Bburago 1:18 - Made in Italy

A legendás modellgyártó olasz korszakában készült királykategóriás típusainak bemutatása. – írta: GAI, 3 éve

Alfa Romeo 8C 2300 Spider (1932)

Az Alfa Romeo 8C típusból természetesen utcai változatok is készültek, melyek közül a nyitott Spider modellt formázta meg a Bburago. Az elegáns vonalvezetésű sportkocsit ugyanúgy 2.3 literes, soros, nyolchengeres, kompresszoros motor hajtotta, mint a verseny változatot, így a maga idejében igencsak erős, vágyott típus lehetett. Jómagam ezeket a '30-as évekbeli típusokat nem túlzottan kedvelem a Bburago kínálatából, de a 2300 Spider kifejezetten tetszik.

Infó az autóról:

Wikipedia

Videó az autóról:

Fiskens TV

Színváltozatok:


A 2300 Spider-ből rengeteg színváltozat készült, hiszen a karosszéria és a sárvédők színét is többféleképpen lehetett kombinálni, ám létezett egyszínű változat is, mint például a fentebb is látható teli fehér példány. Az igazi persze egy piros lenne, de olyannal még nem rendelkezem.

Azt gondolhatnánk, hogy a Bburago spórolásból készítette el ugyanazon típus két változatát, ám az Alfa 8C Monza és Spider modelleknek a kerekeken kívül semmilyen alkatrészük nem azonos. Kissé érthetetlen tehát, hogy miért nem színesítették jobban a modellpalettájukat, ám ez nem az egyetlen alkalom, ahol ez történik, a későbbiekben is fogunk rá látni példát. A 2300 Spider egyébként gyönyörű vonalvezetésű autó, és a Bburago modellje is kifejezetten jól néz ki belőle. A karosszériának ismételten csak a középső része készült fémből, a hatalmas sárvédők műanyagból vannak.

Az utcai változatnál a pótkerék a könnyebb beszállás érdekében hátra került, és mivel az Alfa Romeo mérnökei már a harmincas években is odafigyeltek az aerodinamikára, ezért egy fém lemezzel burkolták körbe, ami különleges, elegáns kinézetet biztosít a modellnek. A versenyváltozat oldalt kivezetett kipufogóját az autó alá költöztették.

A beltér kidolgozása szép, a kormányon kívül a váltókar is megtalálható, és a műszereket is szépen felmatricázták. Az ülések színe színváltozatonként eltérő lehet. Az utastér ajtajai sajnos nem nyithatóak, ez egy kivétellel az összes ilyen '30-as évekbeli típust megformáló Bburago modellre igaz.

A versenyváltozattól eltérően a Spider motorházfedele mindkét oldalon osztottan nyílik. A kipufogóleömlő kevésbé látványos, de a motor nagy része igencsak hasonló a Monza típushoz.

A motortér túloldala itt is kevésbé látványos. A motorházfedelet tartó műanyag zárak egyébként, bár sérülékenynek tűnhetnek, de meglepően tartósak, ritkán szoktak letörni. Összességében az Alfa 2300 Spider talán a legszebb 30-as évekbeli típus a Bburago kínálatában, így mindenképp máltó volt a megformálásra.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!