A Négyhengeres Varjú

Élménybeszámoló és teszt a Kawasaki ZL400 SE Eliminator típusáról, amiért sokmindent (f)eladtam. – írta: Xaels, 9 éve

Bevezetés

A történet tavaly év elején kezdődik. Sajnos úgy alakult a helyzet, hogy bár kicsi, de szeretett I. kerületi albérletünkből költözés elé néztünk. Az események úgy hozták, hogy a "B" terv lett beizzítva, aminek egyetlen kitétele volt. Mégpedig, hogy akkor kelleni fog egy motor, hogy be tudjak járni dolgozni. Igazából az éjszakai járatokkal is be tudok menni, de nem egészséges hajnali 1 és fél 2 között kelni, hogy 4-re beérjek. Mindig kapom a kérdést, hogy miért nem inkább autó.

Egyszerű a válasz: nincs, csak nagymotorra jogosítványom. Na meg nem szeretek a dugóban ülni, motorral meg szabályosan előremehetek az álló sorok között, így hazafelé is bőven megvan az időbeli előnyöm és a kényelmem.

Mivel nem volt ilyen esetre félrerakva több százezer forintom, így alternatív megoldások után néztem. Ne kövezzetek meg, de szerintem ilyen esetekben az ésszel felvett hitelekből nem lehet baj. A bankom végül nem volt kellőképpen partner, így másik lehetőséggel éltem. Eladtam a PC-m és a telefonom, majd részletre vettem motort, aminek a kezdőköltségeit ez a gyorsan szerzett tőke jelentette. De ne rohanjunk ennyire előre.

Több kiszemelt típusom is volt eredetileg. Annak idején egy Yamaha XV535 Virago nyergében szeltem az utakat. Remek kis kezdőmotor, könnyen kezelhető, elnyűhetetlen, és ha megfelelően bánnak vele, nagyon sokáig megbízható társ lehet.

Ezért is néztem elsődlegesen az utódjának számító XVS650 Dragstart. Konstrukciót tekintve ugyanúgy léghűtéses V2-es blokk, kardánhajtással. Hasonló felépítésű cruiser, chopper és bobber motorokat is néztem. Ilyenek a Honda 750 ccm-es Shadow-ja, a Suzuki 800-as Intrudere és még 1-2 típus. Ezek többsége belefért előreláthatólag a "keretbe". Na, ez az utolsó megállapítás, amikor odakerültem, hogy személyesen is meglessem a kínálatot, sajnálatos módon nem állta meg a helyét.

Mindegy, volt más irány is, amerre indulhattam. Ez az irány a Yamaha XJR400 volt, amiből szerettem volna apránként egy Café Racert varázsolni. Ahogy pásztáztam a sort, ahol a kis Yamaha Naked volt, megakadt a szemem egy lépcsős, hurkázott ülésen. Jobban szemügyre vettem. Se szíjra, se láncra utaló jelek, majd megláttam a kardánházat is. Hmm, hmm. Hatalmas, fekete kipufogódobok, 4 fekete marcona cső. Hmm, hmm... és az ár is megfelel. Mi is ez? Egy Kawasaki ZL400 SE (Sports Edition). Eliminator.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • RF 400R rebuild

    Megszívtam, de túléltem, viszont a vas... De akkor hogyan tovább? Egy partra vetett bálna kalandjai...

Előzmények