A Heroes of Might & Magic történetem
Sajnos vagy szerencsére, elég idős vagyok hozzá, hogy egy hosszú játékszéria lényegében életem részévé váljon. – írta: satz18, 8 éve
A kezdetek
Ez a történet réges-régen, egy messzi-messzi galaxisban kezdődött. Mint minden gyerek, én is megkaptam életem első számítógépét, ez egy 286-os masina volt, és a vicces az volt benne, hogy a legtöbb, ma DOS-os retró játék, pl: Aladdin, Lion King, Warcraft, stb. semmilyen szinten nem futott rajta. Igazából akkoriban még csak próbálgattuk a szárnyainkat, nem sok maradandó maradt meg belőle. A nagy áttörést az a 486-osunk hozta meg, amin már mindenféle nyalánkságok elindultak. Ugyebár a korábban említettek, és természetesen a Heroes is.
Kb. a mi gépünk is így nézett ki, mint amit ezen a képen láthattok és a netről csórtam
Maga játék 1995-ben jött ki, de mi jóval később, 1998 környékén tudtunk csak hozzájutni, amikor már a második rész is kijött, de hát akkoriban hol volt még az internet, örültünk, mint majom a farkának, hát toltuk. Viszont ez a tolás még nem a mai klasszikus értelemben vett tolás volt, nem tudtunk angolul, nem volt net, nem voltak leírások, jóformán semmit nem tudtunk a játékról. Mégis nagyon szerettük. Örültünk az épületeknek, megtanultuk az árát az egységeknek, de olyan alapdolgokra is csak hónapokkal később jöttünk rá, hogy a bányák naponta adnak nyersanyagot.
Ez azért elég nagy LOL így utólag. Nem toltunk kampányt, nem varázsoltunk, mindig ugyanazt a pályát csináltuk. Elég durva ebbe így utólag belegondolni. Ilyen apróságok fel sem tűntek, hogy a játékban nincsenek csak primary skillek, nincs mana, olyan dolgok maradtak ki belőle, ami nélkül ma már a Heroest el sem tudnám képzelni. Emlékszem ilyen apróságokra, hogy a suliban már vártam, mikor érek haza, és akkor szerzek egy falut, mert az milyen tök jó. Pedig nem is. De akkor ezt még nem tudtam. Ezt az idillt valami megtörte. Valami minden eddiginél hatalmasabb...
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!
Azóta történt
-
15 éves a Serious Sam franchise
A Croteam az alkalomhoz több meglepetéssel is kedveskedik nem csak a játékosoknak, de a fejlesztőknek is.
Előzmények
-
Játékok a GBA-korszakból
A régmúlt idők Nintendo kézikonzolja 256 kilobyte DRAM-mal, és 96 kB videómemóriával.
-
Játékok régen és most, avagy a játékipar "fejlődése"
DLC, DRM, F2P vagy Season Pass: fejlettebbek a játékok, melyekben jelen vannak, vagy jobbak voltak nélkülük?
-
Dirty Bomb - ingyenes multiplayer FPS
Kipróbálás után nem tartottam kiemelkedőnek, de minél több időt töltöttem el vele, annál jobban megkedveltem.