Bburago 1:18 - Made in Italy

A legendás modellgyártó olasz korszakában készült királykategóriás típusainak bemutatása. – írta: GAI, 3 éve

Alfa Romeo 8C Monza (1932)

A Bburago kezdetben leginkább régi versenyautókat formázott meg 1:18-as méretarányban, az Alfa Romeo 8C az egyik legkorábbi ilyen modelljük. Pontos infót nem találtam arról, hogy melyik típus mikor jelent meg a kínálatban, de az 1988-as katalógusban (melynél régebbivel nem rendelkezem) már szerepelt. A '30-as évekbeli sportkocsiban 2.3 literes soros, nyolchengeres, kompresszoros motor dolgozott. A verseny változat nevét egy Monzában aratott győzelem után kapta.

Infó az autóról:

Wikipedia

Videó az autóról:

Jay Leno's Garage (Replika)
GoodingandCompany

Színváltozatok:


Ebből a típusból csak piros színnel rendelkezem, ám abból rögtön kétfélével. A piros kerekű autó kit (vagyis összeszerelhető) változat lehetett, emiatt hiányzik is róla néhány matrica, mégis ez a különlegesebb, ritkább példány a kettő közül. A króm kerekű változat pedig dobozos modell. Létezett még egy sötétbordó-szerű színárnyalat ebből az Alfából, ami talán jobban nézne ki ezeknél, de sajnos sokkal ritkább, így olyat még nem sikerült szereznem.

Szépen kidolgozott példány a Bburago 1:18-as Alfa 8C modellje, ám csak a karosszéria fő részei készültek fémből, míg a sárvédők és az alváz műanyagból vannak. Szerencsére nem túl sérülékeny így sem a modell, így nem kell attól tartani, hogy a sárvédők a legkisebb érintésre letörnének, bár gyerekkezekbe biztos, hogy nem való. Elölről a szép, Alfa Romeo feliratos hűtőrács tűnhet fel, nameg a hatalmas króm kipufogó az autó oldalán, ami a valóságban (ahogy a fenti képen is látható) persze nem csillogott így, de ezt a kis pontatlanságot talán elnézhetjük a gyártónak.

Az autó jobb oldalán találjuk a pótkereket, melynek a rögzítő hevederjeit is megformázták. Hátulról nem sok érdekeset találni a modellen, talán csak a rendszámtábla matricájának hiánya szúrhat szemet, ami sajnos, mint már említettem, a példány kit jellegéből fakad. Nem biztos, hogy az első tulajdonos lusta volt felragasztani, egyszerűen csak elmállott az évek során a silány minőségű vizes matrica.

A beltér kidolgozása a típus egyszerűségéhez mérten szépnek mondható, a műszerfalon szerencsére megvan a matrica is. A kormány összeköttetésben van az első kerekekkel, és elfordítható, ez egy kivételével az összes 1:18-as Bburago modellre jellemző. Az apró szélvédők fokozottan sérülékenyek, sajnos a legtöbb ilyen modellről hiányoznak.

A motortér mindkét oldala kinyitható, az apró kis műanyag rögzítőfülek kiakasztása után. A kipufogóleömlők felőli oldal talán látványosabb, jól kivehető a nyolchengeres soros motor felépítése, és még a gyújtógyertyákat is megformázták.

A motortér túloldala kevesebb látványossággal szolgál, ám itt is akad érdekesség: a motorháztető két darabból álló fedelének nyithatóságát is lemodellezték a Bburago szakemberei. Összességében ez a típus a kevésbé látványos 1:18-as Bburago modellek közé tartozik, ám a márka olasz eredete miatt mindenképp fontos része a felhozatalnak.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!