1000 km egy tankkal? Challenge accepted!

Vajon lehetséges normál használat mellett egyetlen tank üzemanyaggal 1000 km-t megtenni? Kipróbáltam. – írta: simonzé, 6 éve

A hétköznapokon

Mindig is figyelgettem az autóim fogyasztását. A blokkok alapján néztem, hogy hogyan alakul a fogyasztásom. (Nem volt célom a spórolás, de nem akartam elhinni, hogy a disznó módon lomha Megane 2-m legalább 8,5-öt zabál, miközben az előző Astrám ugyanezt a használatot éveken át 6 literrel abszolválta.) Élveztem, hogy ha normálisan megyek a Skodával (20% lakotton belül, 40% főúton és 40%pályán), 5-5,4 litert fogyaszt. Egy teljes németországi úton (olyan 2700 km) 5,5-6 liter körül van az átlag. De ha kitaposom a szívét a német pályán, akkor sem eszik 7 liternél többet százon. Az első 70 000 km-en nem nulláztam a hosszútávú mérést, eszerint 5,2 literes átlagot produkált új kora óta. Aztán a szervizben egy olajcserénél valaki – nemtommér – rányomott a nullázásra, egyem meg a kis szívét. Azóta szinte csak tankoláskor nézek rá a fogyasztásra. Egyébként háromféle mérést csinál folyamatosan, automatikusan:

1. Napi km számláló – adott napon megtett távot mér, a hozzá tartozó átlaggal.
2. Hosszú táv, a legutóbbi nullázás óta méri ugyanezeket.
3. A legutóbbi tankolás óta mér (gondolom az üzemanyagszint növekedését tekinti tankolásnak).

Ezek mellett természetesen nyilvántartja a kocsi az eddig futott össz km-t, és a manuális nullázás óta eltelt km-eket.

Ezen kívül a VW féle EcoDrive helyett a Skoda a Drive Green nevű megoldással mutatja, hogy mennyire vezetsz gazdaságosan: 10-30 másodpercenként frissíti a pillanatnyi pontszámot, és ebből átlagot számol. Oszlopokkal mutatja, hogy a szerinte maximális energiahatékonysághoz képest hogyan vezetsz. Az én eredményem mindig 76-86 pont között mozog a 100-as skálán. Egyszer mentem 90 fölé próbaképpen, de az már komolyan szenvedős spórolást jelentett. A nagy sebesség, a nem optimális váltófokozat és az intenzív gyorsulások hamar lenullázzák a pillanatnyi eredményt – és így durván lerontják az átlagot.

*Tájékoztatásul közlöm, hogy a műszerfali és menet közbeni fotókat az utasom készítette, nem a gk. vezető. Még mielőtt a "jóakarók" megjelennének.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Gogoro bemutató

    Éles körülmények között teszteltük a 2011-ben alapított tajvani elektromos robogó gyártó egyik termékét.

Előzmények