Dead Effect 2 Final Update és DLC ismertető

Egy elismerésre méltó felújítása az amúgy is remek és szórakoztató alapjátéknak. – írta: Erunosta, 5 éve

Fegyverek, tárgykészlet, játékmenet, beállítások

Magunkkal vihető fegyverek és fegyverkiegészítők

Végre több fegyvert vihetünk magunkkal a küldetésekre. Itt azért ne gondoljunk arra, hogy Rambót megszégyenítő arzenállal indulhatunk harcba. Továbbra is csak egy elsődleges fegyverünk lehet, viszont már két másodlagos illetve egy kis közelharci fegyvert is tarthatunk magunknál valamint megmaradtak a robbanószerek és a teszla kesztyű is. Kaptunk újfajta robbanószereket, amiket szintén feladatokkal oldhatunk ki, és a sebzésük mértéke végre látható a menüben. Ezek továbbra sem fejleszthetőek, így Hell fokozaton inkább csak taktikai hasznuk van (Crowd Control), mintsem zombiölő funkciójuk.

A másodlagos fegyvereket, a kis közelharci fegyvert és a teszla kesztyűt lehetőségünk van kombinálva használni (Dual Wielding), mint például pisztoly+kard, két revolver, teszla kesztyű+pisztoly stb. A lefűrészelt csövű sörétes puskák másodlagos fegyverek lettek, illetve kaptunk egy új típusú fegyvert a géppisztolyt (SMG), ami szintén ebbe a fegyverkategóriába került. Így mindenki megtalálhatja majd a számára megfelelő fegyver kombinációkat. A felsorolt dolgok Danette-nél oldhatók fel, mint passzív képességek: Two Secondaries, Small Melee, Dual Wielding.

A legtöbb lőfegyvert már felszerelhetjük az alapjáték STIG pisztolyánál megismert mozgásérzékelővel is, valamint új lézercélzóval és egy úgynevezett Smartgun-al. A két utóbbi növeli a pontosságot és fegyverstabilizációt, a mozgásérzékelő pedig gyorsgombbal is ki/be kapcsolható. Ezeket a fegyverkiegészítőket kétféleképpen lehet felszerelni, kódex formájában Minikinnél vagy pedig passzív képességként Danette-nél.
Kaptunk egy újfajta fegyvert is, a dobócsillagokat (Shuriken). Ezek a kis közelharci fegyverekhez tartoznak, egyszerre hajítunk el pár darabot belőlük, és mint az energia, lassan visszatöltődik a mennyiségük. Közelharcra specializálódott karakternek hasznos kiegészítő, mivel külön gyorsgombbal használhatjuk azonnal, mint a gránátokat.

Felszerelések és Implantátumok

A felszerelések (Gears) és implantátumok (Implants) szintén egy kis újításon mentek keresztül. Sajnos a menüket itt nem dolgozták át, mint Minikin fegyverboltjában, pedig erre a szekcióra is ráfért volna. Kaptunk viszont pár új felszerelést és Set-et, amik közösen adnak extra bónuszokat a viselőjüknek. Sok újfajta effekt és statisztikanövelő dolog került ezekbe. Nem értem, hogy miért csak a felszerelésnél oldották meg, de ezeknél az új cuccok háttere más színű, így könnyen megkülönböztethetőek a régiektől.

A kódexek tekintetében már olyanok is vannak a felszerelésekben, amik speciális támadás ellen védenek, például robbanás, közelharc vagy golyók ellen. Egy másik tulajdonság, amivel a kapott sebzés egy kis százaléka az energiából fogy, amolyan energiapajzsként funkcionál. Ezek a tulajdonságok megtalálhatóak az új felszerelésekben is.
Az implantátumok kódexeire inkább jellemzőek a támadásokat hatékonyabbá tevő fajták. Ilyenek a pisztolyok, sörétes puskák, gépkarabélyok sebzését és pontosságát növelők, vagy a bizonyos ellenség típust, mint például a nindzsákat, kannibálokat vagy katonákat jobban sebzők, de van itt egyebek mellett életerő regeneráció is.
Hasznos újítás a kacatok egyszerre eladása a Sell Trash gombbal. Itt egy ablak ugrik fel, ahol beállíthatod milyen minőségű és típusú dolgokat adjon el. Ez az opció itt és a fegyverboltban is megtalálható.

Tárgykészlet és infó ablak

Átdolgozták a bárhol elérhető tárgykészlet menüt (Inventory) is. Végre teljes képernyős, jól átlátható. Itt kapott helyet a nálunk lévő fegyverek beállításainak lehetősége is. A különböző kiegészítők (lézercélzó, mozgásérzékelő) ki-be kapcsolása illetve a célkereszt módosítása ADS-nél. Rengeteg infót megtudhatunk innen. Az összes passzív bónuszt és statisztikákat a karakterhez, milyen egyéb bónuszokat (például olcsóbb fegyverfejlesztés) szereztünk meg. Információkat a játékidőről, az összes megölt ellenségről, kilőtt golyóról, halálozások számáról és még sorolhatnám. Az aktuális küldetésről külön is van egy önálló információs ablak. Ezeken felül a mellékfeladatok listája is elérhető innen.

Bosszantó és számomra érthetetlen, hogy a fogyóeszközöket (gyógykészlet, energiatöltő, lőszercsomagok) még mindig csak menüből lehet elérni. Sőt, most még mélyebbre, almenükbe rejtették és sajnos nem tudunk külön gyorsgombot hozzájuk rendelni. Egyjátékos módban úgy, ahogy megoldható, amikor megáll a játék a tárgylista előhozásakor, de többjátékos módban ez így még mindig elég kínos. Másrészről végtelen mennyiséget vihetünk magunkkal és nem lehet ezeket eladni se. Szóval ezen jóformán semmit sem javítottak. Van ugyan egy-két felszerelés (Gear), ami automatikusan használ gyógykészletet vagy energiatöltőt, mikor nagyon sérült a karaktered, de ez így is csak félmegoldás.

Játékmenet

A játékmenetet a már korábban említett dolgok teszik újjá és érdekessé. Olyanok, mint a Dual Wielding, lézercélzó, mozgásérzékelő, újfajta célkeresztek a fegyvercélzón. Végre jól láthatóak a golyó hüvelyek, amikor kirepülnek a fegyverből és a lövedékek is látványosabbak lettek. A zseblámpából már nem fogy az energia, így végtelen ideig világíthat. A pályákon felvehető lőszerek már az adott fegyvertípus lőszerei vizuálisan is, nem csak semmitmondó fehér dobozok.

Nagy gond volt a frissítés előtt, hogy a Loot-ok világítva repültek feléd és a felvehető cuccok holo-ikonjai nagyon sokat eltakartak, szinte elvakítottak. Most a Loot-ok sokkal kisebbek és nem világítanak, nem zavaróak. A holo-ikonok pedig eltűnnek, mikor közel érsz hozzájuk. A pályán elszórt Tabletek is kaptak holo-ikont, így könnyebben megtalálhatóak. A közelharci fegyverek már több ellenfelet is sebeznek egy suhintással. Dual Wield-nél a kódexek hatásait összekapcsolva kezeli, például az egyik kezünkben lévő revolverben rakott slow-motion kódex akkor is aktiválódik, mikor a másik kezünkben lévő karddal vágunk le egy fejet.

Grafika, hangok, beállítások

A menüben beállítható a magyar nyelv és végre a Steam Cloud Save is működik. A játék grafikáján nem vehető észre komolyabb változás, egy kicsit optimalizáltabb lett. A fegyverek talán kevésbé tűnnek plasztikusnak és a vizuális effekteken is javítottak. Kaptunk pár új képbeállítást, ki/be kapcsolható post processing effekteket. A már korábban is kapcsolható Film Grain mellé olyanok jöttek, mint az SSAO, Vignette, Chromatic Aberration, Lens Flare. Csúszkák segítségével pedig a kontrasztot és a szaturációt is finomhangolhatjuk. A hangbeállítások testre szabhatóak, szinte minden hangot külön csúszkával állítgathatunk. Újdonság továbbá az Ingame Voice Chat.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények