[RIOS ERROR]

Concorde SmartPhone 5005 NFC (Frissítve aug.18)

Ha osztályoznom kellene az eddigi készülékeim után, akkor a tíz pontból kapna hatot a jelenlegi szoftveres hiányosságok miatt. – írta: Romvr, 10 éve

Frissítve 2014.05.17

A telefonom megjárta a Concorde szervizét és ROM frissítéssel küldték vissza. Ehhez kapcsolódóan osztom meg a tapasztalataimat:

Írtam a Concorde-nak közvetlenül e-mail-címre mivel az EDigital (ahol vettem) azonnal feléjük irányított, arra hivatkozva hogy gyorsabb az ügyintézés, meg ők is csak nekik küldenék. A levélben leírtam hogy a GPS mint olyan nem létezik számomra, mivel hogy egy darab műholdat sem érzékel akármit is csinálok. Azonnal kaptam egy sablon üzenetet:

"Javasoljuk, hogy ezt a készüléket szakszervizünkbe bevizsgálásra eljuttatni szíveskedjék!

A hatályos jogszabályok szerint egy vélt hibás készülék leadható javításra az eladó szerv üzletében vagy a garanciapapíron feltüntetett szerviznél.
Készülék beadható hozzánk személyesen ( a szerviz nyitva tartási idején) vagy elküldhető postán, csomagküldővel is. A feladás díja ebben az esetben a feladót terheli.
Javítás után cégünk futárszolgálattal küldi vissza a terméket. (ennek díja cégünket terheli)
Utánvét esetén kérjük a hiba leírását, egy pontos címet, telefonszámot és a garancialevél másolatát csatolni szíveskedjenek.
A ConCorde a szervizelés idejére cserekészüléket NEM biztosít."

Na már itt mondtam hogy "áááácsi!" lévén elég peches vagyok a műszaki berendezésekkel ezért már betéve ismerem a jogaimat. Márpedig a jogszabály ezt mondja ki:

"Ptk. 309. § (1): A szavatossági kötelezettség teljesítésével és a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos költségek - ideértve különösen az anyag-, munka- és továbbítási költségeket - a kötelezettet terhelik. Fogyasztói szerződés esetében a felek ettől eltérő megállapodása semmis."

Azaz a hibás készüléket a forgalmazó köteles a saját költségén visszaszállíttatni, majd a saját költségén kijavítva elküldeni a vásárlónak. Ezt már simán lehetne jelenteni a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hivatalnak. Félrevezetik a vásárlóikat.

Miután megírtam nekik a fentit, némi körítéssel, azonnal megkeresett a szerviz hogy hova kérem a futárt. A futár jött és elvitte a telefont, majd pontosan egy hét múlva visszakaptam. Itt jön a következő két furcsaság.

Akárhogy néztem a garanciajegyen nem láttam az átvétel dátumát. Üresen hagyták. Ha én most egy gonosz kis manó vásárló lennék akkor simán beírnám a vásárlás másnapját. Senki meg nem mondja, hogy nem így történt, hiszen pecsét és aláírás az ott van. A jogszabályok értelmében a szervizben töltött idő hozzáadódik a garanciális időhöz.
A másik hogy a "Javítás Módja" rubrikába csupán annyit biggyesztettek hogy: "FW Frissítés"
Tehát egy 15 perces frissítést 5 munkanapig (7 naptári napig) végeztek.

Persze ezzel még önmagában nem lenne semmi probléma, hisz ha az ember visszakap egy javított, jól működő készüléket akkor csak örül. Kérdezhetnéd hogy akkor én most miért nem örülök? Azért mert több problémával kaptam vissza a telefont mint amivel elküldtem:

Elsőnek ugyan kitörő lelkesedéssel köszöntöttem az immáron működő GPS-t, de a kedvem hamar borongósra váltott mikor kiderült hogy nagyjából 5 perc alatt 4 méter pontossággal mondja meg merre vagyok, de menet közben meg-megáll. De mondtam sebaj, hisz ennyit még elvisel az ember.

Másodiknak viszont jött a gyomros. Giroszkóp mint olyan, teljesen meghülyült. Nyugalmi állapotban úgy érzi mintha egy hegyoldalban bucskázna lefele. Ha elfordítom azt nem érzékeli, ha megbillentem akkor elkezd ugrálni az érték...stb. Tehát teljesen elromlott. A gyorsulásmérő szintén hasonló tüneteket produkál. Szerencsére a képernyő forgatását még veszi, de ezen kívül másra nem lehet használni.

Harmadik az iránytű. Rossz felé mutatja az északot és szintén nyugalmi állapotban ugrál 10 fokokat is. Kalibrálni a Giro miatt nem lehet.

Negyedik gondom pedig az hogy az eddig soha, semmilyen körülmények között nem szaggató készülékem több helyen is szaggat. Leglátványosabban youtube nézés közben. Lényegében minden érintésre késéssel reagál, a videók akadoznak és csúszik a hang. Ezt követően az olyan programokban is meg-megakad ahol eddig nem.

Ötödik pedig hogy a készülék az elmúlt 9 órában (mióta levettem töltőről) két alkalommal is újraindította magát. Ez pedig akárhogy nézem nem túl egészséges dolog. Azaz megjavították a GPS-t ezzel a csodás ROM frissítéssel de tönkretettek négy eddig működő funkciót.

Konklúzió: Kértem hogy javítsák ki a GPS-t. Megtették de tönkretettek minden mást. Csodálom hogy egyáltalán még működik. Az biztos hogy SOHA, de tényleg !!SOHA!! nem veszek többet Concorde terméket. Ez volt az utolsó (az első egy két alkalommal visszaküldött Tablet volt amit harmadjára inkább pénzre váltottak), és aki olvassa ezt a cikket:

Soha ne vegyetek Concorde termékeket!

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

[RIOS ERROR]

Azóta történt

  • ConCorde SmartPhone 5500

    40.000 Ft környékén egy hazai garanciával és szervizhálózattal rendelkező, kifejezetten jó készüléket kapunk.

  • ConCorde tab AMAZON bemutató

    37.000 forintért kapunk egy kellemes sebességű hardvert, közepesen jó WiFi-vel, jó összeszerelést, egy év garanciát.

  • K-Touch Nibiru Mars One H1 teszt

    Mivel ez a teszt eddig hozzászólásként szerepelt, úgy éreztem, megérdemelne egy külön cikket itt a Logouton. Best Buy telefon 50 ezerért.

Előzmények

  • CUBOT X6 – A sokmagos

    Ár-érték arányban nagyon jónak mondható, de azért úgy érzem, hogy nincs kínai telefon kompromisszum nélkül...

  • Xiaomi Hongmi: átgondolt mobil, elgondolkodtató ár

    A hasonló MT6589T telefonokhoz képest drágának mondható, de kárpótol például a jó kamera, a tetszetős kinézete.

  • THL T100S bemutató

    Az első igazi 8 magos mobiltelefon Full HD kijelzővel, 2 GB RAM-mal, két, egyenként 13 MP-es kamerával, egyenesen Kínából.

[RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR]