Dead Effect 2 Final Update és DLC ismertető

Egy elismerésre méltó felújítása az amúgy is remek és szórakoztató alapjátéknak. – írta: Erunosta, 5 éve

Előszó, Feladatok, Fegyverbolt

Előszó

Idestova több mint két év telt el az alapjátékról és a hozzá tartozó első ingyenes frissítésről írt bemutatóm óta. Ez idő alatt a fejlesztő egy kis csapatot bízott meg a játék felújításával. Ennek megjelenése sokat csúszott, de végre megérkezett PC-re, MAC-re és VR verzióval is. Mivel itt javarészt az újdonságokra koncentrálok, így hasznos lehet az alapjátékról készült ismertetőm előzetes elolvasása: [Dead Effect 2]

Igyekszem ugyanolyan aprólékossággal végigelemezni a legújabb ingyenes frissítést, ahogy azt az alapjáték esetében is tettem. Emellé kaptunk két megvásárolható tartalmat, úgynevezett DLC-ket. Az első a történet tényleges folytatása, új pályákkal, játékmódokkal és ellenfél típusokkal, ami az Escape from Meridian címet viseli. A második pedig a CyberMagic, ami egy új játszható karaktert (Xandria) és új képességeket tartalmaz. Mindezekről majd a bemutatóm végén olvashattok.

Fontos megemlítenem, hogy a készítők hallgattak a játékosokra, és a visszajelzések alapján rengeteg olyan dolgot raktak a játékba illetve javítottak ki, amit mi kértünk. Külön kiemelném Shigor nevét, aki a játék fő programozója és végig tartotta a kapcsolatot velünk, akár vasárnap este is. Mindig igyekezett segíteni, ha valakinek problémája adódott, még külön hibás játék mentéseket is javított. Nem tudom hány játékfejlesztő mondhatja ezt el magáról, de ez dicséretes és követendő példa mindannyiuk számára.

A Final Update tartalma

Feladatok

Az első dolog, amit érdemes megemlíteni, az a rengeteg új mellékfeladat (Side Tasks), ami ránk vár a hologram-űrhajó menüjében. Nagyon jó ötlet volt a fejlesztőktől, hogy a legtöbb újdonságot úgy kell feloldanunk különböző feladatok teljesítésén keresztül. Újdonság itt a megfelelő küldetés közvetlen elérése a Side Tasks menüből, mivel a játékosok sokszor rosszat indítottak el az alapjátékban. Ezekért a mellékfeladatokért jutalmul fegyvereket, felszereléseket, kódexeket, képesség pontokat illetve végleges passzív bónuszokat kapunk.

Szóval azoknak is bőven ad majd új elfoglaltságot, akik nem szeretnék vagy esetleg nem tudják megvásárolni a DLC-ket. Bár azok megvételét is erősen ajánlom, akár később, hisz megszínesítik a játékmenetet, elővezetik a következő játékuk történetét és új kihívások elé állítanak bennünket.

Fegyverbolt újratöltve

A fegyverek, felszerelések és Minikin fegyverboltja is átdolgozásra kerültek. A fegyverboltban most már sokkal több fegyvert és kódexet láthatunk a képernyőn egyszerre. A birtokodban lévő fegyverek két sorban helyezkednek el és ezek megjelenését szűrőkkel állíthatod, hogy csak egy típust (pisztolyok, sörétes puskák stb.) mutasson, valamint beállíthatsz kedvenceket is. Ezáltal sokkal átláthatóbb az egész, főleg a magamfajta fegyvergyűjtőknek, és nem mellesleg a fegyverarzenálunk is kibővült. A legtöbb fegyvertípusból kaptunk legalább egy új fajtát. A régi fegyverek statisztikáit is átdolgozták, hogy kevésbé hasonlítsanak egymásra.
Rengeteg az új Ultimate Fegyver, amiket a korábbiakhoz hasonlóan hosszabb feladatsorozatok teljesítésével szerezhetünk meg. Lesz itt mesterlövész revolver, speciális puska, ami máshogy lő, amikor célzol vele (ADS) és máshogy amikor csípőből tüzelsz (Hip Fire), sörétes revolver és még sorolhatnám. Sajnos ezek valamelyik régi vagy új alapfegyver kinézetét kapták. Az Ultimate fegyverekhez kaptunk 3 Teljesítményt (Achievement) is Steam-en.

A fegyver kódexek (Codex) már sorba rendezve láthatóak az Upgrade menürészben és bekapcsolható, hogy csak az adott fegyverrel kompatibilisek látszódjanak. Erre szükségünk is lesz, mivel sok új és érdekes variációt kaptunk. Van itt fejlövésre aktiválódó slow-motion effekt, ellenfeleink testén keresztül haladó lövés, sörétest pontos puskává alakító, fejlövéskor elkábító, több lőszert egyszerre kilövő, hogy csak néhányat említsek. Ezek igencsak kibővítik a lehetőségeinket és utat engednek egyedi stílusunk kialakításához.
Újítás még a "valamit valamiért" típusú kódex, olyanok, mint például pontatlanság sebzésnövelésért, vagy erősebb fejlövés kisebb alapsebzésért, a negatív hatások jól láthatóan, pirosan vannak feltüntetve. Ezeknek megfelelően módosítottak a leírásokban, már konkrét értékekben és százalékokban is láthatóak ezek a hatások. Itt is elmondható, hogy sok régi ikon lett újrahasznosítva, ami olykor nehézzé teszi a böngészést köztük.
Egy mellékfeladatsor elvégzése után lehetőségünk lesz a kódexeket játékban szerzett pénzért kiszedni a fegyverekből, felszerelésekből és implantátumokból, hogy később újra beletehessük azokat más cuccokba. Így tényleg kedvünkre variálhatunk és próbálhatunk ki új kombinációkat. Egy másik feladatsor után pedig a fegyverek, felszerelések és implantátumok szintjét fejleszthetjük maximumra. Így a karakterfejlődés során talált vagy vett és gondosan fejlesztett, esetleges ritka cuccainkat nem kell magasabb szinten a kukába dobnunk.

Hasznos újítás a Fekete Piac (Black Market) Minikin asztalánál, amit szintén egy mellékfeladatsor elvégzése után oldhatunk fel. A játék alaphelyzetben 20 percenként véletlenszerűen generál fegyvereket és kódexeket a fegyverboltban. Ezzel az új opcióval viszont speciális fegyvertípust rendelhetsz borsos áron, de 5 perc alatt generálódik véletlenszerűen és a rendelt típusból elsősorban. Így akinek van bőven játékban szerzett pénze, az hamarabb hozzájuthat a kívánt fegyverhez, mint az alap generálásnál.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények