Ecuador és Peru – 4 hónap alatt

Életem legnagyobb kalandját írom le – turisták számára hasznos információkkal és képekkel kiegészítve. Utazásra fel! – írta: adamssss, 8 éve

Cuenca és az első kirándulás

Cuenca. Ez az itteni paradicsom. Kb. 2300 méteren fekszik – egy festői völgyben. Emiatt a klíma a lehető legkellemesebb. Napközben a hőmérséklet nemigen megy 25 fok fölé, este pedig nem hűl le 10 fok alá. Ami a legmegdöbbentőbb az az, hogy tisztaság van. Olyannyira, hogy elvben még a víz is iható. Ezt persze nem próbáltam ki, de fogat, gyümölcsöt, zöldségeket mosni tökéletes.

A folyópartról a koloniális épületek

A tegnapi nap folyamán egy óriási kirándulást tettünk egy közeli nemzeti parkba, las Cajas-ba. Sajnos a kártyaolvasóm nem működik a gépemben, a pótolvasó meg a bőröndömben van, ami természetesen még mindig nem jött meg, így képekkel csak később tudok szolgálni.

Láma, akár a városon belül is

Nagyjából 3-4000 méter magasan kirándultunk. Nagyon durva érzés, hogy pár lépés után, ha az ember felfelé kapaszkodik a hegyre, meg kell állnia, mert oxigénhiány lép fel. Olyan érzésem volt 10 lépés után, mintha lefutottam volna egy szigetkört. Persze pár másodperc szusszanás után megint lehet továbbmenni, de akkor is döbbenetes az élmény.

Cajas-ban meglátogattuk azt az utat, ami még az elmúlt századokban kötötte össze Cuencát Guayaquillel. Itt megnéztünk egy skanzenszerű múzeumot, ami tökéletes betekintést nyújtott az itteni emberek életébe. Meglátogattuk a legrégebbi fogadót is, ami ma már nem üzemel, de több száz éven keresztül szolgálta az utazókat.

Az ebédünket is itt fogyasztottuk el; én pisztrángot ettem, ugyanis ez a környék specialitása. Rendkívül ízletes volt. Előtte valami helyi aperitifet kínáltak, ami leginkább a céklaléhez hasonlított, és ebbe kellett beleönteni a cukornádból készült alkoholt. Mondták, hogy csak keveset rakjak bele, mert nagyon erős. Hát nagyot néztek, amikor jó magyar szokás szerint elkértem a megmaradt nádpálinkát és ledobtam egyszerre. Mondtam nekik, hogy ez nem egy nagy hőstett mifelénk, de ha majd megjön a bőröndöm és vele együtt a pálinka, akkor majd rájönnek, hogy igazat beszélek. :)

A mai nap kezdtem volna a munkahelyemen, de mivel nincs még meg a bőröndöm, ezért ezt a napot valószínűleg a keresésére fogjuk fordítani. Remélem, hogy sikerrel járunk, mert lassan lecserélném a pólómat, amit 4 napja hordok. Mondjuk annyira nem lógok ki a sorból... :)

Egyelőre ennyit rólam; amint megjön a bőröndöm, feltöltök jó pár képet.

Remélem otthon is minden rendben van. Szép napot mindenkinek!

• Irány Japán!

Szeretném bemutatni a felkelő nap országában tett látogatásomat a tervezéstől egészen a visszaútig.

• Bog utazik: Grúzia

Addig menjetek, amíg ilyen. Odajutni kicsit szívás, de kárpótol az ország ezért, noha nem árt felkészülni a furcsaságokra.

• Legendák szurdoka – A Tordai-hasadék

Erdély egyik leglátogatottabb természeti látványossága, a könnyen bejárható, jól kiépített kanyon csodaszép túrázóhely.