1000 km egy tankkal? Challenge accepted!

Vajon lehetséges normál használat mellett egyetlen tank üzemanyaggal 1000 km-t megtenni? Kipróbáltam. – írta: simonzé, 6 éve

A paripáról

Az úgy volt, hogy 2015 karácsonya előtt egy nappal frigyre léptem egy fekete szépséggel. A munkahelyem egy kis vidéki városban van, én meg egy onnan olyan 80-90 km-re lévő nagyvárosban élek. Egy ilyen forradalmár minden városba kell, nekem meg ez a város nagyon megfelel. Havonta, kéthavonta jelenésem van Németországban is, és sokszor viszek magammal kollégákat is az útra. Lényeg a lényeg, úgy évi 60-70 000 km-t vezetek, így eléggé összenőttem a 2015. december 10-i gyártású fekete Skoda Octaviámmal. Tekintve, hogy heti átlagban olyan 14-15 órát töltök el őt vezetve, eléggé bensőséges lett a viszonyunk. Abban maradtunk, hogy én jó gazdája leszek, vigyázok rá, cserébe ő nem dumál bele az életembe megkapja hűséges Rocinantém szerepét. (Így bizony, C-vel!)

Az évek alatt jól kiismertük egymást. Mocskos, sáros karácsonyunk volt, amikor először gördültem be tankolni a Skoda szalon melletti Shell kútra, ahol rögtön be is nyelt 54,6 l dízelt. Ebből néhány perc alatt kiszámoltam, hogy a tank űrtartalma 56 liter lehet. Ennek ellenére, amikor sikítozni kezd, hogy már azonnal megáll, mert már nincs benne nafta egy csepp se, akkor olyan 46-48 litert tudok beletukmálni. Kicsit aggódós a drágám, de mindent feledtet az, ahogy megy… Csak 1,6-os, csak 115 lovas TDI motor hajtja, és egy dupla kuplungos, hétfokozatú, sportprogrammal és szekvenciális funkcióval is rendelkező DSG automata váltó adja át a hajtást a kerekekre, nem is rosszul. A 0-100-as sprintet 10 másodpercen belül futja, lakott terület végén 3-4 másodperc alatt van 90-en, ami nagyon meggyőző. Mielőtt valaki fikázásba kezdene, igen, van viszonyítási alapom. Vezettem már Porsche 911-est, Mustang Boss-t, és 4,6 l-es V8-as Chevy Chevelle-t is. Nem egy sportkocsit vártam, hanem egy átlagos, lusta, 1,6-os családi kombit. Hát meglepett, és egyben élmény ez a rugalmasság. Persze 4 utassal, csomaggal plafonig pakolva már kevésbé fickós. :).

Nem vagyok egy sportos sofőr, de nem szeretek tökölni sem. Teljesen szürreális, hogy a Skodával a pirostól indulva, lámpától lámpáig rendszerint ráverek 50-60 métert a többi autóra úgy, hogy nem is törekszem erre. Csak a tükörbe nézve érzékelem, hogy már megint elhúztam. Nőm nem hitte el, azt hitte, hogy a tesztoszteron miatt van ez a 'huligán tempó'. Aztán kipróbálta, és ő olyan 100 métert vert a többiekre. Azóta megérti: ez ilyen. Ez megy, mint a Tesla, hiszen itt nincs váltási időveszteség. Persze tudom, hogy van váltás, de ha nem figyelem a fordulatszámmérőt, még a füleim segítségével is csak nehezen tudnám megmondani, hogy mikor vált. Imádom, messze a legjobb váltó, amivel dolgom volt, pedig az automata váltókat általában lomhának szoktam találni.

Röviden: DSG for President!

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Gogoro bemutató

    Éles körülmények között teszteltük a 2011-ben alapított tajvani elektromos robogó gyártó egyik termékét.

Előzmények