A Forma-1 legjobb mai versenyzői (2015)

Kik a legjobb és a leggyengébb versenyzők? Melyek a kedvenc pályák és csapatok? PH!-s szavazás, első rész. – írta: Qorthral, 9 éve

2014 legjobb F1-es versenyzői – a sereghajtók

22. Pastor Maldonado (átlagosan 3,72 pont, a leggyakoribb osztályzat: 1)

Az utolsó helyet a venezuelai ütközéskirály érdemelte ki. Mondjuk ez kevéssé meglepő egy olyan versenyző kapcsán, akinek ütközései még parádés rajongói honlapot is ihlettek.

Pastor produkcióját kiemelten sokan tartottátok minősíthetetlennek, és a 2-es, 3-as értékelésekből sem volt hiány. Bár Maldonado többször is bizonyította már, hogy pusztán tehetsége és nyers sebessége alapján simán helye lenne a legjobbak között (gondoljunk csak pazar győzelmére és időmérőire 2012-ből), egyelőre várat magára a megkomolyodása, melynek következtében megszűnne ön- és közveszélyesnek lenni a pályán.

Az F1 angyalai

Hasonló, tudatos változás nem lehetetlen, mint azt Romain Grosjean példája is igazolja. Ugyanakkor Maldonadóval nem ez az egyetlen probléma: teljesítménye fájóan következetlen. Jobb napjain szinte bárkivel felveszi a versenyt, de az elmúlt két évben rengetegszer unottan, egykedvűen versenyzett, csapattársától rendre elmaradva.

Mondhatni beleszürkült a mezőnybe, már amikor egy-egy ütközésével fel nem hívta magára a figyelmet... Szerencséje, hogy tőkeerős szponzora van, mert a PDVSA milliói nélkül már rég nem lenne az F1-ben.

Maldonado

21. Max Chilton (3,74 pont, a leggyakoribb osztályzat: 5)

Chilton viszonylag fölényesen söpörte be a kiscsapatok leggyengébb pilótája citromdíjat, teljesen jogosan. Csapattársától 2014-ben is messze elmaradt, maradandót továbbra sem alkotott. Nem fogjuk nagyon bánni, ha idén már nem láthatjuk a mezőnyben.

Chilton

20. Marcus Ericsson (3,89 pont, a leggyakoribb osztályzat: 4 és 5)

Újoncként egész tisztességesen helytállt a rutinos, és sokak által jóval többre tartott Kobayashi ellen, és nem egyszer rajta kívül a két Marussiát is elverte. Ezzel együtt nem igazán szolgált rá az előrelépésre, de a pénz nagy úr, így Ericsson idén már a Sauber színeiben nyomhatja majd a gázt.

Ericsson

19. Esteban Gutierrez (4,39 pont, a leggyakoribb osztályzat: 5)

Gutierrez tavaly sem váltotta meg a világot, és ez a pontszámain is meglátszik. Persze az is igaz, hogy a 2014-es Sauberrel nehéz lett volna látványosan jól menni. A sokadik lehetőségével sem élő Sutilt mindenesetre szépen megszorongatta (mind az időmérők, mind a versenyek terén egálra végeztek), így valamelyest érthető, bár még így is kissé meglepő, hogy a Ferrari leigazolta tesztpilótának.

Gutierrez

18. Adrian Sutil (5,01 pont, a leggyakoribb osztályzat: 6)

Sutil régóta versenyez az F1-ben, de valahogy sosem tudta megugrani azt a lécet, ami a következő szintre lépéshez, egy nagycsapathoz történő igazoláshoz kellett volna. Két éve a Force Indiával még csinált szép dolgokat, a Sauberes produkciója azonban simán felejthető.

Ugyan itt is elmondható, hogy könnyebb lett volna maradandót alkotni egy versenyképesebb autóval, de Sutilnak ezúttal ez jutott, amikor pedig több, akkor nem élt a lehetőséggel. Valószínűleg nem igazán fog hiányozni a mezőnyből.

Sutil

17. Kamui Kobayashi (5,13 pont, a leggyakoribb osztályzat: 7)

Kobayashi 2014-es idényével mindössze annyit ért el, hogy igazolta a nevesebb csapatok azon döntését, hogy nem őt ültették az autójukba. Csapattársát, Ericssont ugyan aránylag simán verte, de tőle ez a teljesítmény kevés volt. Már az elmúlt években is láttuk, hogy még a kiemelkedően jó szereplés sem garancia az előrelépésre, ha egy kiscsapatnál küszködik az ember, de egy ilyen átlagos évad után csak annyit tudok mondani: Kamui, viszlát!

Kobayashi

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Darts: elterjedt kocsmasport vagy több?

    Szeretnék betekintést adni eme gyönyörű sportág történelmébe, mai helyzetébe valamint gyakorlatába is.

  • RF 400R rebuild

    Megszívtam, de túléltem, viszont a vas... De akkor hogyan tovább? Egy partra vetett bálna kalandjai...

  • A Négyhengeres Varjú

    Élménybeszámoló és teszt a Kawasaki ZL400 SE Eliminator típusáról, amiért sokmindent (f)eladtam.

Előzmények

  • A Formula-1 kezdete

    Már jóval a Formula-1-es világbajnokság előtt létre jött az autóversenyzés világa: íme az első nagydíjak, autók és versenyzők.

  • A Forma-1 valaha volt legjobbjai

    Minden idők legjobbjai. A legnagyobb kedvencek. PH!-s felmérés, harmadik, befejező rész.

  • A Forma-1 kedvencei és legjobbjai

    A mai F1 kedvenc pilótái és csapatai. Statisztika. Szavazás. Prohardveres felmérés, második rész.