak.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 4 éve 0

  • Gris | Bemutató

    Sziasztok, megint egy kisebb címet szeretnék bemutatni nektek, ami most jelent meg nemrég PS4-re de PC-n és Switchen már tavaly december óta elérhető.

    A Gris azon egyszerű játékok sorát gyarapítja amik a játékosok érzéseikre/érzékeikre hatnak, a látvány és a zene valami elképesztő hangulatot áraszt magából. Játékmenet tekintetében egy relatív egyszerű platformert kapunk, ami egyáltalán nem nehéz és adja magát mindig, hogy merre kell tovább menni. A történetet nem rágja a szánkba az alkotó, azt inkább az ember képzeletére bízza ami ebben az esetben szerintem egyáltalán nem gond.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 4 éve 8