Apple MacBook Pro 2016 CTO

Kis „hands on review” egy grafikus szemszögéből, aki mindennapjait a MAC előtt tölti. – írta: TBMC, 7 éve

Bevezető, kálvária

Hááát, igen, háttal nem kezdünk mondatot, DE egyszerűen ezt nem lehet máshogy kezdeni... Nem kevés galibát követően, és több mint 6 héttel a rendelés leadása után végre megérkezett a termék.

- Nem kevés galiba? (ha érdekel olvasd tovább, ha csak a termék érdekel, ugorj lentebb.)

Az Apple az elmúlt hetekben sorra halmozta a hibáit, hibát-hibára. Összesen kb. 40x beszéltem a supporttal telefonon, magyarul, angolul, egy vicc volt, mindenki csak elnézést kért mindenért – folyamatosan, amivel köztudott, hogy semmire nem megy az ember… sajnos.

Nagy vonalakban próbálom vázolni a történetet:

– Először is 2x zárolták a CTO modell összegét, ami ismereteink szerint ugye nem 1-200 ezer Ft.
– Ezt követően a bruttó összeget emelték le, de mivel üzleti ügyfelek vagyunk, csak a nettót kellett volna.
Itt elmondásuk szerint kaptunk 200 EUR jóváírást, ami ezen a héten hétfőn (2016. dec. 19.) megérkezik a számlánkra és egyből feloldották a zárolást (állítólag), ami azt jelenti, hogy hétfőn már használhatjuk a duplán lezárolt összeg egyik felét – hisz a másikat már levonták.
2016. dec. 15-én értesítettek az Apple rendszerében, hogy a készüléket átadták a futárszolgálatnak, hétfőn már nálam lesz.
2016. dec. 19-én, hétfőn a rendszerük azt jelzi, hogy nálam van a csomag. Ismét support, ahol azt emlegették, hogy aznap kapom meg este 5 és 7 óra között. Hívtam a DHL Express-t, ahol a nyilvántartási szám alatt csak annyit láttak, hogy kitöltötték az adatokat, de a csomagot még mindig nem adták fel... Ismét support, stb., stb... Nem történt semmi, csak erősködött az Apple, hogy még aznap megkapom, higgyem el, és a DHL butaságokat beszél... Hát nem így történt... A DHL-nek lett igaza, mert hétfő este 17:04-kor adták fel a csomagot..
- 2016. dec. 20-án, kedden kézhez kaptam a csomagot délután 4 órakor. Alig vártam, hogy hazaérjek munkából, s kibontsam.

UGORJ IDE” ...és igen, elérkeztünk a megérkezett MacBook Pro-hoz. A kezemben van, kibontottam, fogdosom, látványa:

Gyönyörű, de tényleg, iszonyatosan tetszik.

Majd pár perc elteltével, valamin megakadt a szemem:

Ezt követően próbáltam puha, mikroszálas, enyhén nedves kendővel megtörölgetni, nem jött le természetesen, mert karc-kopás. Majd felbőszülve felhívnám a supportot, ja igen, elfelejtettem, hogy csak délután 5 óráig dolgoznak... várhatok reggelig.

Gondoltam, akkor már átnézegetem mindenhol a gépet, és még erre is rábukkantam... :

Egyszerűen szóhoz sem jutottam, nem tudtam eldönteni, hogy ennyi pénz és sz*pás után sírjak vagy nevessek.

Ezt még tetőzte, mint kiderült, hogy már 2 ciklus van az akkuban, számomra érthetetlenül...

Sajnos én vagyok az az ember, aki a 10.000-ből is képes kifogni 1 rosszat. Ezt bátran merem állítani, minden műszaki cikkemnél ez megvan, és mindig a szokásos kálvária vár rám, amitől már a falra mászok...

Elérkeztünk a szerda reggelhez (2016.12.21.) hívom a supportot, pontban 8 órakor… Miután beütöttem az esetszámot, a hölgy elolvasta az esettörténetet, már előre kérte a bocsánatot, pedig még meg sem szólaltam. Ezt követően rázúdítottam a történteket, majd ismét a felettesénél kötött ki az ügy. Mert a hölgy azt mondta, most vissza kellene küldjem, aztán majd egyszer érkezik a cserekészülék – ebbe nyilván nem mentem bele, hisz munkaeszközöm.

Szerda délben a felettes kolléga hívott, akivel angolul sikerült kommunikálni, nagyon korrekten kezelték az ügyet – véleményem szerint. Elmondása alapján 16-án feloldották a zárolást, így a gebasz a mi bankunknál kell, hogy legyen, ezt követően kaptunk egy hivatkozási számot, ami alapján a banknak kell eljárnia.
A gépet rögvest cserélnék, DE mivel CTO modell, így további 3-4 hét a gép összerakása, szállítása. Így futárral küldik majd az újat, s átvételkor kell leadnom a jelenlegit. Illetve a maximálisan kiszabható jóváírást megtették, ami 300 EUR és 5-7 munkanapba fog telni, mire a számlánkon lesz az összeg. Továbbá nem is kell mondanom az elnézések, megértések, és együttérzések mélységes kifejezését tanúsítva részükről. Tudom, úgy gondoljátok, ez a minimum, amiben teljesen igazatok van, de korábban már a SONY-val (kb. 4 évvel ezelőtt) egy TV-vel ami szintén „olcsó” készülék volt, küzdöttünk, és fél évükbe telt, mire le tudtuk zárni az ügyet.

*UPDATE*
Közben az Appletől érkezett egy e-mail, miszerint:

Tehát – elviekben- csak a megérkezett termék után fogják visszavinni a jelenlegi „hibás” MacBookomat, ami azért nagy pozitívum lenne, mert lenne időm átpakolgatni a dolgaimat, továbbá felkészülni a következő munkanapra az új gépezettel. (nem szeretek TM-ből friss, új gépre, rendszerre költözni – az én hülyeségem tudom, de akkor sem :D )

Ezzel kapcsolatosan még jelentkezni fogok amint bevetésre került a dolog.

Továbbiakban a rendelésem státusza is megváltozott, mert hozzárendelték a már korábban megkapott MacBook-hoz a „rendelések” menüpont alatt, továbbá kaptam végre előre látható kézbesítési dátumot is.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények