Dome G90C 1296p autós kamera

A Dome G90C jól teljesít nappal, kicsit gyengébben éjszaka, van benne GPS, így a felhasználók igényeinek 90%-át kielégítheti. – írta: TaaT, 9 éve

Használat

Lássunk először pár dolgot, amit a kamera használatával kapcsolatban érdemes tudni.

A beépített akkumulátor kapacitásáról eltérő információkat találtam a neten (a hozzá adott kis könyvben sincs semmi erre vonatkozólag), de mindkettő érték (90-180mAh) nagyon kevés hogy erről üzemeltessük a kamerát, sőt a menüben történő barangolás során is elég gyorsan merül. A mellékelt autós töltővel természetesen gond nélkül használhatjuk folyamatosan. A kamerában van Auto Ignition funkció, tehát ha áramot kap, akkor egyből bekapcsol és elindítja a felvétel rögzítését. Az áram megszűnése után meg automatikusan kikapcsol.

A vákuumos tapadókorong nálam valahogy elég nehezen maradt meg a szélvédőn, párszor le is esett kamerástul :) Egy kis nedvesítés után viszont rendesen felcuppant. Az autós töltőt a tartóhoz kell csatlakoztatni, ami nagyon jó, mert ha magunkkal visszük a kamerát, ezt nem kell kihúzogatni, bárcsak ilyen lenne a GPS csatlakozása is, de erről majd később.

A tartó merevsége jó, kellően stabilan tartja a kamerát, ami a jó felvétel készítés egyik alapja. Viszont nem túl tág határok között állítható, akinek pl lapos az első szélvédője, lehet, hogy nem tudja kellően lefelé irányítani, az égbolt zavaró hatását csökkentve. Fontos megemlíteni, hogy a rögzítő, amivel a kamerát a tartóba helyezzük 3 állású, középső állásban, ha betoljuk és úgy hagyjuk, lötyögni fog a kamera, ami már sík úton is sokat ront a felvételen.

A pöcköt felfelé húzva kivehetjük a tartóból, lefelé tolva viszont rögzíthetjük a kamerát, készítettem egy videót, amin látható a lényeg. Youtube

A készülék elhelyezése a belső visszapillantó tükör mögött a legideálisabb. A kábelelveztetést az alábbi képen illusztrálják, de persze minden utastér más ilyen szempontból.

A felvételen megjeleníti a dátumot, időt (ha megadjuk, akkor), a rendszámot, és a sebességet. Utóbbi kivételével mindet ki lehet kapcsolni.

A loop recording, azaz a végtelenített felvétel során 1, 3, és 5 perces fájlokat készít a kamera. Ha betelt a memóriakártya, a legrégebbi fájlt felülírja. A fájlok képkocka hiány nélkül összeilleszthetőek a megfelelő szoftver segítségével, tehát nem lehet észrevenni, hogy hol váltott a következő fájlra. Ilyen az első videón, 3:08-nál látható, vagyis nem látható. :)

A kamera egyik funkciója a HDR=High Dynamic Range. Ami lényegében ugyanazt tudja, mint más kamerákon a WDR=Wide Dynamic Range, alacsony fényviszonyok között javít a képminőségen. Ez más kameráknál külön bekapcsolható és minden felbontásban elérhető. Ennél a kameránál viszont csak és kizárólag 1 felbontásban működik (1920x1080 @ 30fps).

A GPS antenna külön kábelen található, a szélvédőre kell ragasztani belülről. A kamerához jack dugóval csatlakozik a bal oldalának a tetején. Ezzel annyi a baj, hogy akárhányszor kiveszi az ember a tartójából a kamerát, előtte ki kell húzni a GPS kábelt, amit a tükör mögött (legtöbbször ide rakják a készüléket, hogy minél kevesebbet takarjon ki a látómezőből) nem túl kényelmes kivitelezni. Sokkal ésszerűbb lett volna, ha a tartóba kellene dugni a GPS-t is.

A mono hangfelvétel minősége kevés háttérzajnál jó, sok háttérzajnál már kevésbé jó, de még úgy is teljesen elfogadható. Természetesen kikapcsolható a mikrofon.

Itt megemlítenék egy hibát, ami sajnos nem egyedi eset az autós kameráknál (a G1W-men is van hasonló). Ez pedig a homályosság a kép bal oldalán, ez sajnos az elhaladó autók rendszámának olvashatóságát nagymértékben megnehezíti. A mintaképen a kettő bekeretezett rendszámot érdemes figyelni a kép két szélén.

Használat közben kellemesen meleg a kamera háza, nem tudom, nyáron mennyire lehet ez probléma, ennél a típusnál nem olvastam túlmelegedéses hibáról.

A kamera által készített felvételek néhány olyan információt tartalmaznak, amit egy erre alkalmas programmal (például a Registrator viewer) kiolvashatunk és megjeleníthetünk. GPS koordináták és sebesség, G-sensor értékek.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt