Convoy M1 és M2 elemlámpa bemutató

A Convoy teljes M-szériáját szeretném az olvasókkal megismertetni ebben a rövid cikkben. – írta: WestBam, 7 éve

Convoy M1

Először az M1-es modell műszaki részleteit szeretném bemutatni.

Gyártói specifikáció:
Anyaga: Alumínium
Lencse típusa: Üveg
Reflektor: Textúrázott alumínium (OP)
Módmemória: Igen
Alacsony feszültség védelem: Igen
Fordított polaritás védelem: Igen
Használható akkumulátor: 18650
Bevonat: HA III (MIL-A-8625 Type III) eloxálás
Fejátmérő: 35,6mm
Test átmérő: 24,9mm
Zárókupak átmérő: 26,8mm
Hossza: 133,6 mm
Súlya: 110g

A lámpa a megszokott három fő elemből épül fel:

Fej: A testnél méretesebb fej külső felületén hat darab hűtőborda lett kialakítva, melyek tölcsérszerűen szélesednek a fej végéhez közeledve. 60 fokonként kaptak egy bemarást, így a lámpa kevésbé hajlamos elgurulásra. Szerencsére nem csak dísznek vannak a hűtőbordák, valóban szerepük van a hűtés hatékonyságának a növelésében.
A fejben a "pill" integrálva van, így a hőátadása is jobb, mint a betekerhető változatoknál. Hátsó felén réz gyűrű szorítja a helyére a dirivert.

Elölről szétszedve a lámpát az alumínium bezel gyűrűt letekerve gumi O-gyűrűre fekszik fel a bevonatok nélküli üveglap, alatta a 31,5mm széles és 23mm mély alumíniumból készült textúrázott reflektort találjuk. Kiemelve láthatóvá válik a két csavarral rögzített 20mm-es alumínium csillagon ülő Cree XM-L2 LED és a rajta lévő központosító gyűrű, a reflektorban így a LED tökéletesen középre kerül.

A gyártó a csillag alá tett hővezető pasztát, így a hőátadása gyári állapotban is megfelelő. A fej teljes átmérője 35,4mm, magassága 55mm.

Test: A megszokott méretes falvastagságot itt is megkapjuk, nagyobb változás a régebben bemutatott modellekhez képest, hogy a menetek mindkét végén végig eloxálva vannak, így bárhol is tekerjük szét egy picit a lámpát, azonnal megszakítjuk az áramkört.

A cső elején és végén lévő felület lett fémtisztán hagyva, kívül-belül teljes a jó minőségű eloxálás. A menetek nagy menetemelkedésű trapéz alakúak, mintha csak egy prémium lámpát szedtünk volna szét! A menetek végén egy-egy gumi tömítőgyűrű védi a belsőt a bejutó portól-víztől. Átmérőben én 24,8mm-t mértem, hossza 70,1mm.

Zárókupak: A fejen látható 60 fokonkénti bemarás itt is megjelenik, igaz csak optikai feladata van, talán picit egységesebbnek hat tőle a lámpa egésze. Belülről rézgyűrű szorítja be a nyáklapra szerelt reverse clicky típusú kapcsolót.
Az akku negatív pólusához kúp formára tekert aranyozott rugóval kapcsolódik. Hátulján a kapcsoló felett fekete gumi nyomógomb lett beépítve, körülötte a két egymással szemben lévő negyed köríven kiemelkedik a pereme a kapcsoló fölé, így gyertyaként is felállítható biztonsággal és kesztyűben is könnyen ki- be kapcsolható a lámpa. Az egyik kiemelkedő íven két méretes olvális lyuk került kialakításra a csuklópántnak. Legnagyobb átmérője 25,6mm, magassága 29mm

A lámpa általam mért súlya 106,4g, teljes magassága pedig 133,3mm.

A LED minden esetben Cree XM-L2 típusú, az alábbi színhőmérsékletek közül választhatunk:
XM-L2 U2-1A - 6500-7000K
XM-L2 T6-3B - 5000-5200K
XM-L2 T6-4C - 4300-4500K
XM-L2 T5-5B - 4000-4200K
XM-L2 T4-7A - 3000-3200K

Vezérlők terén sem történt változás a többi modellhez képest, itt is a jól bevált kétcsoportos nanjg driverek közül választhatunk az alábbi maximális áramleadás szerint:
7135x3 - max. 1050mA
7135x4 - max. 1400mA
7135x6 - max. 2100mA
7135x8 - max. 2800mA

A driver minden esetben tartalmaz módmemóriát, fordított polaritás elleni védelmet és alacsony feszültségre figyelmeztetést is. Részletesebben az S2+ modell bemutatójának műszaki adatainál taglalom a választható opciókat.

A lámpát én a legerősebb 8x7135 driverrel és XML2 U2-1A LED-del építve vásároltam meg. Sima kartondobozban bubis fóliába csomagolva érkezett, a lehető legegyszerűbb karpánt volt az egyedüli tartozéka.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények