A Forma-1 legjobb mai versenyzői (2015)
Kik a legjobb és a leggyengébb versenyzők? Melyek a kedvenc pályák és csapatok? PH!-s szavazás, első rész. – írta: Qorthral, 9 éve
2014 legjobb F1-es versenyzői – a sereghajtók
22. Pastor Maldonado (átlagosan 3,72 pont, a leggyakoribb osztályzat: 1)
Az utolsó helyet a venezuelai ütközéskirály érdemelte ki. Mondjuk ez kevéssé meglepő egy olyan versenyző kapcsán, akinek ütközései még parádés rajongói honlapot is ihlettek.
Pastor produkcióját kiemelten sokan tartottátok minősíthetetlennek, és a 2-es, 3-as értékelésekből sem volt hiány. Bár Maldonado többször is bizonyította már, hogy pusztán tehetsége és nyers sebessége alapján simán helye lenne a legjobbak között (gondoljunk csak pazar győzelmére és időmérőire 2012-ből), egyelőre várat magára a megkomolyodása, melynek következtében megszűnne ön- és közveszélyesnek lenni a pályán.
Hasonló, tudatos változás nem lehetetlen, mint azt Romain Grosjean példája is igazolja. Ugyanakkor Maldonadóval nem ez az egyetlen probléma: teljesítménye fájóan következetlen. Jobb napjain szinte bárkivel felveszi a versenyt, de az elmúlt két évben rengetegszer unottan, egykedvűen versenyzett, csapattársától rendre elmaradva.
Mondhatni beleszürkült a mezőnybe, már amikor egy-egy ütközésével fel nem hívta magára a figyelmet... Szerencséje, hogy tőkeerős szponzora van, mert a PDVSA milliói nélkül már rég nem lenne az F1-ben.
21. Max Chilton (3,74 pont, a leggyakoribb osztályzat: 5)
Chilton viszonylag fölényesen söpörte be a kiscsapatok leggyengébb pilótája citromdíjat, teljesen jogosan. Csapattársától 2014-ben is messze elmaradt, maradandót továbbra sem alkotott. Nem fogjuk nagyon bánni, ha idén már nem láthatjuk a mezőnyben.
20. Marcus Ericsson (3,89 pont, a leggyakoribb osztályzat: 4 és 5)
Újoncként egész tisztességesen helytállt a rutinos, és sokak által jóval többre tartott Kobayashi ellen, és nem egyszer rajta kívül a két Marussiát is elverte. Ezzel együtt nem igazán szolgált rá az előrelépésre, de a pénz nagy úr, így Ericsson idén már a Sauber színeiben nyomhatja majd a gázt.
19. Esteban Gutierrez (4,39 pont, a leggyakoribb osztályzat: 5)
Gutierrez tavaly sem váltotta meg a világot, és ez a pontszámain is meglátszik. Persze az is igaz, hogy a 2014-es Sauberrel nehéz lett volna látványosan jól menni. A sokadik lehetőségével sem élő Sutilt mindenesetre szépen megszorongatta (mind az időmérők, mind a versenyek terén egálra végeztek), így valamelyest érthető, bár még így is kissé meglepő, hogy a Ferrari leigazolta tesztpilótának.
18. Adrian Sutil (5,01 pont, a leggyakoribb osztályzat: 6)
Sutil régóta versenyez az F1-ben, de valahogy sosem tudta megugrani azt a lécet, ami a következő szintre lépéshez, egy nagycsapathoz történő igazoláshoz kellett volna. Két éve a Force Indiával még csinált szép dolgokat, a Sauberes produkciója azonban simán felejthető.
Ugyan itt is elmondható, hogy könnyebb lett volna maradandót alkotni egy versenyképesebb autóval, de Sutilnak ezúttal ez jutott, amikor pedig több, akkor nem élt a lehetőséggel. Valószínűleg nem igazán fog hiányozni a mezőnyből.
17. Kamui Kobayashi (5,13 pont, a leggyakoribb osztályzat: 7)
Kobayashi 2014-es idényével mindössze annyit ért el, hogy igazolta a nevesebb csapatok azon döntését, hogy nem őt ültették az autójukba. Csapattársát, Ericssont ugyan aránylag simán verte, de tőle ez a teljesítmény kevés volt. Már az elmúlt években is láttuk, hogy még a kiemelkedően jó szereplés sem garancia az előrelépésre, ha egy kiscsapatnál küszködik az ember, de egy ilyen átlagos évad után csak annyit tudok mondani: Kamui, viszlát!
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!
Azóta történt
-
Darts: elterjedt kocsmasport vagy több?
Szeretnék betekintést adni eme gyönyörű sportág történelmébe, mai helyzetébe valamint gyakorlatába is.
-
RF 400R rebuild
Megszívtam, de túléltem, viszont a vas... De akkor hogyan tovább? Egy partra vetett bálna kalandjai...
-
A Négyhengeres Varjú
Élménybeszámoló és teszt a Kawasaki ZL400 SE Eliminator típusáról, amiért sokmindent (f)eladtam.
Előzmények
-
A Formula-1 kezdete
Már jóval a Formula-1-es világbajnokság előtt létre jött az autóversenyzés világa: íme az első nagydíjak, autók és versenyzők.
-
A Forma-1 valaha volt legjobbjai
Minden idők legjobbjai. A legnagyobb kedvencek. PH!-s felmérés, harmadik, befejező rész.
-
A Forma-1 kedvencei és legjobbjai
A mai F1 kedvenc pilótái és csapatai. Statisztika. Szavazás. Prohardveres felmérés, második rész.