Csodálatos öt nap Prágában

Első külföldi kirándulásunk során megnéztük az állatkertet, a híres hidat és a Vysehrad kastély romjait is. – írta: Lalikiraly, 5 éve

Első nap

(Szervezés és utazás)

Megérkeztünk Prága vasútállomására egy bő félórás késéssel, így a menetidő 7 óra volt, fülkés kocsiban (6 fő). Nem mondanám, hogy a legkényelmesebb utazás, de néhány étkezőkocsi- és mosdólátogatással kibírható. Az első akadályba ezután ütköztünk, mert nem volt aprópénzünk, az automata viszont csak azt fogadott el. Így pénztárhoz fordultunk, de ugyanúgy lehet újságosnál is jegyet/bérletet venni. Elég sok helyen olvastuk, hogy el is lehet bliccelni a tömegközlekedést, mert nem ellenőriznek. Inkább ne! Az tény és való, hogy az 5 nap alatt egyszer találkoztunk ellenőrökkel, és pont az utolsó napon: 11:27-ig érvényes bérletünket 11:14-kor tekintették meg.

Jegyárak:
- 30 perces: 24 kc
- 90 perces: 32 kc
- 1 napos: 110 kc
- 3 napos: 310 kc

Moldva folyó

Az 5 napot úgy oldottuk meg, hogy a szállodáig vettünk a metróra 30 perces jegyet és másnap pedig 3 napos bérletet. (Persze szerencsénk volt, mert a szállásunk – a Top Hotel Praha – a metróállomástól kb. egy 20 perces sétára volt.)

16 óra körül sikeresen elfoglaltuk a szobánkat.

A szálloda előtere gyönyörű volt, kint ízléses japánkerttel, teniszpályával. Bent találhattunk 2 éttermet is – egy a szállóvendégek részére félpanzió keretében, egy másik pedig a’la carte –, 3 szuvenírboltot, a wellness részlegben egy nagy medencét, mini jakuzzit és szaunát. illetve egy bowling pályát, ahova a foglalás által kaptunk 15% kedvezményt.
A személyzet kedves és segítőkész, a szuvenírboltos fiú lelkesen mutatta be szerény magyartudását.

A nap hátralévő részét sétálással (bérlethiány miatt) és a környék feltérképezésével töltöttük, de a hosszú utazás után jól is esett.

A szállásunkhoz közel (Chodov metróállomás) volt egy óriási bevásárlóközpont, ami felért egy labirintussal. Körbenéztünk, majd bevásároltunk az Albertben (helyi szupermarket).
És végül elérkezett az este, a vacsoraidő. Svédasztalos kiszolgálás (háromféle főétel körettel, savanyúság, hidegtálak és sütemények).
Nem volt kiírva semelyik ételnek a neve, még angolul se!